• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

شیخ! توسعه یافتگی به آهن ها نیست، به خرد آدمهاست

  • کد خبر : 14628
  • 19 آبان 1400 - 12:44
یقین بدانید اگر قدرت چانه زنی و تعامل شما و تدبیر و هم اندیشی مجمع نمایندگان استان با نفت همین باشد که تا کنون بوده؛ این فرصت نیز از دست خواهد رفت. آنگاه شما می مانید و دستان خالی و گفتار درمانی های پیاپی در شهرستان های استان و محرومیت هایی که همچنان باقی خواهند ماند.

سجاد بهزادی

شیخ موسی احمدی رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به تازگی در جمع گروهی از مردم شهرستان کنگان با اشاره به ارقام ناچیز مسئولیت های اجتماعی نفت در استان بوشهرگفته: “اگر ۱۰ و یا ۱۵ میلیارد برای شما زیاد هست اما برای من که نماینده هستم رقم بسیار ناچیزی است. من به عنوان نماینده در کمیسیون انرژی وقتی می روم استان هرمزگان و بندرعباس و می بینم تنها یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بحث مسئولیت های اجتماعی خود، تنها یک بیمارستان با ۱۵۰ میلیارد تومان می سازد و تجهیز می کند، این یعنی (مبالغ مسئولیت های اجتماعی نفت در استان) هیچ. 

وقتی با دوستان می نشینیم در برخی از شهرستان های خوزستان، ماهشهر و می بینیم چند پتروشیمی چه اقدامات بزرگی انجام داده اند (در مقابل آن) در استان بوشهر اتفاقی نیفتاده است. چرا باید بیمارستان های ما این وضعیت را داشته باشند.”

️حرف شیخ، حرف نادرستی نیست اما توپ در زمین نمایندگان استان است و مردم از شما سوال می کنند که نمایندگان و مسئولان دیگر استان های کشور که شما از آنها نام بردید چه درایت و تدبیری دارند که شما ندارید؟

چرا آنها می توانند با تعامل یا تقابل با نفت، بودجه های چند صد میلیاردی برای مسئولیت های اجتماعی حوزه های انتخایاتی خود بگیرند اما شما درمانده تجهیز یک بیمارستان از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت هستید.

نکند انتظار دارید که مردم فکر کنند، نفت در دیگر استان ها و یا همان شهرستان هایی که شما در سخنان تان از آنها نام برده اید؛ بدون مطالبه گری مسئولان و نمایندگان مجلس وتنها به سبب دلسوزی و رفع محرومیت، و تنها به صورت خودجوش میلیارد میلیارد هزینه کرده اند؟

خیر هرگز چنین نبوده است. جناب شیخ اطمینان داشته باشد که هر کجای این مملکت توسعه یافته تر بود در آن جا نمایندگانی شایسته تر و مسئولانی پرکارتر در میدان هستند و مطالبه گری مردم و رسانه ها نیز در کنار آنها، سبب تخصیص یافتن بودجه های کلان ومحرومیت زدایی شده است.

شما امروز از بی‌توجهی به مسئولیت‌های اجتماعی در پارس جنوبی انتقاد می کنید و خواستار توجه ویژه به نیازهای جنوب استان بوشهر هستید؛ کاملا حق باشماست اما توپ هم در زمین شماست. کمی با خود فکر کنید و عملکرد خود را نیز مرور کنید. ببینید با کدام زبان و منطق و حساب و کتاب با نفتی ها مطالبه گری کرده اید که به قول خودتان، نسبت بودجه هزینه شده در دیگر مناطق نفتی، با حوزه انتخابیه شما بسیار ناچیز است.

ببینید آنها چه تجربه ای دارند و با کدام ابزار می توانند نفتی ها را مجاب کنند که به قول شما با یک پالایشگاه بیمارستانی ۱۵۰ میلیارد تومانی را بسازند وتجهیز کنند اما وضعیت بیمارستان های استان بوشهر همین هست که همه می دانیم.

️شما امروز رئیس مجمع نمایندگان استان هستید. ببینید مجمع نمایندگان دیگر استان ها چگونه با اتحاد و همدلی فرصت های بیشتری برای حوزه های انتخابیه خود خلق می کنند اما در استان بوشهر طی سالهای گذشته بارها شاهد اختلاف های درونی میان نمایندگان استان و فرصت سوزی های پیاپی بوده ایم.

جناب نماینده؛ نفتی ها اگر برای منطقه ای که یک پالایشگاه دارند تنها در یک مورد به فرمایش شما بیمارستان ۱۵۰ میلیاردی ساخته و تجهیز کرده اند پس در حوزه انتخابیه شما که ۲۰  برابر دیگر مناطق در آن پالایشگاه ساخته شده است باید گل و بلبل باشد. پس چرا نیست؟

جناب نماینده؛ میزان توسعه یک منطقه را با میزان آهن ها و پالایشگاه های آن تناسب نمی دهند، بلکه وزن خرد و قدرت نمایندگان و مسئولان جامعه میزبان است که سبب توسعه یافتگی و رفع محرومیت می شود.

️به تازگی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به حوزه انتخابیه شما آمده و اعلام کرده است صنعت پتروشیمی برای سال آینده بیش از یک هزار میلیارد تومان بودجه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی پیش‌بینی کرده است.

یقین بدانید اگر قدرت چانه زنی و تعامل شما و تدبیر و هم اندیشی مجمع نمایندگان استان با نفت همین باشد که تا کنون بوده؛ این فرصت نیز از دست خواهد رفت. آنگاه شما می مانید و دستان خالی و گفتار درمانی های پیاپی در شهرستان های استان و محرومیت هایی که همچنان باقی خواهند ماند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14628

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.