• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
در سایه بی توجهی مسئولان

شیوع عروسی همزمان با شیوع کرونا در جم/جدیتی برای تعطیلی عروسی ها وجود ندارد!

  • کد خبر : 11301
  • 14 اسفند 1398 - 15:47
اگر مسئولان نتوانند این عروسی ها را تعطیل کنند تعطیلی تالارهای عروسی و عدم برگزاری نماز جمعه و همایش و ... هم هیچ دلیل منطقی نخواهد داشت چرا که هر عروسی به اندازه چندین جشن عمومی و همایش و ... مردم را در یکجا جمع می کند!

آوای بوشهر؛ کرونا در ایران تاکنون ۹۲ نفر را به کام مرگ فرستاده و طبق اعلام وزارت بهداشت و سازمان های جهانی هفته های پیش رو تا فروردین ماه پیک شیوع بیماری کرونا در ایران است و با توجه به اینکه کرونا درمان ندارد تمام تمرکز مسئولان بر کاهش شیوع این بیماری است.

به گزارش آوای بوشهر؛ هم اکنون بسیاری از محافل و مجالس عمومی از نمازهای جمعه و جماعات گرفته تا همایش ها و کنسرت ها تعطیل شده و برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش حضور مردم در فضای عمومی است.

با این حال از نقاط مختلف شهرستان جم خبرهایی شوکه کننده به گوش می رسد. فقط در آخر هفته جاری و هفته های آتی چندین مراسم بزرگ  حنابندان و عروسی تدارک دیده شده که اغلب هم در روستاها و فضاهای باز اطراف منازل برگزار می شود.

طبق بررسی خبرنگار آوای بوشهر؛ تاکنون چند عروسی در جم برگزار شده و از امشب تعداد محافل حنابندان و عروسی افزایش می یابد که در هر عروسی، میهمانان از سراسر شهرستان و بعضا سایر شهرستان ها حضور پیدا می کنند که بستر مناسبی برای شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

استان بوشهر تا کنون تنها استان سفید و فاقد ابتلا به کرونا شناخته شده اما با توجه به سهل انگاری مسئولان و برگزاری عروسی های عمومی، قطعا به زودی با شیوع جدی تر ویروس مواجه خواهیم شد.

هنوز مشخص نیست علت سهل انگاری مسئولان در مواجهه با سیل عروسی ها در شهرستان چیست؟ آیا شوراها و دهیاران در روستاها توجیه شده اند تا مردم را توجیه و مانع از برگزاری مراسم های عمومی شوند؟

اگر مسئولان نتوانند این عروسی ها را تعطیل کنند تعطیلی تالارهای عروسی و عدم برگزاری نماز جمعه و همایش و … هم هیچ دلیل منطقی نخواهد داشت چرا که هر عروسی به اندازه چندین جشن عمومی و همایش و … مردم را در یکجا جمع می کند!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.