• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

طبقه بندی مشاغل برای رانندگان صنعت نفت اجرا می‌شود

  • کد خبر : 14566
  • 01 آبان 1400 - 11:43
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان خودروهای غیر شخصی شاغل در پیمانکاری‌های صنعت نفت اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان خودروهای غیر شخصی شاغل در پیمانکاری‌های صنعت نفت اجرا می‌شود.

طبقه بندی مشاغل برای رانندگان صنعت نفت اجرا می‌شود

به گزارش آوای بوشهر به نقل از ایرنا،، روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر روز جمعه به نقل از مصدق کشاورزی اعلام کرد: براساس ماده ۴۹ قانون کار با هدف رعایت در پرداخت مزد عادلانه، ایجاد نظم، هماهنگی و سرعت عمل در کار و استقرار مناسبات صحیح کاری با بازار کار برای کاهش شکایت‌ها در زمینه مزد و رعایت شرایط احراز شغل و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه‌ها، کارفرمایان مکلف هستند با تشکیل کمیته طبقه بندی مشاغل، طرح طبقه بندی را تهیه و پس از تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا در آورند. 

وی بیان کرد: در پی گزارش‌های مکرر مبنی بر اجرا نشدن صحیح طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکاری‌های طرف قرارداد با صنعت نفت به برخی از پیمان‌ها و کارگران که مدت‌ها مغفول مانده بود و حسب تاکید و دستور استاندار بوشهر مبنی بر حل و فصل این دغدغه کارگری در استان، با پیگیری و تلاش‌ها و برگزاری جلسه‌های فشرده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرعامل منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی و نهادهای امنیتی با مسئولان امر در وزارت نفت این خواسته کارگران محقق و وزارت نفت متعهد شد در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران یاد شده اقدام و ابلاغیه های قانونی را صادر کند.

کشاورزی اظهار کرد: طرح طبقه بندی مشاغل موجب پیشگیری از اعمال نظرهای سلیقه‌ای، ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان، استقرار جایگاه درست کارگاه یا بازار کار، استانداردسازی مشاغل، جلوگیری از بهره کشی از کار دیگران، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با گروه بندی مشاغل امکان ارتقا شغلی را برای کارکنان فراهم می‌آورد و این اطمینان را به آنها می‌دهد که با فعالیت صحیح، بهبود شغلی می‌یابند و مسیر ارتقای کارگران برابر دستورالعمل‌ها، مصوبه‌ها و انسجام دهی به عوامل مختلف تولید و خدمات و افزایش حقوق و مزایای کارگران نقش بسزایی دارد.

کشاورزی بیان کرد: نداشتن تعریف مشخصی از شغل، سطح کاری، وظایف و نداشتن دامنه کاری باعث بهره کشی اضافی از کارگر یا پرداخت حقوق کمتر از میزان کارکرد و کارایی آنها می شود.

وی افزود: شرایط کاری در مناطق نفتی باعث تلاش بیشتر برای استاندارد سازی فعالیت‌های اقتصادی با شرایط شغلی کارگران شده  که در این راستا عواملی چون بیمه کارکنان، حداقل حقوق و جدول طبقه بندی مشاغل قوانینی خواهند بود که با این هدف شکل می گیرند.

کشاورزی بیان کرد: بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل که در برگیرنده مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار است که فرقی بین کارگران اعم از دائم، پاره وقت، موقت و فصلی وجود ندارد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در باره سایر قراردادهای غیرکارگری جمعی افزود: در این زمینه طرفین باید تابع پیمان‌های منعقد شده باشند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.