• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

طرح هوشمندسازی مدارس روستایی استان بوشهر اجرا می شود

  • کد خبر : 11322
  • 19 اسفند 1398 - 16:56
در مرحله اول مدارس 295 روستا هوشمندسازی می شود و سرویس اینترنت با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه و حجم 30 گیگ به مدارس روستایی استان واگذار می شود.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات بوشهر اعلام کرد: بکارگیری گسترده ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش و پرورش، زمینه شکل گیری مدارس هوشمند را در استان بوشهر فراهم می کند.

به گزارش ” آوای بوشهر”، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور به مدارسی نیاز دارد که با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت های نوین را در اختیار دانش آموزان برای تجربه زندگی در جامعه اطلاعاتی قرار دهد گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساخت توانمندساز برای آموزش الکترونیکی در مدارس شهری و روستایی استان بوشهر محسوب می شود.

مدیرکل ارتباطات بوشهر گفت: مدارس روستایی هوشمند در استان بوشهر از جمله نیازمندی های کلیدی برای سیستم آموزشی دانش بنیان استان می باشد و رویکردهای توسعه ی مهارت های دانشی و کارآفرینی دانش آموزان را دنبال می کند؛ در همین راستا طرح هوشمندسازی مدارس روستایی استان بوشهر توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در حال اجرا می باشد که در مرحله اول مدارس ۲۹۵ روستا هوشمندسازی می شود و سرویس اینترنت با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه و حجم ۳۰ گیگ به مدارس روستایی استان واگذار می شود.

سملیان افزود: زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات از الزامات فرآیند هوشمندسازی مدارس روستایی استان بوشهر است، لیکن باید توجه نمود زیرساخت به نحوی توسعه یابد که نیازمندی های استفاده از محتوای الکترونیکی در فرآیند یاددهی و یادگیری را پوشش دهد.

وی مهم ترین مزایای هوشمند سازی مدارس را رشد همه جانبه دانش آموزان و تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن آوری اعلام کرد و اذعان داشت : در طرح مدارس هوشمند از یادگیری الکترونیک استفاده می شود که نشان دهنده یادگیری نوین است و هدف این مدارس ایجاد یک ساختار منطقی و مناسب برای تلفیق فناوری اطلاعات و محتوای دروس به صورت هوشمند است به نحوی که فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت اساسی مبنای یادگیری قرار گیرد.

علی سملیان اضافه کرد: در مدارس هوشمند ، تاکید نظام آموزشی بیشتر بر روی دانش آموز محور بودن است، این بدان معناست که دانش آموزان می‌توانند در هر مبحثی از دروس وارد شده و نقش یک پژوهش گر را ایفا کنند و معلمین نیز قادرند با استفاده از منابع نرم افزاری و اینترنت به تدریس دروس جدید مرتبط با علایق دانش آموزان بپردازند ما باید زیر ساخت مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای مدارس شهری و روستایی استان بوشهر فراهم کنیم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.