• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

عدم شفافیت مالی تا اجرای طرح های خودسرانه توسط آقای دهیار

  • کد خبر : 3285
  • 05 مرداد 1396 - 13:51

علاوه بر عدم شفافیت مالی دهیاری بهارستان ، اجرای طرح های بدون مصوبه و خودسرانه دهیار بهارستان بسیار نگران کننده است چرا که این امر می تواند برای دهیار و شورای بعدی بهارستان چالش جدی ایجاد کند !

آوای جم : نیما صبور فعال اجتماعی نوشت :

با نزدیک شدن به آغاز به کار شورای جدید در شهریور ماه امسال، نگاه ها به سمت انتخاب شهرداران سه شهر جم ، ریز و انارستان معطوف شده است اما در این بین، موضوع انتخاب دهیار روستای بهارستان که یکی از بزرگترین روستاهای استان بوشهر است و عنقریب به شهر تبدیل خواهد شد،موضوعی است که نباید به بوته ی فراموشی سپرده شده و یا بی تفاوت از کنارش گذشت.
در همین راستا به برخی از نواقصات فعلی دهیاری بهارستان پرداخته و تعدادی از نقدهای وارده به دهیار فعلی هم مطرح می کنیم.امید است مورد توجه قرار گیرد.
یکی از مواردی که همواره بعنوان خواست عمومی مطرح بوده و شهروندان نیز پیگیر آن هستند بحث شفافیت مالی است .
متاسفانه در حال حاضر در دهیاری بهارستان ، سمت دهیار و حسابدار هردو در اختیار یک نفر است که این موضوع اذهان عمومی را با چالش مواجه می سازد که چگونه می توان به شفافیت فکر کرد وقتی دو سمت مهم که یکی می بایست مانع تخلف احتمالی ان یکی باشد،در اختیار یک نفر است.
در همین راستا مورد دیگری که قابل ذکر است،اجرای پروژه های عمرانی روستا بصورت امانی است، در این روش،شخص دهیار راسا نسبت به واگذاری کارهای عمرانی به افراد بدون انجام تشریفات قانونی اقدام می کند و از طرفی خرید لوازمی از جمله تیرهای برق،نیمکت ، سطل زباله و تهیه خاک مخلوط نیز به همین شکل صورت گرفته که با توجه به اینکه سمت دهیار و حسابدار هر دو در اختیار یک نفر است چندان به شفاف سازی مالی کمکی نمی کند.

علاوه بر عدم شفافیت مالی دهیاری بهارستان ، اجرای طرح های بدون مصوبه و خودسرانه دهیار بهارستان بسیار نگران کننده است چرا که این امر می تواند برای دهیار و شورای بعدی بهارستان چالش جدی ایجاد کند !

از دیگر انتقادات وارد به دهیار فعلی بهارستان می توان به نداشتن اسناد طبقه بندی شده و نقشه های فنی در مورد خیابان ها و تاسیسات زیر بنایی روستا اشاره کرد که این موضوع در آینده باعث تخریب آسفالت کوچه ها و خیابان ها خواهد شد در حالی که چنانچه این نقشه ها وجود داشته باشد،دقیقا می توان تشخیص داد که به طور مثال لوله آب در چه فاصله ای از جدول خیابان عبور کرده و فقط همان قسمت جهت تعمیرات احتمالی شکافته شود.
مورد دیگری که به عنوان پیشنهاد می توان مطرح کرد این است که با توجه به نوپا بودن بهارستان،می توان با ایجاد تونل تاسیسات شهری،تمامی تاسیسات اصلی از قبیل آب برق گاز تلفن و فاضلاب را از این تونل هدایت نموده و در هنگام تعمیرات نیز نیازی به تخریب خیابان ها نخواهد بود.
در پایان توصیه می گردد با توجه به حجم پروژه های بهارستان و قراردادهای متعدد در آن ، یک حقوق دان به مجموعه ی دهیاری اضافه شده تا از تردد در راهرو های دادگاه کاسته شود.امری که هم اکنون دهیار درگیر آن بوده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.
این نوشتار منکر زحمات دهیار فعلی بهارستان نبوده و خدای ناکرده قصد اتهام زنی به ایشان را ندارد بلکه تلنگری است برای اعضای جدید شورا که بتوانند تصمیمات مناسب تری در آینده اتخاذ کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=3285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. باسلام،درود بر آقای صبور ،دغدغه مردم عزیز و حضرتعالی را می ستاییم،اما کمی هم باید به فکر اونایی باید باشیم که در این منجلاب قرار گرفته اند واز دهیاری بهارستان مطالبات مالی دارند که متاسفانه هیچ مقام ومسئولی هم پاسخگو نیست

  2. باسلام،درود بر آقای صبور ،دغدغه مردم عزیز و حضرتعالی را می ستاییم،اما کمی هم باید به فکر اونایی باید باشیم که در این منجلاب قرار گرفته اند واز دهیاری بهارستان مطالبات مالی دارند که متاسفانه هیچ مقام ومسئولی هم پاسخگو نیست

  3. شکی نیست که نیماصبور نمی تونه اینجوری متن بنویسه. براش نوشتن. مثل پسر رییسی و متناش

  4. با سلام…. با تشکر از نیما جان، به نکته خوبی اشاره کردی… امیدوارم اعضای شورای جدید به نکته توجه ویژه داشته باشند

  5. با سلام…. با تشکر از نیما جان، به نکته خوبی اشاره کردی… امیدوارم اعضای شورای جدید به نکته توجه ویژه داشته باشند…در ضمن مردم از کارایی دهیار فعلی اصلا راضی نیستند

  6. سلام ممنون از متن خوب تون. … دقیقا به همین خاطر هم هست که کارهای عمرانی کند پیش میرن.
    وقتی بهارستان ادعای شهر شدن داره باید دهیار قوی تری برای مدیریت امورش داشته باشه.

  7. این صبور خودش اقوام دهیاره معلومه سر زمینی،جاده ای،حساب کتابی چیزی خودشون به توافق نرسیدن اینم اومده اینجا و دهیارشون یا بهتر بگم اقوامشون و تخریب کرده… همین آقا حتما زمینش یه جا گیری چیزی داشته حالا اگه به توافق میرسید و مشکلش حل میشد بهارستان گل و بل بل بود و دهیار هم که تو استان نمونه…برای ما دیگه سیاه نمایی نکنید آقای صبور که خودمون ته سیاه نمایی هستیم با اجازه تون و شماهارو هم خیلی خوب میشناسیم…

  8. دقیقا مثل دهیار صیدی که همه کارها به سلیقه خودش و بدون مصوبه شورا انجام میده
    فکر نکنم نظارتی از عوامل بخشداری و فرمانداری بشه

  9. کاراش دقیقا مثل دهیار صیدیه

  10. نیما جان سلام یک فعال اجتماعی باید با منطق و واقع بینانه نقد هایش را بنویسد ….بجای این مشکل تراشی ها وانتقادات وپیشنهادات تابحال فکر کردی چرا مردم در مورد شما قضاوت بد میکنند ……معلوم هست در ارتباطت با مردم نیاز به اصلاح داری….اگر فعالین سیاسی واجتماعی شهر ما امثال شما باشند عاقبت ما هم مشخص هست …یعنی دهیار شما هیچ سازندگی نداشته با این همه عمران وآبادی که در بهارستان شکل گرفته ..چرا بجای انتقاد از دهیار ایشان را یک الگو نمیپنداری تا باوری بشه برای خدمتگزار بعد …جامعه ما جوری شده که ما خلاقیت ها رو نمیبینیم واکثرا به نقطه ضعف ها رجوع میکنیم ….حقیقت این است وقتی ما نقطه ضعف کسی را پیدا میکنیم یعنی هوش خوبی داریم و وقتی آن را با خودش نه دیگران در میان میزاریم یعنی شعور خوبی داریم پس فقط انتقاد سازنده کن تا هم خودت هم دهیارتون مفید باشه ….دهیاری هم مشکلاتی مختص به خود دارد زود تصمیم نگیر ..فعال اجتماعی هی خدا رحم کن ?

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.