• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

عضو شورا خودرو شهردار را گروگان گرفت!/ یکی جلوی رفتارهای قانون ستیزانه را بگیرد

  • کد خبر : 11803
  • 03 اردیبهشت 1399 - 17:42
اگر عضوی از شورا به رفتاری در شهرداری انتقاد دارد راهکار ساده آن طرح سوال از شهردار در صحن شورا و در صورت عدم قانع کننده بودن پاسخ برای اکثریت اعضا، طی مراحل برخورد قانونی مانند استیضاح است.

آوای بوشهر؛ ظهر امروز، نایب رئیس شورای شهر جم در اقدامی عجیب و مغایر قانون، با برداشتن کلید خودرو شهردار و پارک خودرو خود پشت خودرو شهردار، تلاش کرده تا از استفاده قانونی شهردار از خودرو شهرداری ممانعت کند!

به گزارش آوای بوشهر؛ شنیده شده با مداخله اعضای شورای شهر، پریشان کلید خودرو را تحویل داده و خودرو خود را از محل خارج کرده است!

این عضو شورا در روزهای گذشته نیز در سخنانی تند و مداخله جویانه، خواستار برکناری رئیس بیمارستان توحید جم شده بود که با واکنش انتقادی مردم و فعالان سیاسی اجتماعی مواجه شد و به دنبال آن، پویش های حمایتی گسترده از رئیس بیمارستان توحید جم در فضای مجازی شکل گرفت.

رفتارهای عجیب و فراقانونی عضو شورای شهر جم را یا باید ناشی از جهل به قوانین کشور دانست یا خدایی ناکرده انتقام و سهم خواهی؛ که در هر دو صورت مصداق بارز ناآشنایی وی به جایگاه شورا و آسیب رسانی به اعتماد و انسجام عمومی است.

بدیهی است اعضای شورای شهر، صرفا نهادی مشورتی و تصمیم گیر در چارچوب قوانین شوراها هستند و نمی توانند بر اساس سلیقه و منافع سیاسی جناحی اقدامی را انجام دهند.

نه شورای شهر در مقام عزل و نصب مدیران است نه اجازه دارد فراتر از قانون در مسائل اجرایی شهرستان یا شهرداری دخالت کند. واضح است که اعمال قدرت شورا صرفا در اتخاذ تصمیمات قانونی در صحن شورا و ابلاغ به شهرداری و نظارت بر اجرا خلاصه می شود و هر اقدامی خارج از این رویه خلاف قوانین مصرح کشور است.

در موضوع عجیب برداشتن کلید خودرو شهردار جم، اوج ناآشنایی این عضو با سابقه شورای شهر دیده می شود. اگر عضوی از شورا به رفتاری در شهرداری انتقاد دارد راهکار ساده آن طرح سوال از شهردار در صحن شورا و در صورت عدم قانع کننده بودن پاسخ برای اکثریت اعضا، طی مراحل برخورد قانونی مانند استیضاح است.

هر چند طبق بررسی آوای بوشهر، در داستان سکونت و استفاده از خودرو هیچ تخلف قانونی از سوی شهردار جم صورت نگرفته و صرفا آگاهی ناقص از قوانین باعث شده تا برخی ها به انتقاد فاقد ادله قانونی اقدام کنند.

بدیهی است اگر تخلفی هم از سوی شهرداری صورت گرفته باشد اینکه عضوی از شورا در اقدامی خودسرانه، به رفتارهای غیر قانونی دست بزند علاوه بر تضعیف جایگاه نمایندگان مردم، سبب ساز تنش در جامعه نیز خواهد شد و لازم است هم در شورا و هم در نهادهای نظارتی به این رفتارها حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. امیدوارم این رفتارهای هوچی گری و عوامانه پایان یابد تا آبروی جم و شورای جم نبرده است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.