• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

عقبگرد «آریاساسول» و زیان سهامدارن/ چه کسی مقصر است؟!

  • کد خبر : 15767
  • 05 خرداد 1402 - 18:45
پایگاه خبری فراز نوشته، طی ۶ ماهه ی اول انتصاب حیدرزاده به مدیر عاملی آریاساسول، سهام این شرکت ۲۴ درصد سقوط کرد در حالی که که ارزش سهام صنعت در این بازه، ۱۶ درصد کاهش کرده بود؛ یعنی ۸ درصد کمتر از میزان کاهش سهام آریاساسول.


آوای بوشهر؛ دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۱، محمدرضا حیدرزاده ی ۳۲ ساله به مدیر عاملی شرکت بزرگ پتروشیمی آریا ساسول منصوب شد.
به گزارش آوای بوشهر؛ حیدر زاده ۶ ماه بعد و در هفتمین اجلاس سراسری «نشان عالی مدیر سال»، موفق به دریافت تندیس و نشان عالی مدیر سال ۱۴۰۱ شد.

آنگونه که پایگاه خبری فراز نوشته، طی ۶ ماهه ی اول انتصاب حیدرزاده به مدیر عاملی آریاساسول، سهام این شرکت ۲۴ درصد سقوط کرد در حالی که که ارزش سهام صنعت در این بازه، ۱۶ درصد کاهش کرده بود؛ یعنی ۸ درصد کمتر از میزان کاهش سهام آریاساسول.

شرکت اریاساسول در حالی چنین سقوطی را تجربه کرد که در سال ۱۴۰۰، به طور متوسط ۸۶ درصد رشد ارزش سهام داشت آنهم در شرایطی که متوسط رشد صنعت در همان دوره، بیش از ۷ درصد کاهش را تجربه کرده بود. «فراز» میزان زیان ناشی از سقوط ۲۴ درصدی سهامداران آرساساسول را ببش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده است.

«فراز» در بخش دیگری از تحلیل خود آورده است: در حالیکه سال قبل از انتصاب حیدرزاده سود خالص آریاساسول نسبت به درامد ۵۰/۷۵ درصد بوده است، در دوره وی این سود به ۴۰/۱۷ درصد تنزل پیدا کرد که نشان از کاهش ۱۱ درصدی سود خالص و معادل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عدم النفع شرکت و سهام داران است.

«فراز» از کاهش ۷ درصدی تولید در آریاساسول خبر داده و با اشاره به حضور متخصصین باتجربه پر این شرکت، عامل اصلی این پسرفت در آریاساسول را ضعف مدیریت و عملکرد و بی تجربگی محمدرضا حیدرزاده دانسته است.

گفتنی است نیمی از سهام شرکت آریاساسول که از شرکت‌های صنعت پتروشیمی کشور است، متعلق به هلدینگ خلیج فارس و نیمی از آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است.

سهام هلدینگ خلیج فارس نیز عمدتا متعلق به صندوق‌های بازنشستگی نفت، تامین اجتماعی و سهام عدالت است.

مدل انتخاب مدیرعامل در شرکت آریاساسول بصورت گردشی میان هلدینگ خلیج‌فارس و ساتا است. حیدرزاده در اردیبهشت سال گذشته از طرف ساتا به عنوان مدیرعامل این پتروشیمی منصوب شده بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عقبگرد «آریاساسول» و زیان سهامدارن؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.