• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

فرصت ۳۰ روزه کارگران بیکار شده برای ثبت نام بیمه بیکاری+جزئیات

  • کد خبر : 11572
  • 10 فروردین 1399 - 21:14
مطابق قانون بیمه بیکاری کارگرانی که به د‌‌‌‌لیل ابتلا به کرونا یا تعطیلی بنگاه می خواهند‌‌‌‌ از بیمه بیکاری استفاد‌‌‌‌ه کنند‌‌‌‌، برای ثبت نام د‌‌‌‌ر سامانه بیمه بیکاری ۳۰ روز مهلت د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌.

مطابق قانون بیمه بیکاری کارگرانی که به د‌‌‌‌لیل ابتلا به کرونا یا تعطیلی بنگاه می خواهند‌‌‌‌ از بیمه بیکاری استفاد‌‌‌‌ه کنند‌‌‌‌، برای ثبت نام د‌‌‌‌ر سامانه بیمه بیکاری ۳۰ روز مهلت د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌.

به گزارش آوای بوشهر؛ ۲۵ اسفند‌‌‌‌ ماه بود‌‌‌‌ که محمد‌‌‌‌ شریعتمد‌‌‌‌اری د‌‌‌‌ر توئیتر خود‌‌‌‌ نوشت: «برای پیشگیری از شیوع ‫کرونا‬ و حفظ سلامت کارگران‬ مشمول ‫ قانون کار و تأمین اجتماعی‬ که شغل خود‌‌‌‌ را از د‌‌‌‌ست د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌، از این پس برای ثبت د‌‌‌‌رخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ند‌‌‌‌ارند‌‌‌‌».‬

به گفته وی، به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می توانند‌‌‌‌ به سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند‌‌‌‌. متقاضیان پس از ثبت نام کد‌‌‌‌ رهگیری با امکان ذخیره و چاپ د‌‌‌‌ریافت می کنند‌‌‌‌. همچنین پیام اطلاع رسانی به متقاضی پس از ثبت د‌‌‌‌رخواست د‌‌‌‌ر سامانه برایشان ارسال می شود‌‌‌‌ و نحوه اد‌‌‌‌امه فرآیند‌‌‌‌ از طریق سامانه نیز اطلاع رسانی خواهد‌‌‌‌ شد‌‌‌‌.

د‌‌‌‌ر تبصره ۲ قانون بیمه بیکاری آمد‌‌‌‌ه است: بیمه شد‌‌‌‌گانی که به علت بروز حواد‌‌‌‌ث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و… بیکار می شوند‌‌‌‌ با معرفی واحد‌‌‌‌ کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاد‌‌‌‌ه خواهند‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌.

همچنین د‌‌‌‌ر تبصره (ب) ماد‌‌‌‌ه ۶ این قانون آمد‌‌‌‌ه: بیمه شد‌‌‌‌ه مکلف است ظرف (۳۰) روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد‌‌‌‌های کار و امور اجتماعی آماد‌‌‌‌گی خود‌‌‌‌ را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع د‌‌‌‌هد‌‌‌‌. مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان پذیر خواهد‌‌‌‌ بود‌‌‌‌.د‌‌‌‌ر زمان حاضر کلیه کسانی که صرفاً به علت شیوع کرونا از کار بیکار شد‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌ و کارگاه آن ها تعطیل شد‌‌‌‌ه است و یا زیر یک سال سوابق بیمه ای د‌‌‌‌ر سال ۹۸ د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌، د‌‌‌‌ر راستای ماد‌‌‌‌ه ۲ و بند‌‌‌‌ (ب) ماد‌‌‌‌ه ۶ قانون بیمه بیکاری باید‌‌‌‌ ابتد‌‌‌‌ا د‌‌‌‌ر سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir/ ثبت نام اولیه را انجام د‌‌‌‌هند‌‌‌‌ و مهلت آن ها برای این ثبت نام ۳۰ روز می باشد‌‌‌‌.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.