• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

فرماندارجم خبر داد:کاشت ۳۰ هزار اصله درخت در شهرستان جم

  • کد خبر : 1960
  • 11 دی 1391 - 0:56

به گزارش آوای جم به نقل از فارس؛ خلیل عبداللهی در نشست بررسی فضای سبز و کاشت درخت در شهرستان جم اظهار داشت: درخت موهبت الهی و نعمت خداوندی است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد و کاشت درخت در آموزه‌‌های دینی ما برای زندگی بهتر و آسوده‌تر بشر مورد تأکید قرار گرفته که همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در کاشت درخت و فضای سبز شهرستان مشارکت داشته باشند.

 

وی فضای سبز را یکی از نیازهای امروزی بشر دانست و افزود: کاشت این درختان و ایجاد این فضاها علاوه بر بحث گردشگری باعث تصفیه هوا و زیبایی فضا نیز خواهد شد.

عبداللهی تصریح کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک، مدیریت هرز آب‌ها، احیا و ایجاد پوشش‌های گیاهی، اشتغالز‌ایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، منابع طبیعی شهرستان جم عملیات کاشت نهال را در سطح اراضی بیابانی شروع کرده است.

فرماندار شهرستان جم درخت را از گران‌بها‌ترین آفریده‌های خداوند دانا برای آدمی دانست و ابراز داشت: کمتر کسی است که در عمرش درخت نکاشته باشد و یا در فکر کاشتن یک درخت نبوده باشد چرا که درختکاری یک سنت پسندیده است که همه مردم به آن علاقه دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر درخت که کاشته می‌شود یک زندگی به‌وجود می‌آید گفت: متولی اصلی این کار جهاد کشاورزی و شهرداری، دهیاری‌ها، منابع طبیعی هستند که باید با کمک و حمایت دیگر دستگاه‌های اجرایی و مردم و گروه‌های مردم نهاد در جلوگیری از نابودی فضای سبز شهری موجود، همچنین ایجاد فضاهای سبز جدید تلاش شود.

فرماندار شهرستان جم افزود: هر درخت می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد و باید روحیه حمایت از فضای سبز را تقویت کنیم و برای کاشت درخت در هر مکانی که امکانش باشد تلاش کنیم؛ چون امروزه محیط‌های کاری و فضاهای صنعتی موجب تخریب روحیه انسان می‌شود و تنها با استفاده از فضای سبز و طبیعت زیبا می‌توان تجدید روحیه کرد.

عبداللهی اضافه کرد: عملیات کاشت ۳۰ هزار اصله درخت در شهرستان جم با همکاری شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها در شهرستان جم آغاز شده و امیدواریم تاپایان سال عملیات کاشت آنها به پایان برسد.

وی متذکر شد: از آنجایی که شهرستان جم به عنوان نگین سبز استان شناخته می‌شود و دارای آب و هوای مناسب برای کاشت انواع درختان و همچنین فضای سبز مناسب است، باید در انجام این کار اهتمام ویژه داشت تا مردم نیز از نعمت‌های آنها به نحو احسن استفاده ببرند.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1960

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.