• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

فرماندار جم:وضعیت مخابرات جم خوب نیست/برنامه‌های روزجم باکیفیت بود/اشتغال ۲۸۲ نفر در صنایع منطقه/۱۳۲ میلیارد تومان پروژه در جم کلنگ زنی و اجرا شد

  • کد خبر : 4942
  • 05 فروردین 1397 - 9:14

فرماندار شهرستان جم با هشدار به مدیران کم‌کار و بی‌نظم گفت: با وجود مصوبات ابلاغی، هنوز فکری برای فیبر نوری جم نشده است و رسانه‌ها برای انتقاد از نواقص حق دارند. محمد حسینی ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری جم با انتقاد شدید از وضعیت مخابرات جم بیان داشت: اینکه مدام فیبر نوری قطع شود […]

فرماندار شهرستان جم با هشدار به مدیران کم‌کار و بی‌نظم گفت: با وجود مصوبات ابلاغی، هنوز فکری برای فیبر نوری جم نشده است و رسانه‌ها برای انتقاد از نواقص حق دارند.

محمد حسینی ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری جم با انتقاد شدید از وضعیت مخابرات جم بیان داشت: اینکه مدام فیبر نوری قطع شود و مردم ساعت‌ها با مشکلات جدی مواجه شوند نشان از ضعف مخابرات دارد، این قطعی‌ها جان مردم و سرمایه‌های مردم را به مخاطره می اندازد اما تاکنون برای پیشگیری از این مشکل تدبیر نشده است.

وی با بیان اینکه نقد رسانه‌ها از ضعف های موجود مخابرات حق است و این نقدهای دلسوزانه را باید پذیرفت افزود: مصوبات لازم برای جلوگیری از عدم تکرار مشکل ارتباطی جم ارسال شده اما متاسفانه بعد از مدت ها و تکرار چند مرتبه قطعی، اقدام جدی صورت نمی گیرد و مدیر در رفع مشکل ناتوان است.

میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی باشیم

فرماندار شهرستان جم گفت: شهرستان جم در ایام نوروز میزبان میهمانان و مسافرانی از سراسر کشور است، دستگاه های متولی باید تلاش کنند نواقص باقی مانده را برای پذیرایی مناسب از میهمانان رفع کنند.

وی افزود: سطح خدمات دهی در شهرستان جم در ایام نوروز باید افزایش یابد و در این زمینه برنامه ریزی لازم از سوی اعضای ستاد خدمات سفر انجام شده است.

فرماندار جم با بیان اینکه جم نقاط دیدنی و تاریخی زیادی دارد که می تواند جذابیت های خوبی برای میهمانان داشته باشد باید تلاش کنیم این جاذبه ها بیش از پیش معرفی شود گفت: طی ۳ جلسه ستاد خدمات سفر در شهرستان، ۳۷ مصوبه گذرانده شد که همه دستگاه ها موظفند حسب مصوبات اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای پذیرایی از میهمانان چهار پایگاه هلال احمر، شش پایگاه انتظامی و ۱۲ اکیپ راهداری به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه خواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت به بهانه روز جم، برنامه‌هایی پرمحتوا، جذاب و در سطح ملی برگزار شد گفت: باید از نگاه ویژه شورا و شهرداری جم تقدیر کرد.

برنامه‌های جم با کیفیت بود

وی خاطرنشان کرد: برنامه های روز جم با استقبال بسیار خوب مردم و جوانان برگزار شد و چندین هزار نفر از این برنامه ها استفاده کردند که نشان می دهد رویکرد مردم به سمت نشاط اجتماعی است و باید این قبیل برنامه ها در حوزه فرهنگ به صورت بیشتر در طول سال انجام شود.

حسینی تاکید کرد: یاس آفرینی کار دشمنان است. باید خدماتی که در حوزه اجتماعی و در راستای نشاط آفرینی انجام می شود را انعکاس داد و شادی را به مردم هدیه کرد.

فرماندار جم با بیان اینکه هر برنامه ای که برگزار می‌شود قطعا بی‌نقص نیست گفت: باید کمک کرد تا در برنامه های آتی نواقص اندک هم وجود نداشته باشد.

وی افزود: نقدهای صادقانه و منصفانه را باید پذیرفت و از این نقدها برای بهبود برنامه ها بهره برد.

اشتغال در صنایع منطقه

این مسئول تصریح کرد: طرح اشتغال زایی در قالب تسهیلات با بهره شش درصد روستایی در جم مصوب شده که با اجرای این طرح ها ۱۴۵ نفر اشتغال ایجاد می شود.

فرماندار جم با بیان اینکه ۹۹ فقره تسهیلات اشتغال خانگی به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد در شهرستان پرداخت شده است گفت: ۲۵۰ میلیون تومان دیگر نیز در دست پرداخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال فرمانداری جم، تعداد ۱۸۲ نفر از کارجویان جمی در  سال ۹۶ در شرکت‌های مستقر در عسلویه و کنگان مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر نیز در شهرستان جم مشغول به کار شده‌اند گفت: در مجموع تعداد ۲۸۲ نفر  در سال ۹۶ مشغول به کار شده‌اند. در راستای افزایش بسترهای اشتغال، احیای کارگاه های تولیدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

۱۳۲ میلیارد تومان پروژه در جم کلنگ زنی و اجرا شد

رئیس شوراری اداری جم تاکید کرد: پروژه بزرگ راه ریز دژگاه پس از ۵ سال بلاتکلیفی مجددا فعال شد و ردیف اعتباری ملی هم برای آن اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری ریز، با نگاه ویژه استاندار بوشهر، مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص یافته است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این پروژه مهم فرهنگی در بخش ریز باشیم.

فرماندار جم با بیان اینکه در نشستی با عراقی معاون وزیر نفت در جم، مسائل مربوط به آبرسانی جم، جاده جم-پالایشگاه-ریز، راه اندازی فرودگاه و تامین مالی حوزه ورزش به خصوص تیم فوتبال پارس جنوبی جم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نفت را مورد تاکید قرار دادیم گفت: امسال ۶۱ پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان افتتاح و ۴۶ پروژه با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

هشدار به مدیران کم کار و بی نظم

فرماندار جم خاطر نشان کرد: برخی دستگاه های اجرایی شهرستان هنوز نتوانسته‌اند موافقت‌نامه‌های پروژه‌ها را مبادله کنند. طبق تاکید استاندار، اعتبار پروژه های دستگاه ها کم کار شهرستان ها به شهرستان های دیگر اختصاص می یابد. اگر دستگاهی سبب ساز چنین خسارتی شود قطعا غیر قابل اغماض خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید برنامه محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: تا پایان فروردین ۹۷ تمام مدیران باید برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت خود را ارئه کنند. مدیر بی برنامه را به هیچ عنوان نخواهم پذیرفت و اعتباری هم به دستگاه بی برنامه اختصاص نمی یابد.

حسینی تاکید کرد: بهانه هیچ مدیری برای کم کاری پذیرفته نیست و هر کس مسئولیتی را پذیرفت موظف است آن را به نحو احسن انجام دهدو اینکه مدیر در شهرستان خانه ندارد یا گرفتاری دارد دلیل خوبی برای کم کاری نیست.

وی با بیان اینکه برخی مدیران از عصر چهارشنبه تا صبح شنبه خارج از شهرستان هستند گفت: مدیران لازم است زمان بیشتری را در پایان هفته در شهرستان حضور داشته باشند و در برنامه ها و مناسبت های فرهنگی مشارکت فعال داشته باشند،همه مدیران نهایت تلاش خود را برای انعکاس خدمات دولت در راستای نشاط اجتماعی به کار گیرند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4942

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.