• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

فرماندار جم :‌شهرستان جم فعال در عرصه سیاسی است

  • کد خبر : 2412
  • 18 خرداد 1392 - 3:17


شهرستان جم از جمله شهرستان‌های فعال در عرصه سیاسی است و در ۲۴ خرداد انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا و همچنین یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آوای جم، انتخابات ۲۴ خرداد یک انتخابات مهم و منحصربه فرد است و برای نخستین‌بار در کشور، ۲ انتخابات بزرگ ملی و محلی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

با توجه به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در واقع روز ۲۴ خرداد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و همه باید در راستای مشارکت باشکوه و خلق حماسه‌ای بی‌نظیر اهتمام ورزیم.

در نظام اسلامی و طی ۳۴ سال اخیر شاهد برگزاری ۳۳ انتخابات بوده‌ایم و به فضل خدا انتخابات ۲۴ خرداد حماسه‌ای دیگر خلق خواهد شد و بار دیگر مردم با شرکت در انتخابات دشمنان را ناکام می‌کنند.

شهرستان جم از جمله شهرستان‌های فعال در عرصه سیاسی است و در ۲۴ خرداد انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا و همچنین یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان برگزار می‌شود.

هم‌اکنون ستاد نامزدهای ریاست جمهوری در جم فعال شده‌اند و نامزدها و نمایندگان آنها با حضور در بین مردم نسبت به معرفی خود اقدام می‌کنند و نامزدهای انتخابات شوراها نیز به شیوه‌های مختلف تبلیغاتی به معرفی خود اقدام می‌کنند.

مردم و مسئولان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاری فارس آمادگی خود را برای حضور در حماسه بزرگ سیاسی ابراز داشتند.

فرماندار جم اظهار داشت: در شهرستان جم با برنامه‌ریزی و براساس برنامه زمان‌بندی انجام شده شاهد اجرای سازوکارهای برگزاری انتخابات هستیم و به فضل خدا با همت دسته‌جمعی شاهد خلق حماسه سیاسی باشیم.

عبدالرسول زارع از جمع‌آوری آرا در ۵۷ شعبه اخذ رأی در جم خبر داد و گفت: تعداد ۵۷ شعبه ثبت نام اخذ رأی در شهرستان جم پیش‌بینی شده است که ۴۲ شعبه در مرکز شهرستان و بخش مرکزی و ۱۵ شعبه در بخش ریز مستقر هستند.

زارع از رقابت ۳۴۱ نفر در انتخابات شوراها در شهرستان جم خبر داد و ابراز داشت: براساس آمار موجود، تعداد داوطلبان شهرستان جم ۳۴۱ نفر است و امیدوار هستیم شاهد رقابتی ارزشمند در ۲۴ خرداد باشیم.

وی اضافه کرد: از مجموع نامزدهای انتخابات، تعداد ۵۱ نفر در حوزه شهری و ۲۹۰ نفر در حوزه روستایی ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ۱۴ نفر از بانوان هستند.

فرماندار جم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تعداد ۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، خدماتی، انتظامی و امنیتی در راستای برگزاری انتخابات ۲۴خردادماه در شهرستان جم انجام شده است.

حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی چراغ راه مردم و مسئولان است

معاون سیاسی فرماندار جم نیز گفت: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی چراغ راه مردم و مسئولان است.

حسین مصلحی‌پور ضمن اشاره به اینکه نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری براساس موقعیت‌های اجتماعی و شرایط سیاسی و اوضاع داخلی و بین‌المللی صورت می‌گیرد، افزود: نامگذاری هر سال، مسیر و محور حرکت همه جانبه مسئولان را تعیین می‌کند.

وی به لزوم برنامه‌ریزی و حل مشکلات و موانع با توجه به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: همکاری و همدلی بین سران ۳ قوه و مسئولان کشوری و لشکری برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده مقام معظم رهبری باید در اولویت همگان قرار گیرد.

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن میزان تمایل مردم در انتخابات

بخشدار مرکزی جم نیز با اشاره به تلاش دشمنان به منظور کمرنگ کردن میزان تمایل مردم برای شرکت در انتخابات، اذعان داشت: در این شرایط حساس که ترفندها و عملیات سیاسی دشمن بر علیه ملت در حال تشدید است، ملت ایران باید با برگزاری انتخابات خوب و با مشارکت بالا و گسترده گام بلندی برای خلق حماسه سیاسی بردارند.

مسلم سلیمانی عنوان کرد: رهبری با نام‌گذاری سال جدید نقشه راه را در اختیار مسئولان گذاشته‌اند و در سال جاری تمامی مدیران اجرایی باید اساس و اصل کار خود را بر تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بنا کنند.

بخشدار مرکزی جم اضافه کرد: حماسه در حقیقت به‌ معنای حضور قهرمانانه، مقتدرانه، جهادگرانه و جانانه است و عزت و سربلندی ملت را در تمامی صحنه‌ها به ‌دنبال خواهد داشت.

سلیمانی با اشاره به اهمیت و جایگاه و نقش شورا در روستاها بیان داشت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از اراده و خواست ملت هستند و تبلور عینی مردم‌سالاری دینی و برخاسته بطن مردم هستند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با شوراها گفت: شوراها باعث ارتقای اعتماد عمومی و حضور پر شور مردم در صحنه هستند و شورا میدان مسابقه خدمت‌رسانی صادقانه به کشور و مرکز تبلور توقعات و انتظارات بر حق مردم و تبلور خدمت خالصانه و بی‌منت است.

نامزدها از سیاه‌نمایی پرهیز کنند

امام جمعه جم نیز بیان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) مسائل بسیار مهمی در باب انتخابات بیان فرمودند که باید آویزه گوشمان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمد گنجی ابراز کرد: نامزدها باید طوری عمل کنند که تخریب و سیاه‌نمایی نشود و فضای سالمی بر انتخابات حاکم باشد.

وی تصریح کرد: برای پیدا کردن نامزد اصل باید به رهنمودهای رهبری توجه کنیم و کاری کنیم که فردی شایسته و کاردان و باتجربه و ولایت‌مدار رئیس جمهور شود.

مهدی بکران از شهروندان جم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حضور در انتخابات وظیفه و تکلیف است و همه باید مشارکت کنند.

وی افزود: امروز دشمنان با ترفندهای مختلف برای کمرنگ کردن حضور مردم در این انتخابات تلاش می‌کنند که باید با خلق حماسه سیاسی آنها را ناامید کنیم.

مهدی افراشته از دیگر شهروندان جم نیز گفت: انتخابات نماد مردم‌سالاری است و حضور در این انتخابات امری لازم است.

وی بیان کرد: مردم جم همواره در انتخابات حضوری باشکوه داشته‌اند و در ۲۴ خرداد نیز حماسه دیگری خلق خواهند کرد.

علی دانشمند، روزنامه‌نگار شهرستان جم نیز اذعان داشت: مردم شهرستان جم از دید سیاسی خوبی برخوردار هستند و در انتخابات ۲۴ خرداد امسال حاضر خواهند بود.

وی ابراز داشت: باید در انتخاب نامزد اصلح دقت کنیم و کسی را انتخاب کنیم که در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام بردارد.

حمید رضایی نیز گفت: نامزدها شعارهایی بدهند که بتوانند عمل کنند و از شعارهایی که نمی‌توانند، عملیاتی کنند پرهیز کنند.

کرامت الهی نیز اظهار داشت: مردم در انتخاب نامزد اصلح باید معیارهای مورد نظر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند.

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2412

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.