• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

فروشنده برنج اینترنتی کلاهبردار از آب درآمد

  • کد خبر : 14515
  • 21 مهر 1400 - 16:22
متهم گفته برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است!

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش برنج در سایت دیوار از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش آوای بوشهر؛ سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در بررسی مقدماتی مشخص شدکه متهم  با درج و انتشار آگهی فروش برنج خارجی در سایت دیوار با قیمت پایین و معرفی خود به‌عنوان تاجر وارد کننده برنج از بنادر استان همجوار، مبالغی قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت و به‌ همین شیوه از آنان کلاهبرداری کرده بود.

وی ادامه داد: وی برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، فعالیت سایبری مجرمانه را در قسمت استان تهران طراحی و اجرایی کرده و از مدارک هویتی جعلی استفاده می‌نمود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به هویت معلوم در هنگام تبدیل وجوه حاصله از کلاهبرداری خود به تجهیزات الکترونیک در یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا دلالت شد.

این مقام سایبری عنوان کرد: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده از سوی پلیس، به جرایم ارتکابی معترف و اعلام داشت از دوماه پیش اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده و برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.

قاسمی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: از آنجایی‌که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.