• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

فلجِ درمانیِ دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی در جم و سیاست های انقباضی بیمارستان توحید/ خدمات دارویی حذف شد!

  • کد خبر : 15368
  • 07 فروردین 1402 - 10:49
بدیهی است با توجه به فلجِ درمانی دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی در شهرستان و واگذاری بخش اعظم بار مسئولیت درمان از سوی دولت به بیمارستان توحید جم و سیاست های انقباضی این بیمارستان، شاهد سرگردانی هر چه بیشتر شهروندان برای دریافت خدمات درمانی باشیم.

گزارش های دریافتی از مراجعان بیمارستان توحید جم حکایت از عدم ارائه خدمات دارویی به بیماران است.

به گزارش آوای بوشهر؛ برخی مخاطبان آوای بوشهر نوشته اند: پس از مراجعه به پزشک در بیمارستان توحید جم برای دریافت دارو به داروخانه های سطح شهر ارجاع شدیم و دو داروخانه بیمارستان، خدمات دارویی ارائه نمی کنند.

این مخاطبان می گویند: در شرایطی که بعضی از اقشار ضعیف جامعه با صرف وقت و هزینه ایاب و ذهاب به بیمارستان مراجعه می کنند ارجاع بیماران برای دریافت داروهای معمولی به داروخانه های سطح شهر، اقدامی غیرمدبرانه است و بعضا مراجعان می بایست مجددا برای تزریق آمپول یا دریافت توضیح در مورد داروها از سوی پزشک، به بیمارستان مراجعه کنند که هزینه و وقت بیشتری را از بیماران تلف می کند.

بررسی آوای بوشهر نشان می دهد از دو داروخانه مستقر در بیمارستان توحید جم، یکی فقط خدمات دارویی بیماران بستری را ارائه می کند و دیگر داروخانه ی موجود در کلینیک تخصصی بیمارستان هم در روزهای کاری تا ساعت ۱۹:۳۰ خدمات ارائه می کند و در روزهای تعطیل هم فقط در شیفت صبح فعال است.

خدمات درمانی بیمارستان توحید جم طی سالیان اخیر به هیبچ وجه همگام با افزایش جمعیت و میزان تقاضا، توسعه نیافته و در بخش کلینیک عمومی و تخصصی، با عدم تناسب تقاضا با تعداد پزشک و خدمات مورد نیاز بیماران مواجه هستیم به نحوی که دریافت نوبت های درمانگاه تخصصی بیمارستان برای مراجعین غیر شرکتی! به شدت با محدودیت مواجه است.

ماده ۷۴ بند ذ قانون برنامه ششم توسعه به عنوان قانون بالادستی کشور تصریح می کند:

“ذ- وزارت نفت در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و شرکتهای معدنی بزرگ دولتی در مناطق معدنی محل استقرار خود در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و جبران پیامدهای تهدیدکننده سلامت در آن مناطق نسبت به تکمیل، تجهیز، ارتقاء خدمات مراکز بهداشتی و درمانی خود اقدام نمایند و به خدمت‌رسانی به عموم مردم منطقه در چهارچوب نظام سطح‌بندی خدمات با رعایت احکام ماده (۷۰) این قانون بر مبنای تعرفه‌های مصوب دولت در مراکز دولتی اقدام کنند.”

مستند به این قانون، خدمات درمانی بیمارستان توحید جم وابسته به وزارت نفت باید برای خدمات دهی دولتی به شهروندان، تکمیل، تجهیز شده و خدمات بهداشتی درمانی آن نیز ارتقا یابد که به نظر می رسد این بخش از قانون، در ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به ویژه در بخش خدمات دارویی و درمانی سرپایی مورد توجه قرار نگرفته است.

برخی شنیده ها از بیمارستان توحید نفت حکایت از تغییر رویکرد مدیران بیمارستان توحید نفت در ارائه خدمات دارویی و درمانی سرپایی به بیماران است که حذف خدمات دارویی و شلوغی صفوف دریافت خدمات درمانی عمومی و تخصصی در بیمارستان، موید این موضوع است.

بدیهی است با توجه به فلجِ درمانی دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی در شهرستان و واگذاری بخش اعظم بار مسئولیت درمان از سوی دولت به بیمارستان توحید جم و سیاست های انقباضی این بیمارستان، شاهد سرگردانی هر چه بیشتر شهروندان برای دریافت خدمات درمانی باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.