• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

فوتی‎های کرونا در بوشهر به ۲۶۷ نفر رسید/ مبتلایان ۸ هزار نفر

  • کد خبر : 12837
  • 05 مرداد 1399 - 19:05
دکتر سعید کشمیری در ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار نفر به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر مبتلا شده‌اند گفت: تاکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر ۲۶۷ نفر است که ۵۹ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: با برقراری محدودیت‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی روند ابتلا و بستری به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان از حالت افزایشی خارج شده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ دکتر سعید کشمیری در ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار نفر به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر مبتلا شده‌اند گفت: تاکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر ۲۶۷ نفر است که ۵۹ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

کشمیری اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۲ درصد جان باختگان ناشی از کرونا سالمندان، ۳۲ درصد میانسالان، ۱.۵ درصد جوانان و کمتر از یک درصد را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان دارای بیماری زمینه‌ای شامل ۲۵ درصد فشارخون، ۲۷ درصد دیابت، ۲۱ درصد بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و مابقی بیماران سرطانی و تنفسی هستند که مراقبت از این افراد ضروری است.

بیشترین تخلف بهداشت کرونایی در کدام اصناف بوده است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اسفند پارسال تا تیر ۹۹، ۱۵۰ بازرس بهداشت محیط  ۷۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع، طبخ، عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در استان را انجام داده‌اند.

کشمیری ادامه داد: در این بازدیدها ۲ هزار مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۵۰۰مرکز پلمب  و  ۲۷۰ مورد نظارت بر نحوه دفن اجساد انجام شده است.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۸۵ درصد مراکز تهیه و توزیع غذا، رعایت ۸۰ درصدی حفاظت فردی، رعایت پروتکل‌های گندزدایی در ۷۸ درصد از مراکز عمومی، وجود کارتخوان در ۷۶ درصد مراکز خرید و ۴۸ درصد در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه ۲ درصد از مراکز عمومی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند گفت: نانوایی‌ها با ۱۶۷مورد، رستوان‌ها با ۶۵ مورد و مراکز عرضه دخانیات با ۶۴ مورد، آرایشگاه‌ها ۵۱ مورد، اماکن ورزشی هشت مورد و تالارها چهار مورد بیشترین تعطیلی در واحدهای صنفی متخلف در استان بوشهر را دارند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.