• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12
با نگاه ویژه و مثبت دادستان صادر شد؛

قرار منع تعقیب و تعلیق تعقیب همه بازداشت شدگان آبان ماه جم

  • کد خبر : 12943
  • 28 مرداد 1399 - 12:04
با نگاه ویژه و مثبت روح الله فروغی فر دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جم، همه بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه جم مشمول رافت اسلامی شدند.

آوای بوشهر؛ با نگاه ویژه و مثبت روح الله فروغی فر دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جم، همه بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه جم مشمول رافت اسلامی شدند.

به گزارش آوای بوشهر؛ روز گذشته ۲۷ مردادماه ۹۹ ، احکام بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه جم ابلاغ شده که بررسی های آوای بوشهر نشان می دهد تمام بازداشت شدگان مشمول رافت اسلامی شده اند.

طبق احکام ابلاغ شده برای تعدادی از بازداشت شدگان که به ” اخلال در نظم عمومی” متهم شده بوده اند با نظر به فقدان سابقه محکومیت کیفری موثر و اینکه این اتهام از جرائم درجه ۶ محسوب می شود از سوی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب جم، قرار تعلیق تعقیب به مدت یک سال صادر شده است.

اگر متهمی طی یک سال از صدور قرار، مرتکب جرائم مستوجب حد، قصاص و تعزیر درجه ۷ و بالاتر شود قرار تعلیق تعقیب لغو و تعقیب اجرایی می شود.

دادستان جم در خصوص اتهام تبلیغ علیه نظام برای یکی از بازداشت شدگان و نیز شکایت برخی اشخاص و دستگاه ها در خصوص ضرب و جرح عمدی، تخریب خودرو، سرقت و آتش زدن خودروهای دولتی علیه تعداد دیگری از بازداشت شدگان با در نظر گرفتن توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد توام با رافت اسلامی با بازداشت شدگان آبان ماه و عدم ارائه ادلی کافی برای احراز و انتساب جرم و حاکمیت اصل برائت، قرار منع تقیب صادر کرده است.

اعتراضات آبان ماه ۹۸ که پس از افزایش قیمت بنزین در سطح کشور به وقوع پیوست در شهرستان جم هم با راهبندان چندروزه مسیر اصلی همراه شده بود. هر چند با تدابیر مسئولان و همراهی مردم،  موضوع در جم بدون اتفاق ناگوار به پایان رسید.

در این اعتراضات تعدادی از معترضین دستگیر و پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شدند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.