• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
بحران همیشگی جم!

قطع ۵ ساعته ارتباطات جم/ مخابرات با جان مردم بازی می کند

  • کد خبر : 10842
  • 02 بهمن 1398 - 18:37
به نظر می رسد به کارنامه بسیار ضعیف مخابرات در ایجاد ارتباط پایدار برای شهروندان جم (حفظ ارتباط همراه اول در مواقع بحران و راه اندازی خط دوم فیبر نوری)، باید دروغگویی و ارائه اطلاعات غلط را هم اضافه کرد.

آوای بوشهر؛ امروز ظهر و در پی قطع کابل فیبر نوری، ارتباط اینترنت و تلفن همراه شهرستان جم برای حدود ۵ ساعت قطع شد. این چندمین بار است که شهرستان جم به دلیل ناکارآمدی مخابرات، با قطع کامل ارتباطات مواجه می شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ پیش از این و در بارندگی بهمن ماه ۹۵، خطوط ارتباطی جم به مدت دو روز قطع شد و همین اتفاق مجددا در اسفندماه ۹۶ رخ داد که ارتباطات سیار جم به مدت ۶ ساعت از کار افتاد.

سال ۹۵ و پس از قطع دو روزه ارتباطات جم به دلیل قطع فیبر نوری، مسئولان مخابرات از اجرای خط دوم فیبر نوری از مسیر دوراهک خبر دادند و در مرداد ماه ۹۸ مهرپویا مدیر عامل مخابرات اعلام کرد: “بعد از سیلی که ارتباط شهر جم را قطع کرد مخابرات استان مسیر دوم فیبر نوری را برای این شهرستان اجرا کرد که به لحاظ امنیتی ارتباط شهرستان را تضمین کند که با اجرای آن بعد از مدتها مشکل تلفن ثابت جم برطرف می‌شود.”(اینجا)

در همان سال ۹۵، اعلام شد که بستر ارتباط هوایی برای ادامه فعالیت تلفن های سیار همراه اول در مواقع بحران فراهم شده تا کل ارتباطات شهرستان جم به دلیل قطع فیبر نوری مختل نشود. موضوعی که در قطع ارتباط ۶ ساعته تلفن های همراه به دلیل قطع کابل فیبرنوری در سال ۹۶، کذب بودن آن مشخص شد.

قطع ارتباط تلفن های همراه و اینترنت در شهرستان جم علاوه بر آسیب های جدی که به کسب و کار و خدمات دهی به مردم وارد می کند باعث قطع ارتباط مردم با اورژانس هم می شود که خطرات جانی را افزایش می دهد.

جمعیت بزرگی از شهرها و اکثر روستاهای شهرستان جم فاقد ارتباط تلفن ثابت هستند و به محض اختلال در تلفن های همراه، تمام ارتباطات خود را از دست می دهند.

مخابرات در شهریورماه سال جاری، با حضور استاندار بوشهر پروژه FTTH یا همان “فیبر نوری منازل” را به بهره برداری رساند که هنوز مشخص نیست این پروژه در چه وضعیتی است و آیا خدماتی بر بستر آن به مردم ارائه می شود یا خیر؟ و اساسا استاندار بوشهر چه چیزی را افتتاح کرده است؟!

به نظر می رسد به کارنامه بسیار ضعیف مخابرات در ایجاد ارتباط پایدار برای شهروندان جم (حفظ ارتباط همراه اول در مواقع بحران و راه اندازی خط دوم فیبر نوری)، باید دروغگویی و ارائه اطلاعات غلط را هم اضافه کرد.

وعده های داده شده در سفرهای وزیر ارتباطات و مدیر عامل مخابرات به شهرستان جم هم، همچنان در حد وعده باقی مانده و مشخص نیست این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.