• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

کد پستی مندرج در کارت ملی ،ملاک ارائه خدمات دولتی است

  • کد خبر : 199
  • 03 مرداد 1390 - 4:24

دستگاههای اجرایی مکلفند در تمامی فعالیتهای اداری و انتظامی ترتیبی اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کد پستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ، اسناد و مدارک صادر شده را به نشانی آنان ارسال و یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی […]

دستگاههای اجرایی مکلفند در تمامی فعالیتهای اداری و انتظامی ترتیبی اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کد پستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ، اسناد و مدارک صادر شده را به نشانی آنان ارسال و یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی ارایه کنند .

معاون اول رئیس جمهور بخشنامه ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن، دستگاههای اجرایی مکلفند در تمامی فعالیتهای اداری و انتظامی ترتیبی اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کدپستی مندرج در پشت کارت شناسایی  ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ، اسناد و مدارک صادر شده را به نشانی آنان ارسال و یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی ارایه کنند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، بر اساس این بخشنامه ، کارت شناسایی ملی به عنوان سند شناسایی اتباع ایرانی محسوب شده و دارنده کارت مکلف است در صورت تغییر محل سکونت خود ،در اولین فرصت مراتب را به ثبت احوال اطلاع دهد.
بر این اساس ،دولت به منظور امکان دستیابی به آمار ،اطلاعات و تحولات جمعیتی در سطح کشور ، دستگاههای اجرایی را مکلف کرده است در تمامی فعالیتهای اداری و انتظامی ترتیبی اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کد پستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ، اسناد و مدارک صادر شده را به نشانی آنان ارسال و یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی ارایه کنند.
بر این اساس ،سازمان ثبت احوال کشور مکلف است زمینه اعلام تغییر نشانی را از طرق مختلف و ترجیحا به صورت الکترونیکی فراهم کرده و اطلاع رسانی کافی را در این خصوص انجام دهد.
این بخشنامه در تاریخ ۲۷/۴/۱۳۹۰ از سوی محمد رضا رحیمی ،معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارتخانه ها ،موسسات دولتی و استانداریهای سراسر کشور ابلاغ شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=199

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.