• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

کلاهبرداری در جم

  • کد خبر : 318
  • 04 مهر 1390 - 4:48

به گزارش خبرنگار آوای جم شب گذشته ( ۳/۷/۹۰ ) یک کلاهبردار حرفه ای بصورت تلفنی و با تماس با کارمند فرمانداری جم خود را فرد خیر معرفی نموده و با این ترفند توانست مبالغی را از حساب بانکی متصدیان نانوایی به حساب فردی ( به نام ناصر خیابانی ) انتقال دهد . شرح ماجرا […]

به گزارش خبرنگار آوای جم شب گذشته ( ۳/۷/۹۰ ) یک کلاهبردار حرفه ای بصورت تلفنی و با تماس با کارمند فرمانداری جم خود را فرد خیر معرفی نموده و با این ترفند توانست مبالغی را از حساب بانکی متصدیان نانوایی به حساب فردی ( به نام ناصر خیابانی ) انتقال دهد .

شرح ماجرا : دیروز یک نفر با خط ایرانسل به نام جعلی موسوی با کارمند فرمانداری تماس گرفته و اظهار می دارد که می خواهد در یک امر خداپسندانه شرکت نماید و مبالغی را به حساب دفتر امام جمعه و به حساب متصدیان نانوایی ها واریز تا انها یک روز نان مجانی به مردم بدهند . کارمند فرمانداری هم به خیال  اینکه ایشان فردخیرخواهی است شماره تلفن متصدیان نانوایی ها را داده و به متصدیان زنگ زده و تقاضای همکاری با ایشان را خواستار می شود .

 

 

کلاهبردار با تماس با  متصدیان ابتدا شماره کارت عابر بانک آنان را خواستار می شود . بعد از گذشت ساعات اداری به متصدیان زنگ میزند که شما باید نزد عابربانک رفته و من نحوه انتقال را توضیح می دهم .

آقای رجبی( مال باخته)  درگفتگو با خبرنگار آوای جم چنین اظهار داشتند :بعد از اینکه شماره کارت دادم ایشان بعد از چند ساعت با من تماس گرفت با یک شماره ایرانسل و گفت باید بری عابر بانک ، رفتم و دوباره زنگ زد گفت کارت وارد دستگاه نمائید ،‌منم هم این کارو انجام دادم و بعد از وارد کردن شماره رمز ایشان گفت انتقال وجه را بزن . گفتم شما قراره پول به حساب من بریزید نه من . گفت شما چقدر موجودی داری گفتم :‌یک میلیون تومان  گفت : شما این مبلغ را انتقال بده نیم ساعته دیگه یک میلیون و پانصد هزار تومان به حساب شما برمیگردد . که متاسفانه تاکنون برنگشته است . پول به حساب فردی به نام ناصر خیابانی در بانک تات واریز شده است .

با حضور خبرنگار آوای جم در جمع متصدیان نانوایی درکنار عابر بانک میدان امام حسین « ع» مشخص شد که کلاهبردار به همه نانوایی ها زنگ زده و همه قصد چنین کاری داشتند .  طی تماس خبرنگار آوای جم با فرمانده نیروی انتظامی جناب سرهنگ خدام و حضور ایشان در بین متصدیان نانوایی ها خوشبختانه آگاهی های لازم انجام شد . اما متاسفانه مال باخته دیگری به  نام آقای حمزوی به جمع ما پیوستند که متاسفانه از ایشان هم مبلغ ۰۰۰ر۶۰۰ تومان کسر شده بود .

آوای جم : همشهریان عزیز و کسبه محترم می بایست از اعتماد کورکورانه و بدون تحقیق خودداری نموده و به هیچ وجه شماره رمز و رمز دوم کارت حساب خود را به افراد ناشناس ندهند .

آوای جم از مسئولین محترم تقاضا دارد نسبت به پیگیری این موضوع دقت نظر نمایند و با مال باخته ها کمال همکاری را انجام دهند .

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=318

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.