• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

لزوم اسکان منتخبین غیر ساکن در حوزه ی ثبت نامی

  • کد خبر : 2399
  • 13 خرداد 1392 - 8:51


ثبت نام نامزدها در هر حوزه ی انتخابیه ای بلامانع می باشد مشروط بر اینکه در صورت پیروزی، محل سکونت خود را به همان حوزه ی انتخابیه انتقال دهد.


 

هر فرد می بایست فقط در حوزه ی محل سکونت خود به نامزد های شوراها رای دهد و هیچ کس نمی تواند در محلی غیر از محل سکونت به نامزد حوزه ی دیگر رای دهد


معاون فرماندار جم در نشستی که با حضور نامزدهای شورای شهر و به میزبانی امام جمعه ی شهرستان برگزار گردید شرکت کرد.

در این نشست مصلحی پور با تسلیت ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) بر ضرورت شرکت پر شور مردم در انتخابات تاکید کرد.

معاون فرماندار جم در این نشست از حضور نامزدها قدردانی کرد و همگان را به تمکین از قانون و تبعیت از مقررات دعوت کرد.

مصلحی پور، با تشریح روند ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستا در جم، اعلام کرد : در چهارمین دوره ی انتخابات شورای شهر و روستا در جم در مجموع ۳۴۱ نفر نامزد شده اند که از این تعداد ۱۵۷ نفر به عنوان عضو اصلی، سکانداری شوراهای شهر و روستا را بر عهده خواهند گرفت.

وی آغاز تبلیغات کاندیداها را ۱۶ خرداد ماه  دانست و افزود: نامزدهای انتخابات فقط به معرفی خود بپردازند و از تخریب دیگر نامزدها خودداری کنند. به هواداران و مسئولین ستادها نیز توصیه شود تا از رفتارهای مغایر با اخلاق و قاون خود داری شود.

مصلحی پور ایجاد فضای صمیمی و محبت آمیز را در رقابت های انتخاباتی بسیار مهم دانست و تاکید کرد نامزدها سعی کنند در فضایی کاملا دوستانه و خدومانه فعالیت انتخاباتی خود را انجام دهند تا در این انتخابات نیز چون سایر انتخابات ها، سربلندی شهرستان و مردم شهرستان بار دیگر رقم بخورد.

معاون فرماندار جم همچنین در پاسخ به سوال دو تن از کاندیداهای ساکن در شهرک پردیس جم در خصوص چرایی عدم تخصیص صندوق اخذ رای شورای شهر به شهرک پردیس، گفت:

با وجود آنکه اسلام آباد و شهرک پردیس در طرح جامع شهری قرار دارند اما به دلیل آنکه در تقسیمات کشوری هنوز ابلاغی مبنی بر قرارگرفتن این دو قسمت در حوزه ی شهر، ابلاغ نشده است، مانند سال های گذشته، اسلام آباد دارای شورای اسلامی مستقل و شهرک پردیس هم بدون صندوق اخذ رای شورای شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در تقسیمات کشوری، شهرک پردیس جزء شهر محسوب نمی شود و لذا ساکنین شهرک پردیس در صورت پیروزی در انتخابات شورای شهر، می بایست محل سکونت خود را به شهر انتقال دهند در غیر این صورت حضور منتخبان غیر ساکن در محدوده ی شهر، در شورای شهر، منتفی می گردد.

 

معاون فرماندار جم در تشریح این موضوع گفت: ثبت نام نامزدها در هر حوزه ی انتخابیه ای بلامانع می باشد مشروط بر اینکه در صورت پیروزی، محل سکونت خود را به همان حوزه ی انتخابیه انتقال دهد.

 

مصلحی پور با اشاره به اینکه هر فرد می بایست فقط در حوزه ی محل سکونت خود به نامزد های شوراها رای دهد و هیچ کس نمی تواند در محلی غیر از محل سکونت به نامزد حوزه ی دیگر رای دهد افزود: هیئت اجرایی انتخابات می تواند از رای دادن افراد غیر ساکن در حوزه ی دیگر جلوگیری نماید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2399

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.