• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

لزوم رقاصی نور وآب در مبلمان شهری جم

  • کد خبر : 2019
  • 30 دی 1391 - 23:44

آوای جم – علی دانشمند؛در آستانه نوروز،شهرداری های سراسر کشور روزهای شلوغ و پرکاری را پشت سر می گذارند و هرکدام به طریقی سعی در زیبا نمودن سطح شهر داشته تا بتوانند میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی باشند.

این مقوله در استان جنوبی بوشهر و شهرستان جم که در ایام نوروز بهترین فصل مسافرت بدانها می باشد با جدیت بیشتری دنبال می شود.

 

حال اینکه در راستای پذیرایی از میهمانان نوروزی می توان به موارد مهمی که باید مدنظر قرار گیرد که از آن جمله می توان به ایجاد اقامتگاههای موقت،وجود هتل ها و مهمانپذیرها، حمام های عمومی (جم از آن بی بهره است)،سرویس های بهداشتی،تامین امنیت و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

 

اما در این مطلب قصد پرداختن به موارد فوق نداریم و فقط به بخش کوچکی از مقوله مهم مبلمان شهری اشاره خواهیم نمود.

مبلمان شهری که در اصطلاح عامیانه تمامی اثاثیه و لوازم شهر را شامل می شود تاثیر بسزایی در ماندگاری چهره شهر در اذهان مسافران خواهد داشت.

در این راستا به نظر می رسد علمداری شهردار جوان و بومی شهرجم تلاشهایی را برای زیبا سازی شهر آغاز نموده است و در اولین مرحله، اولویت خود را بر مسئله نور قرار داده است که کار بسیار مثبتی است.

معماران وطراحان شهری دو مقوله مهم نور و آب را در طراحی شهری بسیار حائز اهمیت می دانند و بعضاً با تلفیق آنها زیبایی های اغوا کننده ای به شهر می بخشند.

متاسفانه چندسالی است استفاده از مقوله آب و فواره های موجود در میادین و پارکهای شهر جم به فراموشی سپرده شده و شاید بهانه کمبود آب در شهرجم دلیل اصلی غفلت از این عامل اصلی زیبایی شهر بوده است.درحالی که سیستم چرخشی آب در فواره ها مانع از هدر رفت آب می شود.

اینک که ۲ ماه به ایام نوروز باقیمانده است،توجه شهردار جم را به این موضوع جلب می نمائیم که در کنار کار ارزشمند چراغانی نمودن پارکها و میادین،فکری نیز به حال فواره های موجود در شهر نموده تا علاوه بر زیبایی شهر در ایام نوروز،فتح بابی باشد برای فعالیت دائمی آنها در طول سال.

باشد که با تلفیق نور و آب و رقص آن بر بلندای فواره ها زیبایی صدچندانی به شهر بخشیده شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2019

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.