• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
انتقاد تند رئیس شورای چاه مبارک از شوراهای جم و دیر:

لزوم پرهیز شوراهای جم و دیر از سخنان احساسی!/حق عسلویه را محترم بدانید

  • کد خبر : 11493
  • 09 فروردین 1399 - 20:44
رييس شوراى شهر چاه مبارك عسلویه گفت:توزیع عادلانه عوارض آلایندگی صنایع پارس جنوبی مطالبه ای است که پس از سال ها محقق شد و شوراهای شهرستان های جم و دیر از اظهار نظر احساسی پرهیز و حق عسلویه را محترم بدانند.

 رییس شوراى شهر چاه مبارک عسلویه گفت:توزیع عادلانه عوارض آلایندگی صنایع پارس جنوبی مطالبه ای است که پس از سال ها محقق شد و شوراهای شهرستان های جم و دیر از اظهار نظر احساسی پرهیز و حق عسلویه را محترم بدانند.


به گزارش آوای بوشهر؛ شهاب خلیلی با بیان اینکه
توزیع عادلانه اعتبارات عوارض آلایندگی صنایع پارس جنوبی سال هاست مورد مطالبه مردم شهرستان عسلویه به عنوان میزبانان پارس جنوبی بوده است افزود: خوشبختانه با نگاه واقع بینانه مسئولین امر، حقی که سال ها به ناحق به سایر مناطق استان تعمیم داده می شد به متضرران واقعی یعنی مردم عسلویه رسید.

خلیلی این اتفاق را در آستانه سالروز سفر مقام معظم رهبری به عسلویه نقطه عطفی در تاریخ شهرستان عسلویه دانست و تصریح کرد: امروز نه تنها آب، خاک و هوای عسلویه آلوده است بلکه وخامت اوضاع به حدی است که سفره های زیرزمینی آن نیز آلوده شده است. بنابراین هر انسان واقع بین و منصفی تصمیمی غیر از آنچه اخیراً اتخاذ شده است نخواهد گرفت.

رئیس شورای چاه مبارک با انتقاد از موضع گیری همکاران خود در شهرستان های همسایه گفت: انتظار می‌رود همکاران عزیز در شهرستان های جم و دیر به حق مسلم مردم عسلویه احترام گذاشته و از اظهارات احساسی و منفعلانه پرهیز کنند./جلالات نیوز

پی نوشت آوای بوشهر: مصوبه جدید کمیته استانی برای توزیع عوارض آلایندگی عسلویه و حذف جم و دیر از شمول این عوارض، اعتراضات و پیگیری های شوراهای این دو شهرستان را در پی داشته است. در همین زمینه تاکنون رئیس شورای شهرستان عسلویه و رئیس شورای شهر چاه مبارک، انتقادات تندی را به شوراهای جم و دیر داشته اند و نحوه توزیع عوارض آلایندگی را منطقی می دانند.

طبق مصوبه کمیته استانی، اعتبارات عوارض آلایندگی تاسیسات عسلویه به صورت ۶۰ و ۴۰ درصد به عسلویه و کنگان می رسد و شهرستان های جم و دیر که تا پیش از این به نسبت جمعیت از این عوارض سهم داشتند از لیست شهرستان های مشمول عوارض حذف شدند. موضوعی که به کسری شدید بودجه شهرداری ها و دهیاری های دیر و جم و سرشار شدن اعتبارات شهرداری ها و دهیاری های عسلویه و کنگان منجر شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.