• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
به بهانه معرفی سه مدیر کارآفرین برتر جم!

لطفا به تقدیرهای نمایشی پایان دهید/ معیار معرفی سه مدیر کارآفرین جم چیست؟

  • کد خبر : 9470
  • 06 مرداد 1398 - 11:39
اینکه هر کسی در هر جایی، بساط معرفی و تقدیر پهن کند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و بسیاری از مدیران موفق را هم از انگیزه خدمت باز می دارد.

آوای بوشهر– روز جمعه و در حاشیه اقامه نماز جمعه، طی اقدامی مبهم از سه مدیر شهرستان به عنوان کارآفرین برتر تقدیر شده است!

به گزارش آوای بوشهر؛ طبق خبرهای رسیده لوح تقدیر این مدیران توسط نماینده مردم در مجلس امضا شده است. رئیس شعبه تامین اجتماعی ، سرپرست فنی و حرفه ای و رئیس بهزیستی جم سه مدیر تقدیر شده در این مراسم بوده اند.

اما چند نکته در اینجا قابل ذکر است:

اول: معیار انتخاب این مدیران به عنوان کارآفرینان برتر چه بوده است؟ چه پایش دقیقی و از سوی کدام نهاد صورت گرفته که مشخص کرده این مدیران واجد شرایط دریافت عنوان کارآفرین برتر بوده اند؟

دوم: رفتارهای سلیقه ای بلای جان کشور شده است. یک روز رسانه ای به دلایلی نامعلوم، از مدیری به عنوان مدیر شایسته تقدیر می کند و دیگر روز، مدیر گروهی در فضای مجازی، مدیر نمونه معرفی می کند و جالب تر آنکه عده ای هم با دست های قشنگ، همراهی می کنند!

رئیس شعبه تامین اجتماعی جم دقیقا در کجای معادله کارآفرینی قرار دارد؟ وام پرداخت می کند؟ مجوز راه اندازی کار صادر می کند؟

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای جم هم که وظیفه آموزش نیروها را بر عهده دارد و هیچگاه هم آماری از اشتغال آموزش دیدگان را هم ارائه نکرده که قابل بررسی و راستی آزمایی باشد.

رئیس بهزیستی هم که تنها خدمات قابل ارائه اش، معرفی جامعه تحت پوشش برای دریافت وام است و بعید است اشتغال در خور اعلامی در این زمینه داشته باشد!

یکی از وظایف بهزیستی نظارت بر اجرای قانون به کارگیری معلولان در ادارات و … هست و آیا خود بهزیستی جم هم این قانون را اجرایی کرده است؟

سوم: آنچه مشخص است کارآفرین تعریف دارد و شامل هر کس باشد شامل این سه مدیر نخواهد شد. طی سال معمولا کارآفرینان برتر استان بر اساس آیتم های مشخص و دقیقی شناسایی و معرفی می شوند و در مورد مدیران موفق هم روند مشخصی دارد که در این مورد صرفا سلیقه و احتمالا برخی ملاحظات، ملاک عمل بوده است.

اینکه هر کسی در هر جایی بساط معرفی و تقدیر پهن کند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و بسیاری از مدیران موفق را هم از انگیزه خدمت باز می دارد. این وضعیت نه معقول است نه منطقی و باید هر چه سریع تر متوقف شود پیش از آنکه هر انتخابی ولو صحیح را لوث و خنده دار سازد!

پی نوشت: برای انتشار متن، به دنبال عکس این سه مدیر در رسانه ها بودیم، دردناک نیست که نتیجه جستجوی مان به همین عکس ها رسیده!؟ این مدیران در کجای پازل توسعه فرهنگ کارآفرینی بوده اند! از این مدیران هر کدام به تعداد انگشتان یک دست هم تصویر خبری در رسانه ها وجود ندارد!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.