• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
یادداشت:

لیگ برتر برای جمی ها؛ نشاط اجتماعی یا شکنجه روحی؟!

  • کد خبر : 10038
  • 05 آبان 1398 - 20:52
آیا مصوبات مجلس در حوزه ورزش به ویژه ورزش قهرمانی و مهم تر از همه فوتبال،توانسته باعث افزایش استفاده از این پتانسیل باشد یا عامل بازدارنده نشاط اجتماعی شده است؟

عبدالحسین اکسیر*

آوای بوشهر: در غوغای ناملایمات ساخته دشمنان قسم خورده که هر روز در تلاش اند سنگین تر شود و باعث شکاف بین مردم و انقلاب و نظام شوند، دانسته یا ندانسته از مبادی مختلف به این ناملایمات افزوده می شود.

در همین زمینه این سوال وجود دارد که در شرایطی که غصه های فراوانی روح و روان جامعه، خصوصا جوانان و نوجوانان را آزرده می کند، مجلس و دولت برای رفع این غصه ها چه قدمهای قانونی برداشته اند؟

امروز ورزش خصوصا فوتبال زمینه گسترده ای برای ایجاد نشاط اجتماعی فراهم کرده و باید برای کاهش آثار تنش‌های روحی و روانی که بر جامعه جوان تحمیل شده از این ظرفیت بهره برد و مصوبات مجلس می تواند در راستای این بهره مندی از فرصت ورزش و نشاط اجتماعی نقش مهمی ایفا کند. اما آیا مصوبات مجلس در حوزه ورزش به ویژه ورزش قهرمانی و مهم تر از همه فوتبال،توانسته باعث افزایش استفاده از این پتانسیل باشد یا عامل بازدارنده نشاط اجتماعی شده است؟

واقعا با مصوبه  مجلس در جهت قطع کمکهای دولت به ورزش حرفه ای، چقدر به اقتصاد کلان کمک شده است؟ این قانون اگر بر هرجای جغرافیایی مملکت صادق باشد در سرزمینی که مردم زیر فلرهای کشنده آن مجبور به تنفس هستند نمی تواند صادق باشد.

از روزی که تیم پارس جنوبی جم پا به عرصه لیگ برتر گذاشته چنانچه ارزیابی دقیقی صورت گیرد میزان خون دل خوردن جوانان و تنش‌های روحی و روانی که بر آنها و مسئولان محلی وارد شده صدها برابر نشاط اجتماعی آن بوده است.

بعد از هربازی روح و روان جوانان مشتاق و علاقه مندی که در هرتنگنایی تا سرحد فدای جان خویش، در کنار انقلاب ایستاده اند فرو می ریزد تا آنجا که آرزوی مرگ می کنند و جمعی در نهایت عصبانیت، مجبور به تهدید می‌شوند!

اگر در هرکدام از پروژه های در دست اجرای حوزه نفت و گاز و شرکت های پتروشیمی، اندکی تدبیر و دقت شود یک تیم که هیچ، بلکه چندین تیم لیگ برتری را می‌توان اداره کرد، مصادیق فراوانی وجود دارد که یکی از آن انتقال آب تانکری به شهرک های صنعتی است و چنانچه لازم باشد اثبات و بیان آن چندان مشکل نیست. پر واضح است که تا امروز شکنجه روحی جامعه ورزش دوست در جم از نشاط اجتماعی آن  پیشی گرفته است.

البته متولیان و مسئولان باشگاه نیز نباید با هر ناملایمتی، حرف آخر را اول بزنند که منجر به ایجاد شوک در جامعه شود و هرکس باید در جایگاه خود و مسئولیتی که به او محول شده اظهار نظر کند.

همه می دانند که با پیگیری های جدی استاندار، نماینده مجلس، مسئولان محلی، شوراها و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بخش عمده ای از مشکل مالی تیم حل شده و در برهه هایی شخص استاندار با مسئولیت خود، دستور کمک مالی به تیم را صادر کرده اند، لذا در مصاحبه و اظهار نظر نیز باید دقت کافی صورت گیرد که منجر به سوء استفاده نشود.

*رئیس شورای شهر جم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.