• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
روایت یک ماجرا از زاویه ای دیگر؛

ماجرای بدرفتاری با کودک افغان در شهرآبدان شهرستان دیر چه بود؟+کلیپ

  • کد خبر : 9430
  • 30 تیر 1398 - 12:25

برخورد خشن یک نیروی شهرداری آبدان از توابع شهرستان دیر با کودک افغان در فضای مجازی خبرساز شد؛ هرچند روایت ها در این خصوص متفاوت است. به گزارش آوای بوشهر؛ ماجرا از اظهارنظر بخشدار آبدان آغاز شد که گفت:اقدامات قانونی لازم از طریق مراجع قضایی دراین خصوص انجام می شود. ابوالحسن گنخکی گفته: اعمال هر […]

برخورد خشن یک نیروی شهرداری آبدان از توابع شهرستان دیر با کودک افغان در فضای مجازی خبرساز شد؛ هرچند روایت ها در این خصوص متفاوت است.

به گزارش آوای بوشهر؛ ماجرا از اظهارنظر بخشدار آبدان آغاز شد که گفت:اقدامات قانونی لازم از طریق مراجع قضایی دراین خصوص انجام می شود.

ابوالحسن گنخکی گفته: اعمال هر گونه خشونت و رفتار غیرقانونی به ویژه توسط نیرو‌های شهرداری محکوم است و برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات، باید با قاطعیت تمام با این نیرو‌ها برخورد قانونی صورت پذیرد.

وی افزود: رفتار غیرانسانی صورت گرفته و اعمال قوه قهریه به منظور جلوگیری از تخلف احتمالی یک کودک توسط نیروی شهرداری آبدان باید جبران مافات شود و شهردار آبدان موظف به انجام اقدامات قانونی در خصوص تنبیه و تعلیق این نیرو تا تصمیم نهایی مراجع مربوطه است.

اما روایت شهردار آبدان و فردی که این اقدام را انجام داده، با بخشدار متفاوت است.

شهردار: این فرد مامور اجرایی نیست و اقدامش ارتباطی با ما ندارد

شهردار آبدان در گفتگو با خبرنگار «خلیج فارس» می گوید: از صبح امروز درباره این کلیپ که در فضای مجازی منتشر شده تماس های زیادی داشته ام و همچنان مشغول پاسخگویی هستم، از شما می خواهم واقعیت را منعکس کنید تا در افکار عمومی نسبت به این اتفاق روشنگری شود.

مصطفی تفضلی نیا می گوید: این اقدام و برخورد خشن را تایید نمی کنم، اما فردی که مرتکب این مسئله شده نیروی قراردادی شهرداری در بخش تاسیسات بوده و مامور اجرایی نبوده است، ضمن اینکه در تصاویر مشخص می باشد که وی در وقت غیر اداری و با لباس شخصی در محل حضور یافته و اقدام به این کار کرده است.

وی بیان کرد: اینگونه که بخشدار بیان کرده نبوده و طبق بررسی های بنده، نه این کودکان دستفروش هستند، نه این فرد مامور اجرایی بوده، بلکه ظاهرا این کودکان که از اتباع خارجه هستند، در حال سرقت از صندوق نذورات بوده و این شهروند به این دلیل ورود کرده، هرچند برخورد وی مورد تایید نیست.

مردم از سرقت های این کودکان عاصی شده بودند!

در ادامه با فردی هم که در این کلیپ با کتک زدن هایش خبرساز شده، تماس گرفتیم.

وی خود را «ابراهیم محمدی» معرفی کرد و گفت: اتفاق مربوط به روز جمعه است که از لباس راحتی و شلوار کردی من نیز مشخص است که درحال تعمیرات خانه بودیم و برای خرید غذای کارگران به مغازه رفتم. وقتی با ماشین به مغازه سوپر مارکتی رسیدم، دو کودک افغان را که مدتها مردم از سرقت های صورت گرفته از سوی آنها عاصی بودند را دیدم. همانطور که در کلیپ مشخص است، در حال صحبت با تلفن به آنها نزدیک شدم و دیدم که در حال تلاش برای سرقت از ۳ صندوق نذورات مربوط به امامزاده میربهزاد و دو حسینه شهر، هستند. چون بنده خادم امامزاده بودم و گرفتار سرقت این کودکان شدم، نتوانستم خودم را کنترل کنم و آن برخورد صورت گرفت.

محمدی با بیان اینکه مغازه دار و شاگرد وی پس از این اقدام از من تقدیر کردند و پیام های تشکر از مردم دارم که می توانم اسکرین شات آن را برایتان بفرستم، اظهار داشت: مردم در آبدان از سرقت های این کودکان افغان عاصی بودند. هفته قبل در پارک شهر به عنوان مامور تاسیساتی شهرداری در حال تعویض لامپ ها بودم و برای دقایقی به سرویس بهداشتی رفتم، وقتی بیرون آمدم دیدم آنها کیسه وسایل کارم را برداشته و درحال فرار هستند که وقتی دنبال آنها دویدم، از ترس وسایل را انداخته و متواری شدند. مدتی قبل هم آنها فرش خانه ای که روی دیوار انداخته بود را سرقت کردند و همسایه ها به تصور اینکه در حال بردن فرش به قالیشویی هستند، کاری با آنها نداشتند و بعد متوجه اتفاق شدند. یا سابقه سرقت سطل های پلاستیکی شهروندان که درب منازل می گذارند از آنها وجود دارد.

وی درباره اینکه چرا بجای اقدام شخصی، موضوع را از طریق نیروی انتظامی پیگیری نکردید، می گوید: واقعیت این است که پلیس چندبار در راستای گزارش های مردمی برای دستگیری این کودکان اقدام کرد که تا رسیدن پلیس آنها متواری می شدند، یکبار هم که ظاهرا بازداشت شدند، در پاسگاه نمی دانستند با آنها چه کنند و آزاد شدند، ولی اگر سوالی از مردم آبدان شود، از سرقت های این کودکان افغان عاصی شده و حتی لباس زن و بچه مردم که در حیاط پهن می شد در امان نبود که آنها از باز بودن در حیاط استفاده کرده و به سرقت اقدام می کردند.

محمدی درباره این سوال که از اقدام خود برای برخورد خشن و پرتاب کودک پشیمان نیست، می گوید: مردم از سرقت های این کودکان عاصی و کلافه شده بودند و من هم یکی از آنها بودم، تنها دلم برای کودک کم سن و سال تر سوخت و از وی گذشتم، اما وقتی آنها را در حال تلاش برای سرقت از صندوق نذورات کنار مغازه دیدم، نتوانستم خودم را کنترل کنم.

وی در پایان می گوید: اتفاق پیش آمده ارتباطی با شهرداری ندارد و بنده شخصا و در وقت مرخصی این کار را انجام داده ام و از لباس و ظاهر من در کلیپ مشخص است./ خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خدا لعنتت کنه کسی همچین کاری با بچه خودت کنه به هر بهانه ایی خوش حال میشی ؟ بچه پنج شیش ساله که تحت تربیت مناسبی نبوده بیجا کردی کتکش بزنی تو مگه چه کاره این مملکتی تربیت این بچه ها کار هرکی باشه کار یه لوله کش نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.