• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

ماجرای مرگ نوزاد در بیمارستان توحید جم چیست؟!/ شکایت خانواده از بیمارستان!

  • کد خبر : 9476
  • 07 مرداد 1398 - 15:28

در این اتفاق شاکی بیمارستان توحید شده ایم و روز گذشته کالبد بی جان نوزادمان را برای پیگیری بیشتر به پزشک قانونی بوشهر بردیم تا دلیل اصلی مرگ مشخص شود و امیدوارم در این خصوص عادلانه تصمیم گیری شود و اگر قصوری از سوی پزشک باشد برخورد قانونی صورت گیرد.

به گزارش آوای بوشهر، طی سالیان اخیر به یمن روش های درمانی پیشرفته میزان مرگ و میر نوزادان و مادران در بدو تولد کاهش چشمگیری داشته به طوری که درصد مرگ و میر نوزادان و کودک کمتر از پنج سال در ایران از ۲۰ درصد به کمتر از ۱/۵ درصد در سال ۱۳۹۶ رسیده است.

با وجود این روند رو به رشد بهداشتی، در هفته گذشته، چند مرگ نوزاد در بیمارستان توحید جم گزارش شده که می تواند زنگ خطر جدی را در جم به صدا درآورده و نگرانی های جدی از نحوه عملیات درمانی به همراه داشته است.

یکی از اعضای خانواده ای که به تازگی نوزاد خود را از دست داده اند معتقد است بیمارستان در اقدامات درمانی قصور داشته است. وی در گفتگو با آوای بوشهر به تشریح ماجرا پرداخت:

صبح چهارشنبه خواهرم را برای انجام معاینات بارداری به بیمارستان توحید جم بردم و آزمایش و سونوگرافی انجام داد که پزشک با بررسی نتیجه آزمایش ها، خواهرم را مرخص کرد و گفت که عصر باز به بیمارستان مراجعه کنید.

عصر ساعت ۷ خواهرم را با درد شدید شکم به بیمارستان بردم که در بخش بستری شد و پزشک بیمارستان اصرار داشت تا به صورت طبیعی زایمان کند. ساعت از ۱۲ شب گذشته بود و خواهرم با درد بسیار شدید مواجه شد و در حالت بیهوش شدن بود که پرستاران بخش با ولیچر او را به زایشگاه بردند که این نوع انتقال بیمار برایم جای تعجب داشت.

پس از گذشت مدتی به ما اعلام شد که نوزاد در رحم مادر، مدفوع خودش را خورده و ضربان قلبش نیز ضعیف است و بدون اینکه فرزند خواهرم را ببینیم بعد از گذشت چند ساعت اعلام کردند که متاسفانه نوزاد در قید حیات نیست.

چطور ممکن است خواهرم که در هفته چهلم بارداری است و نتایج آزمایشات و سونو او مشکلی نداشته و پس از اینکه ۵ساعت تحت نظر پزشکان بیمارستان بوده، ساعاتی بعد از زایمان نوزادش فوت می کند؟!

در این اتفاق شاکی بیمارستان توحید شده ایم و روز گذشته کالبد بی جان نوزادمان را برای پیگیری بیشتر به پزشک قانونی بوشهر بردیم تا دلیل اصلی مرگ مشخص شود و امیدوارم در این خصوص عادلانه تصمیم گیری شود و اگر قصوری از سوی بیمارستان باشد با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد.

آوای بوشهر آماده درج پاسخ مسئولین بیمارستان توحید جم در این خصوص است و انتظار است شبکه بهداشت و درمان جم نیز به عنوان متولی اصلی سلامت شهرستان این پرونده را به صورت دقیق بررسی کرده و نتایج آن  را به اطلاع افکار عمومی برساند.

گفتنی است مرگ این نوزاد، تنها اتفاق تلخ رخ داده در بیمارستان توحید در روزهای گذشته نیست و چندی پیش  زایمان دوقلویی در بیمارستان توحید اتفاق می افتد که به دلیل نبود امکانات کافی، به بیمارستان کنگان اعزام می شوند که یکی از نوزادان فوت و دیگری با ضایعه مغزی در بیمارستان شیراز بستری می شود که دلایل این موضوع هم رسانه ای نشده است.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام.
    بعضی مواقع مشکل از کادر بیمارستان و پرستار نیست مشکل تجهیزات ازمایشگاه خراب هست.
    خودم چند ماه پیش رفتم چکاپ (چربی خون و چربی کبد و…)کامل بدم، ازمایشات گفته مشکلی ندارم ولی من باور نداشتم رفتم کنگان گفتن کبد شما چرب هست و چند تا دارو بهم دادن.
    امیدوارم بعد از این مساعل رئیس بیمارستان دستور بده تا تجهیزات ازمایشگاه از تکنولوژی بالا و پیشرفته استفاده کنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.