• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

مبتلایان کرونا در بوشهر به ۴۶ نفر رسید+جزییات

  • کد خبر : 11427
  • 28 اسفند 1398 - 18:41
تا امروز ۶۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و از ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۳۱ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند. ۱۰ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند و۳ نفر هم فوت شده اند.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: چهار نفر به مبتلایان ویروس کرونا در استان افزوده شد و تعداد بیماران به ۴۶ نفر رسید.

به گزارش «آوای بوشهر»؛ سعید کشمیری بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا چهارشنبه ۲۸ اسفند به ۴۶ نفر رسید.

جزئیاتی از مبتلایان جدید

او ادامه داد: از چهار بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده، یکی از آنان آقایی ۷۰ ساله ساکن برازجان دارای سابقه سفر به استان فارس است که بعد از برگشت از سفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کرد و تحت درمان دارویی قرار گرفت. او هم‌اکنون در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری است و حال عمومی خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۳۶ ساله ساکن شهرستان دشتستان است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و اکنون درقرنطینه خانگی است و حال عمومی خوبی دارد.

کشمیری عنوان کرد: بیمار جدید دیگر نیز خانمی ۳۹ ساله ساکن خشت استان فارس است که ۱۴ روز گذشته سابقه سفر به استان‌های شمالی را داشته و بعد از برگشت از سفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کرد. هم‌اکنون او در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری است و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

او گفت: چهارمین بیمار هم آقایی ۴۴ ساله ساکن شهرستان تنگستان است که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کرد و تحت درمان دارویی قرار گرفت. او نیز در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری است و حال عمومی خوبی دارد.

بستری شدن ۶۰ نفر با علائم حاد تنفسی

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: تا امروز ۶۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و  از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۳۱ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند. ۱۰ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

تاکید دوباره بر ماندن در خانه

کشمیری با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم در خانه بمانند و به سفر نروند، در مهمانی شرکت نکنند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا زنجیره بیماری قطع شود.

او افزود: اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

در طرح غربالگری تشخیص کرونا شرکت کنید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از هم استانی‌ها خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

کشمیری گفت: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، خواهشمندیم مردم نظام سلامت کشور را همراهی کنند و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

استان بوشهر آخرین استانی بود که موارد ابتلا به کرونا در آن شناسایی شد و پانزدهم اسفند با مثبت شدن آزمایش سه نفر، پای کرونا به این استان هم باز شد.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/03/18/4/157031660.jpg

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.