• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

متولیان ورزش چه پاسخی دارند؟+ تصاویر

  • کد خبر : 2341
  • 25 اردیبهشت 1392 - 12:19

 

آوای جم- مصطفی ارجمند: چند روزی بچه های دور و بر، پاپیچم شدند که آقا چرا نمی آیی سالن؟ گفتم: از ما گذشته است. گفتند: نگاهی به هیکلت بیانداز! حداقل ۲۰ کیلو اضافه وزن داری! دیدم راست می گویند. شال و کلاه کردم و از آن به بعد هفته ای یک شب، فوتسال را با قدوم مبارک مستفیض کردم و  تیم های مقابل را هم با خوردن گل های مکرر شاد.

اما گویا ورزش هم به ما نیامده. از همان شب اول که پا به سالن گذاشتم درددل ها شروع شد. یکی از نداشتن توپ می گفت و گرانی این گرد وسوسه انگیز. یکی از کمبود سالن در شهرستان می گفت. دیگری از سرویس بهداشتی معیوب شکایت داشت. آن دگر، از تاریکی سالن و عدم تعویض لامپ ها می نالید.

خلاصه یک ساعت و نیم فوتسال برایم شده بود شنیدن گلایه های جوانان و نوجوانانی که ترجیح می دادند به جای سیگار دود کردن و تک چرخ زدن، ورزش کنند.

ورزشی ها می گفتند اکنون دو سال است که زمین چمن جم، رنگ توپ و بازیکن را ندیده است. چمن های سر برآورده و علف های هرز ، شاهدی بی غش بر این مدعا بود.

فوتسال شهرستان اما هنوز حنایش رنگ دارد؛ دو تیم شهرستان یعنی شهرداری جم و شهاب ریز در لیگ استان هستند و این یعنی فوتسال تلاش می کند تا زنده بماند. هر چند تیم شهرداری جم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و شاید با این روند، زودتر از آنچه منتظرش باشیم، اجاق اش خاموش شود.

مسئول سالن های ورزشی شهرستان، بابت هر سانس یک ساعت و نیمه ، حدود ۱۳۰۰۰ تومان از دوستداران فوتسال می گیرد اما متاسفانه سالن های ورزشی شهرستان از وضعیت بسیار نامطلوبی برخوردار است.

ورزشی ها از عدم حضور متولیان ورزش در سالن ها هم، شکایت داشتند. آنها معتقد بودند که حضور متولیان ورزش در سالن ها، می تواند نشاط و شادابی را در ورزش دوستان تقویت و سالن ها را هم از این اوضاع نامناسب برهاند.

در میان گلایه های جوانان از وضعیت فوتبال و فوتسال شهرستان، به نکات جالبی هم اشاره شد. یکی از موارد، ثبات بالای مدیریت هیئت فوتبال شهرستان است! از هر کس پرسیدیم رئیس فعلی هیئت فوتبال چند سال است که فوتبال را هدایت می کند، همگی، گزینه ی ” از زمانی که به یاد داریم ” را انتخاب کردند. به راستی مدیریت هیئت فوتبال چند سال است که تغییر نکرده؟ هیئت فوتبال چه برنامه هایی برای جلوگیری از رکود فوتبال و فوتسال دارد؟ آیا زمان دمیدن روحی تازه در کالبد شهرستان، با بهادادن به جوانان نیست؟

اما براستی چرا وضعیت ورزش شهرستان بدین گونه است؟ متولیان ورزش در شهرستان چه می کنند؟ چه کسی باید برای ورزش شهرستان برنامه ریزی کند؟ مگر ورزش جزء ارکان سه گانه ی مورد تاکید مقام معظم رهبری – تحصیل، تهذیب، ورزش- نیست؟ حال چگونه است که دوست داران ورزش بدین سان رنج می بینند و متولیان نظاره می کنند؟ چه باید کرد؟

البته دوستان و متولیان ورزش شهرستان می توانند با دست یازیدن به بهانه ی شیرینی چون کمبود نقدینگی، جوابی دهن پرکن را به ورزش دوستان ارائه نمایند اما بررسی واقعیت های موجود نشان می دهد که ضعف مدیریت و عدم برنامه ریزی مناسب و کاربردی ،عامل اصلی در بروز این وضعیت دلخراش است.

تصاویر درج شده، سالن ورزشی جام جم را به تصویر می کشد. بیش از نیمی از کولرها خاموش و در انتظار سرویس، لامپ های سالن عمدتا شکسته یا سوخته، کف پوش سالن مناسب برای شکستن دست و پا، بهداشت محیط بسیار نامناسب، سرویس بهداشتی تهوع آور و در یک کلام شباهت این سالن به مخروبه بیشتر از سالن ورزشی است. سالن دیگر هم البته چندان مناسب نیست اما به هر حال از سالن جام جم بهتر است…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2341

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.