• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

محبی زاده : به‌کارگیری ظرفیت‌های فکری و توان نیروهای بومی بوشهر در پارس جنوبی

  • کد خبر : 1717
  • 22 مهر 1391 - 20:40

به گزارش آوای جم به نقل از خبرگزاری فارس ؛  ایرج محبی‌زاده در نشست با مسئولان اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این شهرستان امری لازم و ارزشمند است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم خاطر نشان کرد: این نشست در راستای پیگیری اشتغال نیروهای معرفی شده شهرستان جم به منطقه ویژه برگزار شده که امیدوار هستیم نتایج خوبی در بر داشته باشد.

محبی‌زاده استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود استانی و شهرستانی برای تحقق مصوبه هیئت محترم دولت در جذب و استخدام نیروهای بومی در شرکت‌ها را امری مهم برشمرد.

وی یادگیری حرفه‌ها و تخصص‌های مورد نیاز صنعت منطقه، همسو شدن مراکز عالی دانشگاهی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای اصلی اشتغالزایی استان و تعامل و همدلی تمام مسئولین ذیربط را از عوامل مهم ایجاد بسترهای لازم برای تحقق مصوبه و اشتغالزایی و افزایش فرصت‌های شغلی برشمرد.

این مسئول بیان کرد: الزام شرکت‌ها به رعایت مصوبه هیئت محترم وزیران در اشتغال حداقل ۵۰ درصد نیروهای بومی، لزوم آموزش نیروهای انسانی مورد نیاز که باعث افزایش کیفیت و بهره‌وری خواهد شد و برنامه‌ریزی اصولی و گسترده و استفاده از دانش و تجربیات صاحب‌نظران مورد تاکید مسئولان است.

محبی‌زاده خواستار واگذاری پیمان‌ها به پیمانکاران بومی با هدف ایجاد امکان جذب نیروهای بومی شد و افزود: بازدید مکرر از شرکت‌ها و فازهای مختلف پالایشگاهی و پتروشیمی‌ها، مذاکره، مکاتبه و جلسات با مدیران عامل شرکت‌ها و مؤسسات برای معرفی فرصت‌های شغلی و ایجاد اشتغال و همچنین توجه به اولویت‌ها و تحقق هدف‌های تعیین شده و شناسایی فرصت‌های شغلی جدید از مهم‌ترین مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: به‌کارگیری ظرفیت‌های فکری و توان علمی و عملی نیروهای بومی استان در پارس جنوبی نیز امر مهمی است که موجب بهبود وضعیت اشتغال می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1717

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.