• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

مخابرات؛ یک رئیس ، دو اداره

  • کد خبر : 52
  • 23 اردیبهشت 1390 - 6:40

مخابرات؛ یک رئیس ، دو اداره به گزارش خبرنگار آوای جم؛اداره مخابرات شهرستان جم به مدت یکسال است که توسط سرپرست که همزمان رئیس مخابرات شهرستان کنگان نیز می باشد،اداره می گردد. پس از بازنشستگی سید خلیل حسین زاده در بهمن ۸۸،سکان هدایت مخابرات جم به اسدا… راستین سپرده شد که وی نیز در اردیبهشت […]


مخابرات؛ یک رئیس ، دو اداره

به گزارش خبرنگار آوای جم؛اداره مخابرات شهرستان جم به مدت یکسال است که توسط سرپرست که همزمان رئیس مخابرات شهرستان کنگان نیز می باشد،اداره می گردد.

پس از بازنشستگی سید خلیل حسین زاده در بهمن ۸۸،سکان هدایت مخابرات جم به اسدا… راستین سپرده شد که وی نیز در اردیبهشت ۸۹ بازنشست گردیده واز ان تاریخ سرپرستی مخابرات جم به سید اکبر موسوی که رئیس مخابرات شهرستان کنگان است سپرده شد.

آقای موسوی ۳ روز در شهرستان کنگان و ۳ روز در شهرستان جم است که البته در اکثر اوقات سهمیه جم از ۳ روز به ۲ روز کاهش یافته و یا از نیمه های وقت اداری آغاز و قبل از انتهای آن به پایان می رسد.قابل توجه است که اداره مخابرات پنج شنبه ها نیز تعطیل بوده وعملاً از این ۵ روز باقیمانده،۲ روز آن در اختیار جم می باشد.علی ایحال در طول این مدت مسئولین شهرستان یا پیگیری ننموده اند ویا اینکه اگر پیگیری کرده اند،پیگیری موثری نبوده است.زیرا ظاهر امر نشان می دهد که شرکت مخابرات استان بوشهر قصد تغییر روال فوق را ندارد.در این شرایط،مشکلات و سوالاتی در ذهن ما ایجاد شده است که به شرح ذیل اعلام می گردد شاید تلنگری باشد برای مسئولین:

مشکلات:

۱-     از زمان شروع مسئولیت آقای موسوی،تمام امورات حسابداری مخابرات جم به کنگان منتقل گردیده است وپیمانکاران طرف قرارداد مخابرات می بایست به کنگان مراجعه نمایند.این در حالی است که مردم جم همواره معترض به این مسئله هستند که برخی از ادارات مستقل نبوده ومشکلات رفت وآمد به کنگان برایشان دردسر ساز شده است.حال با عدم پیگیری این موضوع،مخابرات که اداره ای مستقل بود نیز وابسته گردیده است.

۲-     سرویس امور مشترکین تلفن همراه فقط در کنگان انجام می شود.برخی از امورات تلفن همراه توسط دفاتر خدمات ارتباطی انجام نمی شود وفقط در اختیار مخابرات است مثل اقساطی نمودن قبوض و…)

۳-     در طول یکسال گذشته تعداد ۶ دستگاه آنتن های BTS تلفن همراه که با هزینه های گزاف در مسیر اتوبان جم – سیراف نصب شده واستفاده می شد،عملاً از کار افتاده و پیگیری در اینخصوص صورت نمیگیرد (سوخت این دستگاهها گازوئیل بوده که می بایست هر هفته در مخزن دستگاهها ریخته شود).

۴-     خط فیبر نوری جم که مدتهاست از جم تا ریز کشیده شده است و مقرر شده بود که از طریق ریز به دوراهک وشبکه سراسری فیبر نوری وصل گردد،راکد مانده و مردم شهرستان از این نعمت بزرگ که می تواند خصوصاً در بخش اینترنت،بخش عظیمی از مشکلات را مرتفع نماید،بدلیل عدم پیگیری محروم مانده اند.

۵-     حدود ۵ سال است که هیچگونه توسعه کابل در شهرستان صورت نگرفته و همچنان این معضل لا ینحل باقی مانده است.

۶-     حتماً تا به حال بحث واگذاری تلفن ثابت یک روزه را از رسانه شنیده اید؟اما اگر به مخابرات جم مراجعه کنید با پاسخی غیر از این مواجه خواهید شد.چه بسا افراد زیادی که در نوبت یک خط تلفن می باشند.

۷-     مراکز مخابرات روستایی در طول یکسال گذشته توسعه ای نداشته و همچنان مشکلات قدیمی پابرجاست.

۸-     با توجه به اینکه اتوبان سیراف – جم – فیروز آباد یکی از شاهراه های اصلی دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است اما هنوز در قسمت جم – فیروزآباد هیچگونه دسترسی به آنتن تلفن همراه حداقل در منطقه تحت پوشش شهرستان جم وجود ندارد.

۹-     به همه موارد فوق عدم آنتن دهی تلفن همراه در بخش زیادی از روستاهای شهرستان و حتی در روستاهای همجوار مرکز شهر نیز اضافه نمائید.

سوالات:

۱-     آیا در اداره مخابرات، تا این اندازه بی کاری موج می زند که یک نفر می تواند با حضور ۲ روز در هفته، اداره را کنترل نموده وبرنامه های کاری را پیگیری نماید؟

۲-     رئیس فعلی مخابرات جم علاوه بر کارکرد روزانه،حق ماموریت مازاد نیز دریافت می نماید.آیا این مورد ،سوء استفاده از بیت المال نیست؟(البته شخص آقای موسوی در این بخش بی تقصیر است)

۳-     آیا هزینه های سوخت واستهلاک خودروی اداری دولتی که این فرد را بین دو شهرستان جابجا می نماید،با اصلاح الگوی مصرف سازگار است؟

۴-     آیا مگر نیروهای انسانی سرمایه اصلی هر اداره نیستند؟چرا باید یک فرد که کارمند دولت بوده و قطعاً کوله باری از تجربه را دراختیار دارد،هر روزمجبور به طی مسیر کنگان تا جم وبلعکس بوده وخطرات این راه را به جان بخرد؟

درپایان باید اشاره شود که شاید در اولین واکنش،مخابرات استان اعلام نماید که جم نیروی رسمی برای سمت رئیس و حسابدار ندارد.که این مورد علاوه براینکه ضعف ان شرکت در جذب نیروی متخصص بوده و از طرفی با توجه به اینکه مخابرات شرکتی خصوصی است، لزومی به وجود نیروی رسمی نیست.

بدون شک در عصر امروز،مخابرات یکی از ادارات اصلی وشاهرگ دنیای ارتباطات است واینگونه سهل انگاری در شهرستان جم که میزبان شهرک های متعدد نفت وگاز بوده و توسعه شتابانی را طی می نماید،باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.امید است که مسئولین ومتولیان محترم علاوه بر پیگیری های مصرانه تر در جهت رفع مشکلات و تثبیت ریاست فردی بر مخابرات جم بصورت تمام وقت،پاسخی نیز برای این سهل انگاری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=52

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.