• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

مدیرعامل آبفا: امسال کمبودی در تامین آب نداریم/ روستاهای جم مشکل آب دارند

  • کد خبر : 11767
  • 31 فروردین 1399 - 12:59
خوشبختانه در اهرم و دیّر با همکاری انجام شده مشکلات موجود حل شده است، اما در شهرستان جم نیز به خصوص حوزه روستایی همچنان مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: امسال کمبودی در حوزه تامین آب نداریم اما از مردم عزیز خواهش داریم که در شیوه های درست و مدیریت مصرف با ما همکاری کنند.

به گزارش آوای بوشهر؛ عبدالحمید حمزه پور در نشست بررسی مشکلات آب استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت آب استان جلسات بررسی مسائل مرتباً و به صورت دو هفته یکبار با حضور مدیریت برنامه و بودجه و معاونت عمرانی برگزار شده و مسائل به شکل پروژه محور دنبال می شود.

وی ادامه داد: پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر خوب پیش می رود، تعداد ۲ آب شیرین کن نیز در حوزه شهری دشتستان داریم که پیشرفت خیلی مناسبی دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سطح استان با حفر و تجهیز چاه های جدید می توان بخشی از مشکلات را حل کرد. خوشبختانه در اهرم و دیّر با همکاری انجام شده مشکلات موجود حل شده است، اما در شهرستان جم نیز به خصوص حوزه روستایی همچنان مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: همچنان اولویت تامین آب شرب پایدار را دنبال می کنیم و این از اولویت های اصلی ما است. در این حوزه به منظور پایداری آب قریب به ۱۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در حوزه شهری و روستایی در دست اجرا داریم که ۴۰ هزار متر مکعب در روستا و ۶۰ هزار متر مکعب در حوزه شهری و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

حمزه پور تصریح کرد: در این زمینه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و آب شیرین کن بوشهر که ظرفیت آن ۱۷ هزار متر مکعب بوده اوایل امسال ظرفیت تولید آن به ۲۲۵۰۰ متر مکعب رسیده و به مصرف شهروندان می رسد.

وی یادآور شد: آبشیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر با سرعت و پیشرفت خیلی خوبی در حال اجرا است و یک آبشیرین کن دیگر نیز با ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب جهت تامین آب ۴ روستای شهرستان روستای ساحلی شهرستان دشتی داریم که سرمایه‌گذار آن در حال کار است و در اواسط تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: برای کاهش و جلوگیری از هدر رفت آب در سطح شهرها و روستاهای استان بوشهر شبکه‌های با فرسودگی بالا را بر اساس اعتباراتی که در اختیار داریم بازسازی می کنیم و این یکی از اولویت های کاری ما است.

عبدالحمید حمزه پور بیان کرد: در اهرم اخیرا دو حلقه چاه تجهیز و وارد مدار شده که باعث شده مشکلات آب بسیار کمتر شود و در تابستان حداقل مشکلات را داشته باشیم و در شهرستان دیّر نیز این کار انجام شده است.

این مسئول اظهار کرد: برای تکمیل مجتمع‌های روستایی بیش از یکصد میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و در مجموع ۹ مجتمع روستایی در سطح استان در دست اجرا است. همچنین برنامه دیگر ما، احداث مخازن ذخیره آب در روستاها و شهرهایی مثل امام حسن، دالکی، دلوار و سایر نقاطی که فاقد مخزن هستند.

وی در خصوص مصرف آب در تابستان با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: مجموعه آب استان در حال تلاش شبانه روزی برای تامین آب پایدار و در اختیار مردم قرار دادن است که نمونه آن بهره برداری از آب شیرین کن بوده است.

این مسئول ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: امسال کمبود و مشکلی در حوزه تامین آب نداریم اما از مردم عزیز خواهش داریم که در شیوه های درست و مدیریت مصرف با ما همکاری کنند. توجه داشته باشید که تقریبا ۸۰ درصد آب استان با هزینه‌های هنگفتی از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود لذا نیاز است که شهروندان در حوزه مصرف دقت بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11767

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.