• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

هواشناسی استان بوشهر؛جنوب استان پاییز امسال پربارش و زمستان کم بارش خواهد بود

  • کد خبر : 1779
  • 07 آبان 1391 - 21:59

به گزارش خبرنگار آوای جم؛نادر شفی‌خدایی اظهار داشت: پیش‎بینی‎ها نشان می‎دهد که در نیمه زمستان، بخش جنوبی استان بوشهر با کمبود بارندگی مواجه می‎شود.

 

وی تصریح کرد: این در حالی است که بارندگی در سایر نقاط استان نرمال خواهد بود و به نظر نمی‎رسد در بخش‎های دیگر با مشکلی مواجه شویم.

 

 

این مسئول افزود: طبق این پیش بینی‎ها بخشی از مناطق شرقی استان به ویژه در مناطقی که در ارتفاع قرار دارند، تحت تاثیر دمای خنک‎تری قرار می‏گیرند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت بارندگی در پاییز بیان کرد: نقشه‎های هواشناسی نشان می‎دهد که در پاییز امسال وضعیت بارندگی در سطح استان بوشهر نرمال خواهد بود.

وی افزود: براساس این پیش‎بینی‎ها میزان بارندگی در پاییز امسال در بخش جنوبی استان بیشتر خواهد بود اما در کل، استان از بارندگی نرمالی تبعیت خواهد کرد.

شفی‌خدایی با اشاره به سرمازدگی سال گذشته در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برغم اینکه استان و شهر بوشهر از هوایی گرمایی برخوردار است، اما زمستان سال گذشته به ویژه در بهمن ماه شاهد سرمازدگی شدیدی بودیم.

این مسئول ادامه داد: این سرمازدگی به اندازه‎ای بود که دمای سطح خاک مربوط به محصولات کشاورزی تا منفی ۱۰ درجه رسید و خسارات زیادی به بخش کشاورزی استان وارد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شهر بوشهر نیز که به دلیل موقعیت جغرافیایی از دمای بالاتری برخوردار است و نباید شاهد سرمازدگی باشیم، دمای سطح خاک به زیر منفی رسید و در بخش جنوبی استان خسارت‎های زیادی به محصولات کشاورزی وارد شد.

وی یادآور شد: یکی از معضلاتی که به دنبال وقوع خشکسالی در استان با آن مواجه هستیم، پدیده گرد و غبار است که در سال ۸۷ این پدیده با شدت بالایی در استان بروز پیدا کرد، اما سال گذشته نیز شاهد شدت زیاد این پدیده بودیم.

شفی‌خدایی متذکر شد: هم اکنون هشت ایستگاه سینوپتیک و ۱۳۰ ایستگاه باران سنجی در استان بوشهر وجود دارد که در این بخش خیلی خوب کار شده است.

این مسئول اذعان داشت: متوسط بارندگی در استان بوشهر ۲۵۰ میلی متر است در حالی که سال گذشته میزان بارش در استان ۱۲۰ میلی متر اندازه‎گیری شده که در بین سایر استان‎های کشور کمترین میزان بارندگی را داشته‎ایم./منبع : فارس

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1779

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.