• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

مربع توسعه دانشگاه در شهرستان جم شکل گرفت +تصویر

  • کد خبر : 4052
  • 07 آبان 1396 - 8:51

از زمان حضور نوروزی در شهرستان جم توسعه دانشگاه برای وی از اولویت اصلی بوده است، وقتی در کنار فرمانداری بادید دانشگاهی نماینده مجلسی قرار گیرد که خود دانشگاهی می‌باشد و با نگاه علمی مشکلات را بررسی می‌کند این پازل با انتخاب اکسیر به‌عنوان رئیس شورای شهر جم و همکاری مصلح به‌عنوان متولی امر آموزش […]

از زمان حضور نوروزی در شهرستان جم توسعه دانشگاه برای وی از اولویت اصلی بوده است، وقتی در کنار فرمانداری بادید دانشگاهی نماینده مجلسی قرار گیرد که خود دانشگاهی می‌باشد و با نگاه علمی مشکلات را بررسی می‌کند این پازل با انتخاب اکسیر به‌عنوان رئیس شورای شهر جم و همکاری مصلح به‌عنوان متولی امر آموزش عالی در استان می‌توان تکمیل شود.

آوای جم- روز گذشته در حوزه دانشگاهی شهرستان جم  روز بسیار پرکار و پر ثمری بود .

به گزارش آوای جم – با حضور رئیس سازمان رفاه دانشجویی ، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان جم ، رئیس شورای شهر و شهرستان جم روسای دانشگاه پیام نور و فنی مهندسی جم جلسات معتددی در حوزه توسعه دانشگاهای شهرستان جم برگزار شد .

از زمان حضور نوروزی در شهرستان جم توسعه دانشگاه برای وی از اولویت اصلی بوده است ، وقتی در کنار فرمانداری با دید دانشگاهی نماینده مجلسی قرار گیرد که خود دانشگاهی می باشد و با نگاه علمی مشکلات را بررسی می کند این پازل با انتخاب اکسیر به عنوان رئیس شورای شهر جم و همکاری مصلح به عنوان متولی امر آموزش عالی در استان می توان تکمیل شود  و نوید این را داشته باشد که جم قطب علمی شهرستان شود.

 فرماندار جم :

نوروزی فرماندار جم  با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های دانشگاه پیام نور در شهرستان جم افزود: کمک به توسعه دانشگاه پیام نور برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به دانشجویان شهرستان جم لازم است.

فرماندار شهرستان جم با تاکید بر توجه و کمک به دانشجویان کم‌بضاعت دانشگاه پیام نور شهرستان جم گفت: انتظار داریم پرداخت تسهیلات به دانشجویان به خصوص به دانشجویان کم بضاعت جم در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد.

نوروزی  با اشاره به ضرورت ساخت فضاهای مورد نیاز دانشگاه پیام نور جم خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور شهرستان جم  از سالن اجتماعات و برخی بخش‌های اداری و فضاهای آموزشی بی بهره است و توجه به این بخش‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی،  با تاکید بر راه اندازی مرکز تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور جم افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان جم متقاضی ادامه تحصیل و راه‌اندازی مرکز تحصیلات تکمیلی در شهرستان جم  هستند که امیدواریم تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور جم راه اندازی شود.

فرماندار شهرستان جم، سر و سامان دادن به دانشکده فنی و مهندسی جم را از اولویت برنامه‌های شهرستان جم دانست و تصریح کرد: ارتقا دانشکده فنی و مهندسی جم و افزایش رشته، نیاز به زیرساخت‌هایی چون فضای مستقل اداری و رفاهی دارد و موضوع خوابگاه دانشکده فنی و مهندسی جم از ضروریات است تا انگیزه دانشجویان افزایش یابد.

نوروزی افزود: در کنار احداث مجتمع خوابگاهی، احداث سلف سرویس و تجهیزات خوابگاهی دانشکده فنی و مهندسی جم باید برنامه‌ریزی شود.

وی، با بیان اینکه اعتبارات لازم در شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با همراهی نماینده مردم در مجلس، با موضوع کمک به دانشکده جم مصوب شده است گفت: در شورای راهبردی پتروشیمی‌ها ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت فاز نخست دانشکده فنی مهندسی جم اختصاص یافت.

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی و مشاور وزیر علوم در شهرستان جم:

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در سال تحصیلی جدید برای پرداخت به دانشجویان مراکز آموزش عالی مصوب شده اما هنوز تخصیص داده نشده است

ذوالفقار یزدان مهر در سفر به شهرستان جم با ابراز خوشحالی از فهم مشترک مسئولان شهرستان جم در بحث توسعه علمی اظهار داشت: هماهنگی و همدلی خوب نماینده مردم در مجلس، فرماندار و اعضای شورای شهرستان جم در حمایت از  مراکز آموزش عالی قابل ستایش است و این ظرفیت بزرگ می‌تواند توسعه علمی شهرستان جم را شتاب بخشد.

وی با تاکید بر لزوم هم‌گرایی بیشتر صنعت و دانشگاه، اظهار داشت: باید از ظرفیت صنایع موجود در جنوب استان بوشهر برای کاهش اتکا به اعتبارات ملی و توسعه روزافزون دانشگاه‌های این منطقه استفاده کرد.

یزدان مهر با اشاره به قرارداد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه‌های کشور با حوزه صنعت تصریح کرد: این قراردادها عمدتا مربوط به دانشگاه‌های سطح اول کشور است و لازم است دانشگاه‌های مناطق صنعتی هم از این ظرفیت استفاده کنند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کیفی سازی دانشگاه‌ها را از شعارهای اصولی دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: گام‌های جدی برای کیفیت بخشی به دانشگاه‌ها برداشته شده و مهارت آفرینی و کارآفرینی دانشگاه‌ها از الزامات تحول است.

وی اظهار داشت: در سال‌های قبل، دانشگاه‌های مختلفی در سطح استان بدون آینده نگری لازم تاسیس شد که متاسفانه از کمترین امکانات اولیه آموزشی و رفاهی برخوردار نیستند و با توجه به تبعات منفی، این رویه در دولت تدبیر و امید اصلاح شد.

یزدان مهر در خصوص توسعه دانشگاه‌های جنوب استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از دانشجویان کم بضاعت، تسهیلات لازم به دانشجویان دانشگاه‌های جنوب استان پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تلاشمان ارتقا خدمات به دانشجویان است تصریح کرد: ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در سال تحصیلی جدید برای پرداخت به دانشجویان مراکز آموزش عالی مصوب شده اما هنوز تخصیص داده نشده است.

وی با تاکید بر توجه به دانشجویان بی‌بضاعت گفت: دانشجویان بی‌بضاعت با اولویت مورد توجه قرار داده می‌شود.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های تندرستی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این اتاق‌ها با تجهیزات ورزشی در دانشگاه‌های جنوب استان احداث می‌شود که اعتبار لازم برای تجهیز هر اتاق ۳۵ میلیون تومان است.

یزدان‌مهر با تاکید بر لزوم راه‌اندازی رشته‌های کاربردی و بومی در دانشگاه‌های جنوب استان بوشهر افزود: پیگیری‌های لازم از سوی روسای دانشگاه و مسئولان شهرستان جم انجام شود تا بتوان از این ظرفیت برای کیفیت بخشی به آموزش استفاده کرد.

وی، ضمن تقدیر از عملکرد شورا و شهرداری جم در خصوص حمایت مالی از دانشکده فنی و مهندسی جم برای تامین خوابگاه دانشجویی، به وضعیت این دانشکده پرداخت و گفت: با تامین اعتبار فرماندار جم و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس فاز نخست احداث دانشکده در دستور کار قرار گرفته است که می‌تواند به تثبیت دانشکده کمک زیادی کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: هر اعتباری که شهرستان برای احداث دانشکده اختصاص دهد وزارت علوم هم معادل این رقم را تخصیص می‌دهد.

یزدان مهر در خصوص احداث خوابگاه دانشکده فنی و مهندسی جم هم گفت: در قانون برنامه ششم توسعه برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی گشایش خوبی ایجاد شده و قطعا در این راستا احداث خوابگاه دانشکده فنی جم هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه در زمینه رهن خوابگاه استیجاری دانشکده فنی و مهندسی جم هم ۳۰۰ میلیون تومان کمک می‌کنیم افزود: در بحث یارانه غذا و سلف سرویس هم کمک‌های لازم را به دانشکده یاد شده می‌شود و به تمام متقاضیان در دانشگاه‌های پیام نور و فنی و مهندسی ، صددرصد وام تخصیص می‌یابد.

مشاور وزیر از کمک ۵۰ درصدی به تامین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان فنی و مهندسی جم خبر داد و گفت: ۲ اتاق تندرستی در دانشکده فنی و مهندسی و یک اتاق در دانشگاه پیام نور جم احداث می‌شود.

مصوبات نشست

در پایان این نشست مصوب شد هر میزان که شهرستان جم در حوزه دانشگاه فنی مهندسی هزینه نماید به همان اندازه نیز صندوق رفاه دانشجوی اعتبار تخصیص دهد .

خوابگاه دانشگاه فنی مهندسی همزمان با ساختمان این واحد علمی توسط بخش خصوصی توسط از محل تسهیلات بانکی ساخته شود .

سلف سرویس دانشگاه پیام نور جم راه اندازی شود

مشکلات دانشگاه پیام نور مرتفع شود .

جهت  راه اندازی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور جم اقدامات و پیگیریهای لازم صورت گیرد.

عکاس : مهدی مهران نژاد

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود.
    البته بهتره بگوییم ذوزنقه. چونکه بعضی تأثیر بیشتری دارند. انشاالله که از چهار زاویه مختلف به مساله برسند و بالاخره حلش کنند تا یکی از خواسته های اصلی منطقه رفع بشود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.