• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
رئیس خانه مطبوعات کشور:

مردم حساب فعالیت رسانه‌های بدون مجوز را از رسانه‌های رسمی جدا کنند

  • کد خبر : 11728
  • 24 فروردین 1399 - 13:37
مردم باید حساب فعالیت این رسانه‌ها با رسانه‌های مجوزدار را منفک کنند، و وظیفه ماست که در حوزه معرفی رسانه‌های رسمی استان به مردم بهتر و بیشتر ورود کنیم.

رئیس خانه مطبوعات کشور و بوشهر گفت: رسانه‌های محلی استان بوشهر در راستای آگاهی‌بخشی مردم در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت توصیه‌ها و طرح‌های اعلام شده برای مبارزه با این بیماری نقش موثری داشته‌اند.

مازیار هوشمند در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: اعتماد و اطمینان شهروندان به رسانه‌های محلی رسمی در زمینه اطلاع‌رسانی ویروس کرونا می‌تواند حجم شایعات و اخبار کذب و جعلی را کاهش دهد.

وی با اشاره به انتشار مطالب و اخبار کذب و جعلی به نام رسانه‌های رسمی محلی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی، گفت: اخیرا اخبار جعلی با نام و عنوان رسانه‌های رسمی محلی در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده است، و برخی افراد و جریان‌ها که در صدد ایجاد جو روانی و فضای رعب و نگرانی در بین مردم هستند، یک سری اخبار را تولید، و با کپی کردن آدرس و عنوان رسانه‌های مجوزدار و رسمی استان پای این دست مطالب، مبادرت به نشر آن می‌کنند، که این موضوع ضمن اجر و التهاب، حاشیه‌هایی نیز برای این رسانه‌ها ایجاد کرده و به اعتبار رسانه‌های استان خدشه وارد می‌کند.

رئیس خانه مطبوعات بوشهر اظهار کرد: متاسفانه دست ما برای شناسایی مرجع و منبع و عوامل این بی‌اخلاقی‌ها و رفتارهای متخلفانه کوتاه است، که ضرورت دارد این مهم از سوی مراکز و نهادهای مسئول پیگیری، شناسایی و با عوامل آن برخورد شود.

هوشمند خاطرنشان کرد: موضوع دیگر، انتشار اخبار، مطالب و کلیپ‌هایی است که از طریق یک سری سایت‌ها و کانال‌های خبری غیر رسمی و بدون مجوز در فضای مجازی انجام می‌شود، که این کانال‌ها و پایگاه‌های خبری، رسمی نبوده و بدون داشتن مجوز فعالیت، در شبکه‌های اجتماعی فعال و به انتشار اخبار، تحلیل‌ها، گزارشات، مطالب و بعضا کلیپ‌هایی می‌پردازند که ضمن ایجاد حاشیه، زمینه پخش شایعات را فراهم می کند.

این مسئول تاکید کرد: مردم باید حساب فعالیت این رسانه‌ها با رسانه‌های مجوزدار را منفک کنند، و وظیفه ماست که در حوزه معرفی رسانه‌های رسمی استان به مردم بهتر و بیشتر ورود کنیم.

وی تصریح کرد: هر چند این رسانه‌های غیر رسمی فعالیت‌شان بدون مجوزهای قانونی صادره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما معتقدیم اینگونه نیست که همه آن‌ها با هدف و انگیزه خاصی عملکرد منفی داشته و رعایت قواعد و قوانین را نداشته باشند، و یا به شایعه و دروغ‌پراکنی بپردازند؛ بلکه برخی از این رسانه‌ها با منظور خاص فضایی را دنبال می‌کنند که به دور از رسالت مطبوعات و رسانه‌ها در زمینه روشن ساختن افکار عمومی است.

رئیس خانه مطبوعات کشور و بوشهر با اشاره به برخی فعالیت ها از سوی رسانه‌های بدون مجوز، افزود: متأسفانه مطالب و کلیپ‌هایی با هدف اختلاف و تفرقه بین مسئولین منتشر می‌شود که این مسائل می تواند موجب ضربه به اقتصاد ملی و اختلال در چرخه تولید گاز و نفت و سایر محصولات مراکز صنعتی مستقر در استان شود، که مردم باید بین فعالیت چنین رسانه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی مجوزدار استان تفکیک قائل شوند.

مازیار هوشمند بیان کرد: با توجه به اینکه در بحث اطلاع‌رسانی در باب مبارزه با ویروس کرونا و راه‌های مبارزه با آن ضرورت دارد که به انتشار اخبار و تحلیل‌ها و روایت‌های درست بپردازیم، عملکرد نادرست برخی از این رسانه‌های بدون مجوز می‌تواند هم به حیثیت و اعتبار رسانه‌های محلی لطمه وارد کند، و هم به استرس و نگرانی مردم دامن زده و زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم نماید.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی قابل پیگیری است، افزود: برخی از این اتفاقات به دلیل عدم اطلاع گردانندگان و مدیران این کانال‌ها از شرایط، شیوه و قواعد کار رسانه‌ای است، و این نقص، فضای هرج و مرج خبری را ایجاد نموده، و در نهایت به بدبینی و نا امیدی مردم و اختلاف و فاصله انداختن بین مسئولان و مردم منجر می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در روزهایی که چشم امید مردم به چرخیدن چرخه تولید گاز و نفت و فعالیت های اقتصادی و صنعتی است و در این مقطع زمانی که فرزندان ایران اسلامی سخت‌ترین شرایط کاری را با کمترین تعداد نیروی انسانی و حجم بالای کار سپری می‌کنند تا چرخه اقتصاد ملی و تولید متوقف نشود، انتشار چنین اخباری با هر هدفی می‌تواند مایه یأس و دلسردی تلاشگران مراکز تولیدی و صنعتی استان شود، امیدواریم مردم و مسئولین این اتفاقات را به پای رسانه‌های رسمی محلی ننویسند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.