• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر:

مرکز تروماسنتر در عسلویه راه اندازی می‌شود / بیمارستان توحید جم توسعه می یابد

  • کد خبر : 9638
  • 23 مرداد 1398 - 12:02

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت نفت استان بوشهر گفت: با توجه به استقرار صنایع عظیم گازی در منطقه پارس جنوبی عسلویه و احتمال بروز حوادث مختلف، مرکز خدمات دهی به حوادث اورژانسی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آوای بوشهر، وحید مالکی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیمارستان توحید جم با وجود اینکه زیرمجموعه وزارت نفت بود از ابتدای آغاز طرح تحول سلامت از مراکز پیشگام در این طرح بود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان مرکز درمانی مرجع در جنوب استان بوشهر است افزود: با توجه به شرایط کشور و وضعیت تحریم‌ها، برای استقرار دستگاه‌های پیشرفته پزشکی اولویت بدنی می‌شود و با توجه به استاندارها تجهیزات خریداری می‌شود و در بیمارستان‌های سطح کشور راه‌اندازی می‌شوند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت نفت استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز تروماسنتر در شهرستان عسلویه خبر داد و گفت: با توجه به استقرار صنایع عظیم گازی در منطقه پارس جنوبی عسلویه و احتمال بروز حوادث مختلف، ضرورت راه اندازی یک مرکز خدمات دهی به حوادث اورژانسی به جد احساس می‌شود که زمین آن در روستای پرک تامین شده و در انتظار ابلاغ اعتبار برای ساخت می‌باشد.

وحید مالکی با اشاره به اینکه بیمارستان توحید جم نیازمند حمایت پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی می‌باشد افزود: پالایشگاه گاز فجر جم به تنهایی قادر به تامین تجهیزات و توسعه بیمارستان نیست و با توجه به حضور گسترده کارکنان پتروشیمی در شهرستان، جا دارد پتروشیمی‌ها نیز به حوزه بهداشت کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تامین نیروی انسانی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص اختصاص نیروی‌های طرحی و متخصص با بیمارستان توحید جم همکاری‌های لازم را نداشته است و در این خصوص بارها مطالبه‌گر بودیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت نفت استان بوشهر خواستار راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی جم شد افزود: با توجه به تعداد بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در جم نیاز است این درمانگاه هرچه زودتر افتتاح شود و بیمارستان نیز در راستای رفع مشکلاتش نیز با مجوز وزارت نفت جذب نیروی انسانی را در دستور بهداشت نفت استان قرار داده که طبق قانون افراد واجد شرایط با برگزاری آزمون و مصاحبه جذب خواهند شد.

 فرهاد باقری نیز با اشاره به اینکه با کمبود نیروی متخصص در بیمارستان توحید جم روبه‌رو هستیم افزود: در سنوات گذشته نیز کلینیک تخصصی توحید به سبب نبود نیروی انسانی دو سال دیرتر با کمک پالایشگاه فجر جم راه اندازی شد.

رئیس بیمارستان توحید جم با بیان اینکه بار مراجعان به بیمارستان توحید جم بالا است گفت: علاوه بر خدمت دهی به شهروندان جمی مردم شهرهای اطراف نیز به سبب اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه‌های پرداختی به بیمارستان توحید مراجعه می‌کنند و در طول این مدت بودجه بیمارستان از سوی نفت نیز افزایش نیافته است.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت رنگ و نژاد در روند درمانی بیمارستان توحید تاثیری ندارد خاطرنشان کرد: ورودی اتباع افغانه به زایشگاه بیمارستان دارای آمار بالایی است که با توجه به نداشتن بیمه درمانی از پس هزینه‌های بیمارستان برنمی‌آینند و اکثرا به صورت رایگان خدمت می‌گیرند.

باقری از شبانه روزی شدن درمانگاه شهرک پردیس جم در آینده نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: با شبانه روزی شدن این درمانگاه شاهد کاهش بار مراجعان به بیمارستان توحید جم شده و خدمت دهی مطلوب‌تری به همشریان ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان توحید جم از ارتقای تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستان توحید جم خبر داد و افزود: تمامی دستگاه‌های آزمایشگاهی بیمارستان به آخرین تکنولوژی‌های موجود در کشور مجهز شده است تا جواب‌دهی دقیق و سریع‌تری ارائه شود.

فرهاد باقری از توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان توحید خبر داد و افزود: نقشه‌های توسعه بخش‌های اورژانس، اتاق عمل، CCU ،ICU ،NICU  بیمارستان تهیه شده که پس از تامین اعتبار لازم از سوی وزارت نفت، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.