• امروز : پنج شنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۰
  • برابر با : 16 - صفر - 1443
  • برابر با : Thursday - 23 September - 2021
0
هزار و ۶۳۷ تماس با اورژانس جم

مزاحم تلفنی پیله دادگاهی شد!

  • کد خبر : 14192
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
مسئول اورژانس شهرستان جم : این فرد در دادگاه حاضر و حکم قضائی برایش صادر شد. همچنین از والدین او تعهد کتبی گرفته شد که از انجام دوباره این کار جلوگیری شود.

مسئول اورژانس شهرستان جم گفت: یک مزاحم تلفنی که در یک ماه گذشته هزار و ۶۳۷ تماس با اورژانس این شهرستان تماس گرفته بود، دادگاهی شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ سیروس اسدی بیان کرد: در یک ماه گذشته فردی ۲۵ ساله در ساعات مختلف شبانه‌روز با مرکز اورژانس جم تماس می‌گرفت و مزاحمت ایجاد می‌کرد که به مراجع قضائی معرفی و تشکیل پرونده داده شد.

او ادامه داد: این فرد در دادگاه حاضر و حکم قضائی برایش صادر شد. همچنین از والدین او تعهد کتبی گرفته شد که از انجام دوباره این کار جلوگیری شود.

مسئول اورژانس ۱۱۵ جم با بیان اینکه اشغال خط‌های تلفنی اورژانس می‌تواند موجب به خطر افتادن جان فردی در همان لحظه شود، افزود: از مردم می‌خواهیم تنها در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند و بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی سازمان اورژانس کشور، کاربر اورژانس پس از تریاژ بیمار و برای موارد اورژانسی آمبولانس اعزام می‌شود.

اسدی گفت: بسیاری افراد با این تصور که به محض تماس با اورژانس، کاربر قابلیت ردیابی شماره تماس و مکان بروز حادثه را دارد بسیار عجولانه و مضطرب فقط از یک اتفاق خبر می‌دهند و فوری تلفن را قطع می‌کنند، غافل از اینکه سامانه اورژانس توانایی ردیابی افراد تماس‌گیرنده را ندارد و فرد باید تمامی اطلاعات مربوط به حادثه و نوع آسیب را به کاربر این سامانه بدهد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم تاکید کرد: افراد در زمان تماس با اورژانس باید هنگام دادن اطلاعات، آرامش خود را حفظ کنند و شمرده و واضح اطلاعات دهند. همچنین ابتدا یک شماره تماس از خود به کاربر اورژانس بدهند تا او در صورت قطع تماس یا گرفتن اطلاعات تکمیلی بتواند، تماس بگیرد.

اسدی عنوان کرد:  افراد باید نشانی محل حادثه را به ترتیب شهر یا روستا، نام محله، خیابان اصلی، خیابان فرعی، کوچه اصلی، کوچه فرعی، پلاک و طبقه اعلام کنند، نوع حادثه، آسیب وارد آمده و مشکل اصلی مصدوم یا مصدومان را به کاربر ۱۱۵ بگویند تا کارکنان اورژانس، با آگاهی قبلی بر بالین بیمار یا مجروح حاضر شوند. گاهی نیز کاربر اورژانس اعلام می‌کند که برای مراقبت یا بهتر شدن حال مصدوم بهترین کار چیست.

او بیان کرد: افراد هیچ‌گاه در زمان ارتباط تلفنی با اورژانس، تماس را قطع نکنند زیرا ممکن است کاربر اورژانس سؤالات بیشتری داشته باشد و تا زمان رسیدن آمبولانس آنان را راهنمایی کند.

اشتراگ گذاری خبر در شبکه های اجتماعی
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.