• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

مشکل مالی تیم پارس، ریشه برخی ناامنی هاست/ لزوم استقرار یگان ویژه و احداث زندان در جنوب استان

  • کد خبر : 10991
  • 17 بهمن 1398 - 20:29
تیم پارس جنوبی جم و تامین هزینه های نگهداری این تیم یکی از مشکلات شهرستان و استان است که متاسفانه بعضا عدم حل این مشکلات، ریشه برخی ناامنی ها هم شده است و لازم است در زمینه تسهیل تامین مالی تیم، مساعدت شود.
فرماندار جم گفت: در دهه فجر امسال، ۹۹ پروژه با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح می شود که سهم اعتباری پروژه های بهداشت و درمان، ۳۰ درصد اعتبار کل پروژه هاست.
به گزارش آوای بوشهر؛ مشروح سخنان محمد حسینی فرماندار جم در نشست شورای اداری با حضور معاون رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است:
شهرستان جم ۷۰ شهید، ۱۴۷ جانباز و ۷ آزاده را تقدیم انقلاب کرده است. بیشترین شهید روحانی و خردسال ترین شهید استان متعلق به جم است.
شرکت پالایش گاز فجر جم ۱۴ درصد گاز کشور را تامین می کند.
در دهه فجر امسال، ۹۹ پروژه با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح می شود که سهم اعتباری پروژه های بهداشت و درمان، ۳۰ درصد اعتبار کل پروژه هاست.
یکی از مشکلات مهم شهرستان جم، تامین آب شرب است که متاسفانه با وجود شروع پروژه مهم آبرسانی سیراف به جم از سال ۸۹، همچنان این پروژه به بهره برداری نرسیده و ۲۵۰ تانکر به صورت روزانه، آب شهرک های مسکونی نفت و گاز و پتروشیمی را به شهرستان منتقل می کنند که وزارت نفت، برای هر مترمکعب آب، ۲۶ هزار تومان هزینه می کند و لازم است برای کاهش مخاطرات تردد تانکرها در مسیر و کاهش هزینه های وزارت نفت، توجه جدی تری به تکمیل این پروژه انجام شود.
استقرار کلانتری در شهر تازه تاسیس بهارستان با جمعیت ۸ هزار نفر به دلیل وسعت زیاد و مهاجر پذیری ضروری است.
با توجه به کوهستانی بودن منطقه و افزایش سرقت ها به ویژه سرقت احشام، استقرار پاسگاه انتظامی در دهستان کوری حیاتی ضرورت دارد.
طولانی شدن رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی که بر اساس ماده ۴۷۷ اعمال قانون شده اند مردم را دچار مشکل کرده که امیدواریم در رسیدگی تسریع شود.
استقرار دادگاه در بخش ریز با توجه به فاصله زیاد با مرکز شهرستان از مطالبات مردم این بخش است.
شورای حل اختلاف ریز، دو سال است که تعطیل شده و انتظار داریم این شورا برای کاهش پرونده های ارجاعی به دادگستری مرکز شهرستان، مجددا راه اندازی و فعال شود.
بخشنامه مدیر کل ثبت اسناد سابق استان بوشهر در خصوص عدم صدور اسناد ثبتی برای زمین های فاقد عرصه و اعیان، مردم را دچار سردرگمی کرده است. از یک طرف اداره ثبت اسناد، طبق بخشنامه اجازه ثبت سند زمین ندارد و از طرفی شهرداری ها طبق قانون، اجازه صدور پروانه ساخت برای احداث ندارند و این موضوع مشکلات جدی را طی چند سال گذشته برای مردم ایجاد کرده است.
اجرای طرح کاداستر، مالکان املاک ثبت شده را با مشکل مواجه کرده است. پس از اجرای این طرح، برخی مالکان که سند ثبتی زمین را در اختیار دارند با مراجعه به ثبت اسناد و استعلام از منابع طبیعی متوجه می شوند که ملک دارای سند ثبتی شان در محدوده اراضی منابع طبیعی قرار گرفته است.
اجرای احکام پر و مسلوب المنفعه کردن برخی چاه ها در روستاهایی که با مشکل آب مواجه هستند نیازمند توجه به ملاحظات اجتماعی است تا مشکل بیشتری متوجه مردم نشود. توجه دستگاه قضا در شهرستان به ملاحظات اجتماعی اجرای احکام شایسته تقدیر است.
شهرستان جم به دلیل مهاجر پذیر بودن، از رشد منحصربفرد جمعیت برخوردار است و همین موضوع سبب شده تا دستگاه های خدمات رسان مثل آب، برق و مخابرات نتوانند پا به پای رشد جمعیت، خدمات بروز و مناسب را ارائه کنند. در این زمینه توجه بخش صنعت و به ویژه وزارت نفت به مسئولیت های اجتماعی و همکاری بیشتر در توسعه زیرساخت های شهرستان ضروری است.
شهرهای ریز و انارستان با معضل خطوط انتقال گاز مواجه هستند و این خطوط، توسعه شهرها را با چالش جدی مواجه کرده و وزارت نفت هم تاکنون در راستای رفع مشکل، اقدامی انجام نداده است.
استقرار یگان ویژه و احداث زندان در جنوب استان با توجه به فاصله زیاد شهرستان های جنوبی از مرکز استان ضروری است که امیدواریم در این خصوص توجه ویژه صورت گیرد.
روستای سرچشمه با جمعیت قریب ۵۰۰ نفر از روستاهایی است که پیشه قاطبه مردم آن دامپروری و کشاورزی است اما به دلیل استناد به نقشه های منابع طبیعی پیش از انقلاب، زمین های زراعی مردم در محدوده منابع طبیعی واقع شده و مردم برای امرار معاش با مشکل مواجه شده اند.
با توجه به شرایط ویژه و استراتژیک شهرستان جم، توجه به امنیت شهرستان از ضروریات است و نیاز است امکانات لجستیکی و نیروی انسانی حوزه انتظامی شهرستان، تقویت شود.
تیم پارس جنوبی جم و تامین هزینه های نگهداری این تیم یکی از مشکلات شهرستان و استان است که متاسفانه بعضا عدم حل این مشکلات، ریشه برخی ناامنی ها هم شده است و لازم است در زمینه تسهیل تامین مالی تیم، مساعدت شود.
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.