• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

معاون راهداری استان: تکمیل راه ریز،سرچشمه و باغان پول می خواهد

  • کد خبر : 12721
  • 24 تیر 1399 - 15:46
معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: پروژه در دست اجرای راه ارتباطی ریز- سرچشمه - باغان در این استان نیازمند تامین اعتبار است.

معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: پروژه در دست اجرای راه ارتباطی ریز- سرچشمه – باغان در این استان نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش آوای بوشهر؛ عبدالکریم اخترشناس در گفت وگو با ایرنا افزود : این جاده به طول ۳۰ کیلومتر در زمان حاضر ابنیه فنی ۱۳ کیلومتر آن حدفاصل  باغان – سرچشمه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: همچنین ١٠.۵ کیلومتر از  آن حدفاصل سرچشمه به ریز آسفالت شده و ۶.۵ کیلومتر در مرحله زیرسازی است.

تامین اعتبار پروژه راه ریز- باغان استان بوشهر ضروری است

اخترشناس اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این راه روستایی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده‌است و امسال برای آن سه میلیارد تومان مصوب شده‌است.

وی ادامه داد: با احداث جاده ریز- سرچشمه – باغان همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر از راه روستایی مناسب برخوردار می‌شوند.

اخترشناس یادآور شد: پیمانکاران این پروژه مطالبات زیادی دارند که انتظار است با تامین اعتبار بخشی از مشکلات این پروژه برطرف شود.

وی اظهار داشت: راه ساحلی بوشهر – دیر از جمله مطالبه‌ مردم و یکی دیگر از نقاط پرحادثه استان بوشهر است که ۲ قطعه آن به طول ۲۰ کیلومتر در محدوده پل مند – گلستان و پل مند – دیر  با برآورد اولیه ۱۹میلیارد تومان در دست مناقصه است که انتظار می‌رود امسال عملیاتی شود.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۴۰ مناقصه و استعلام در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل مجتمع‌های خدمات رفاهی، روکش آسفالت، ایمن سازی راه‌ها و مدرسه‌های حاشیه جاده، نگهداری و مطالعه، هوشمند سازی و احداث و توسعه راه‌های فرعی و روستایی برگزار شد و ۱۲۰ قرارداد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شده‌است.

وی از پروژه‌های شاخص در دست اجرا را سه قطعه جاده دیلم – بهبهان در محدوده عامری به طول ۱۲.۵ کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه روستایی چهار برج به طول ۱۰ کیلومتر و قطعه اول بهسازی و تعریض محور عالیشهر – دلوار به طول ۶ کیلومتر نام برد.

اخترشناس اضافه کرد: در زمان حاضر ۶۴ دوربین کنترل سرعت در راه‌های این استان نصب است و کل محورهای استان بوشهر را تحت پوشش قرار می‌دهند همچنین ۱۷ دوربین نظارت تصویری و ۵۴ تردد شمار در راه‌ها فعال و وضعیت ترافیکی محورها را رصد می‌کنند.

وی قیمت بالای مصالح و تخصیص نیافتن بموقع اعتبار را باعث کندی و توقف پروژه‌ها عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.