• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
هشدار قرمز هواشناسی

ممنوعیت خروج از بنادر/ محدودیت تردد در جاده ها/ تعطیلی آموزش حضوری در استان

  • کد خبر : 14852
  • 11 دی 1400 - 18:58
به گفته استاندار بوشهر، جاده ساحلی بوشهر به گناوه و جاده دشتی به سمت عسلویه و بالعکس با تصمیم‌گیری نیروی انتظامی مسدود می‌شود.

استاندار بوشهر گفت:با توجه به پیش‌بینی بارش‎های سنگین، همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، عملیاتی و امدادی از عصر شنبه تا ۴۸ ساعت به ویژه در شهرستان های جنوبی، در آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش خلیج فارس؛ احمد محمدی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان از پلیس خواست که از ساعت ۲۴ امشب تا ۲۴ فرداشب جاده‌هایی را که احساس می‌کند باید مسدود شوند، مسدود کند و از تردد خودرو‌ها جلوگیری کند.

به گفته استاندار بوشهر، در این راستا جاده ساحلی بوشهر به گناوه و جاده دشتی به سمت عسلویه و بالعکس با تصمیم‌گیری نیروی انتظامی مسدود می‌شود.

او، حضور میدانی مدیران استان بوشهر از امشب در شهرستان‌های ۱۰ گانه از جمله شهرستان‌های دشتی و دیر ضروری خواند.

آماده‌باش بالگرد در عسلویه، خارگ، بهرگان، هلال احمر بوشهر، سپاه و دیگر دستگاه‌ها نکته دیگری بود که محمدی‌زاده به آن اشاره کرد.

او گفت: غیر از کامیون‌های حامل مواد غذایی و سوختی تردد بقیه کامیون‌ها در جاده‌های استان ممنوع شود و بارنامه برای کامیون‌های غیرضروری و اتوبوس‌ها از عصر امروز تا ۴۸ ساعت در استان بوشهر صادر نشود.

به گفته استاندار بوشهر مدیریت دریا، در جریان فعالیت این سامانه به عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و هیچ شناور با هرگونه کاربری و مأموریت در ۴۸ ساعت آینده نباید از لنگرگاه‌های استان بوشهر خارج شود. همچنین به شناور‌هایی که در دریا حضور دارند اخطار داده شود، خودشان را به مکان‌های امن از جمله جزایر و لنگرگا‌ه‌ها برسانند. شناور‌های امدادرسان ناجی هم باید در آماده‌باش کامل قرار داشته باشند.

محمدی‌زاده گفت: از هم اکنون ماشین‌آلات متعلق به دستگاه‌های دولتی و خصوصی در محل‌هایی که احتمال وقوع حادثه وجود دارد به‌ویژه ۴ شهرستان جنوبی از جمله دیر، کنگان، عسلویه و جم مستقر شوند.

او از دستگاه‌های اجرایی مانند آب و فاضلاب، راهداری، گاز، امداد و نجات ضمن مراقبت از شبکه‌ها و تاسیسات خواست آمادگی کامل برای حوادث احتمالی داشته باشند و مشکلات را سریع برطرف کنند.

محمدی‌زاده گفت: آموزش و پرورش فردا و پس فردا کلاس‌های آموزشی را به‌صورت مجازی برگزار کند و برگزاری حضوری کلاس ها ممنوع است.

هواشناسی بوشهر هشدار قرمز داد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه قدرتمند بارشی اواخر شنبه شب وارد استان می‌شود و فردا بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی را در بر می‌گیرد.

فرج اله شکوهی پور ادامه داد: در این سامانه بارشی یکشنبه تا اوایل دوشنبه در بیشتر نقاط استان بوشهر با تمرکز بیشتر در شهرستان‌های جنوبی و مرکزی شامل شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم، دیر، دشتی، بخش‌هایی از تنگستان و دشتستان و بوشهر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی بارش تگرگ رخ دهد.

به گفته او، چنین شرایطی در مناطق بالادست حوضه‌های آبریز استان واقع در استان فارس نیز برقرار است.

شکوهی‌پور گفت: سامانه بارشی تا اوایل دوشنبه فعال است اما تمرکز فعالیتش یکشنبه خواهد بود.

او از دستگاه‌های امدادرسان و فرمانداری‌ها خواست برای مقابله با خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند و راهکار‌هایی برای عبور سیلاب‌های احتمالی، اجتناب از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از فعالیت‌ها و تردد‌های دریایی، اجتناب از سفر‌های غیرضروری و تردد‌های جاده‌ای به علت لغزندگی و سیلابی شدن محور‌های مواصلاتی، اتخاذ راهکار‌هایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به دلیل شرایط سخت جوی و دریایی و اختلال در تردد‌های دریایی، از تردد‌های دریایی به طور کامل خودداری شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.