• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدیر عامل منطقه ویژه پارس در نشست با مدیر کل دادگستری استان

موضوع اشتغال فرزندان استان بوشهر را به عنوان یک دغدغه دنبال می کنم

  • کد خبر : 12073
  • 26 اردیبهشت 1399 - 12:46
موضوع اشتغال فرزندان این استان را به عنوان یک دغدغه و در حد ظرفیت‌های موجود دنبال می‌شود که پیش فرض آن رفع مشکلات واحدهای تولیدی در منطقه پارس جنوبی و به خصوص مشکلات قضایی این واحدهااست.

آوای بوشهر؛ مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر تامین حلقه‌های مفقودی زنجیره تولید با استقرار کارگاههای خدمات فنی مورد نیاز صنایع منطقه پارس جنوبی گفت: در این راستا صنایع پایین دستی در منطقه پارس جنوبی توسعه می‌یابد.

به گزارش آوای بوشهر؛ ایرج خرمدل ظهر در نشست با رئیس کل دادگستری و بازرسی استان بوشهر با تاکید بر تحقق شعار امسال «جهش تولید»  اظهار داشت: در سال جهش تولید به دنبال ایجاد بسترهای تسهیل کننده افزایش میزان سرمایه گذاری در پارس جنوبی هستیم تا در نتیجه آن، حلقه‌های مفقودی زنجیره تولید تامین شود.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی استقرار کارگاههای خدمات فنی مورد نیاز صنایع منطقه پارس جنوبی را در تامین حلقه‌های زنجیره تولید مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا ضمن استقرار کارگاههای خدمات فنی مورد نیاز پالایشگاهها و صنایع پتروشیمی، صنایع پایین دستی در منطقه پارس جنوبی توسعه می‌یابد.

وی یکی از مهمترین مولفه‌های ایجاد سرمایه گذاری را امنیت سرمایه گذاری دانست و با بیان اینکه تحقق این مهم سبب رفع مشکلات تولید می‌شود تصریح کرد: بخشی از امنیت سرمایه گذاری، توسط همکاران قوه قضاییه انجام می‌شود که با ارائه برنامه‌های پیشگیری و حمایت‌های حقوقی و قضایی بر بستر قانون، سبب تامین امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری می‌شود.

خرمدل بیان کرد: با اجرای این برنامه، علاوه بر کاهش وابستگی، سبب رونق بازار کار، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح رضایتمندی ذی‌نفعان در بستر تعاملات اجتماعی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی اشتغال نیروهای بومی را یکی دیگر از سیاست‌ها در پارس جنوبی دانست و عنوان کرد: موضوع اشتغال فرزندان این استان را به عنوان یک دغدغه و در حد ظرفیت‌های موجود دنبال می‌شود که پیش فرض آن رفع مشکلات واحدهای تولیدی در منطقه پارس جنوبی و به خصوص مشکلات قضایی این واحدهااست.

وی، حمایت قانونی دادگستری از فعالان حوزه اقتصادی، کمک به رفع موانع تولید با کاهش اطاله دادرسی با ایجاد دادگاه‌های ویژه در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: علاوه بر این تلاش برای ایجاد امنیت فعالیت سرمایه گذاران و تامین امنیت اقتصادی در چهارچوب قانون می‌تواند در کاهش بیکاری، فعال شدن واحدهای نیمه فعال و جهش تولید تاثیرگذار باشد.

خرمدل با تاکید بر پیشگیری از تخلفات در حوزه مناقصات و مزایده‌ها خاطر نشان کرد: در راستای شفاف سازی امور و پیشگیری از خطاهای احتمالی، از شیوه‌های اصلاحی و پیشگیری سازمان بازرسی استان در روند مناقصات و معاملات این سازمان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی افزود: هر چند نظارت سازمان بازرسی به سه شکل نظارت برنامه‌ای، فوق‌العاده و موردی است اما به دنبال این هستیم که میزان خطا در فرایندهای کاری را به حدی برسانیم که در هر زمان و لحظه پذیرای گروه‌های بازرسی باشیم.

خرمدل ادامه داد: برای نظارت بر روند اجرای طرح‌ها در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در کنار نظارت‌های میدانی از خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز تا فعالیت شرکت ‌پیمانکاری در پروژه‌ها، سعی می‌شود  از نیروهای فنی مسلط بر قوانین و پروژه‌ها برای بازرسی استفاده شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب برای آشنا نیروها در پارس جنوبی با فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله را مورد اشاره قرار داد و  گفت: لازمه ایجاد زمینه برای رقابت سالم و حداکثری در شرایط عادلانه اصل شفاف سازی فرایندها است که استفاده مشورتی و نظارتی از نمایندگان سازمان بازرسی استان مستقر در منطقه، سبب  پیشگیری از خطاهای احتمالی شده و علاوه بر اطمینان از انتخاب اصلح، قطعا صرفه صلاح شرکت را در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.