• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

میدان محمد علی خان پریشان و چند نکته

  • کد خبر : 5266
  • 12 مرداد 1397 - 15:01

  ?در شهر کوچک جم چندین میدان وجود دارد که بنام افراد مهم و بزرگی نامگذاری شده است. مانند میدان فاضل جمی و یا میدان محمد علی خان پریشان.یکی تقریبا ورودی ترافیک شهر و دیگری تقریبا خروجی ترافیک شهر احداث شده اند. چندین مسیر و خیابان مهم و پر ترافیک ورودی و خروجی شهر به […]

 

?در شهر کوچک جم چندین میدان وجود دارد که بنام افراد مهم و بزرگی نامگذاری شده است. مانند میدان فاضل جمی و یا میدان محمد علی خان پریشان.یکی تقریبا ورودی ترافیک شهر و دیگری تقریبا خروجی ترافیک شهر احداث شده اند. چندین مسیر و خیابان مهم و پر ترافیک ورودی و خروجی شهر به هر کدام از این دو میدان می رسند.

?در عین حال این روزها توسعه میدان دوم یعنی میدان “محمد علی خان پریشان” محل مناقشه شهرداری با مالکانی است که عمدتا از نواده گان این انسان بزرگ هستند.

? اول: به دلیل توسعه ای که راههای مواصلاتی به میدان کوچک “محمد علی خان پریشان” پیدا کردند(ورودی اسلام آباد و تعریض جاده فرودگاه و…) و حتی در آینده نیز بلوار بزرگ ساحلی نیز به این میدان خواهد رسید؛ به جرات می توان گفت این نقطه از شهر با وضعیت فعلی به یکی از نا امن ترین و پر ترافیک ترین منطقه شهر تبدیل خواهد شد.

?دوم: لیگ برتر فوتبال کشور آغاز شده است و دوباره افراد زیادی از بیرون از شهرستان و علاقمندان به فوتبال در درون شهرستان خود را به محل ورزشگاه می رسانند . بدون شک این میدان طبق تجربه سالهای گذشته نقطه تلاقی این رفت و آمدها خواهد بود.

?سوم: نامگذاری میدان ها بنام افراد بزرگ در حقیقت یک اقدام فرهنگی شهرداریها محسوب میشود.بر این اساس مردم از صاحبان ملک که از قضا نواده گان “محمد علی خان پریشان” هستند انتظار دارند با شهرداری همکاری کنند تا محلی در شان و منزلت این نامدار بزرگ شهرستان احداث شود و میدان از وضعیتی که اکنون در آن قرار دارد خارج شود.

?چهارم: ضعف شهرداری و قاطع نبودن آن مجموعه نیز البته در این موضوع عیان است و شورای شهری که ظاهرا در حل موضوع به بن بست خورده است. معاون عمرانی جناب فرماندار هم که اصولا بنظر میرسد در هر حوزه ای میتواند تخصص داشته باشد غیر از مسائل عمرانی شهر. لذا در حالت طبیعی نقش ایشان در توسعه شهری جم و شهرستان بسیار ناچیز است تا چه رسیم به موضوعات اینچنینی که به بن بست میخورد.

? درهر صورت افکار عمومی از چندین منظر توسعه این میدان را دنبال می کنند. بعنوان مثال آنها می خواهند بدانند شورایی که دائما مردم را به همکاری با شهرداری دعوت می کند وقتی نوبت به عضوی از خود می رسد چگونه به این موضوع جامه عمل میپوشاند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.