• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
امام جمعه دیر:

می خواهند دختران را به ورزشگاه بفرستند!/ حذف دیر از شمول مسئولیت های اجتماعی نفت

  • کد خبر : 9792
  • 23 شهریور 1398 - 7:50
امام جمعه دیر با انتقاد از حذف نام شهرستان دیر از مصوبه جدید شمول مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزیر نفت و مشاور اجتماعی ایشان در مصوبه اخیر خود تجدید نظر کنند.

امام جمعه دیر با انتقاد از حذف نام شهرستان دیر از مصوبه جدید شمول مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزیر نفت و مشاور اجتماعی ایشان در مصوبه اخیر خود تجدید نظر کنند.

به گزارش آوای بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه حذف نام “دیر” از شمول مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت موجب دغدغه و نگرانی و اعتراض مردم شهرستان بویژه نخبگان شده است، اظهار داشت: طبق نظام نامه ۹ ماده‌ای اخیر وزارت نفت، شهرستان‌های عسلویه، جم و کنگان می‌توانند از خدمات نفت بهره‌مند شوند اما اسمی از شهرستان دیر نیست.

امام جمعه دیر با بیان اینکه در سال ۹۲ نگرانی‌هایی درباره همین موضوعات وجود داشت، افزود: در جلسه‌ای که در آن سال با حضور مشاور وزیر نفت و مدیرعامل منطقه ویژه در فرمانداری دیر جلسه‌ای تحت عنوان طرح جامع توسعه پایدار منطقه ویژه پارس برگزار شد که من عرض کردم عدالت اجتماعی یکی از خواسته‌های مردم در جریان انقلاب اسلامی بود و یکی از عوامل ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی هم مقابله با تبعیض‌ها و تحقق عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه  آن‌جا اعلام کردم که این مسئله‌ای که پیش آمده و اسمی از “دیر” برده نشده است تبعیض‌آمیز است و ما این را بر نمی‌تابیم، یادآور شد: تأکید کردم شهرستان “دیر” بدلیل همجواری با تاسیسات عظیم عسلویه دچار آسیب‌های فراوانی شده اما کمترین بهره را از این تأسیسات برده است.

خطیب جمعه دیر به بخشی دیگری از سخنان خود در نشست آن سال اشاره و عنوان کرد: در آن جلسه گفتم حال که مسؤولان محترم در رابطه با شهرستان‌های همجوار عسلویه، کنگان و جم قرار است  در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی گام‌های بلندی را بردارند و برای سال ۹۳ اعتبارات چشمگیری قرار است لحاظ کنند، درخواست ما این است که مشاور محترم وزیر نفت با صراحت و شفافیت وضعیت شهرستان دیر را مطرح کنند و به نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم این شهرستان بویژه نخبگان آن خاتمه دهند و نام شهرستان دیر را در کنار نام شهرستان‌های همجوار قرار دهند.

وی خواستار تجدید نظر وزارت نفت در مصوبه اخیر خود شد و افزود: بنده با توجه به ذهنیتی که از مواضع وزیر نفت و مشاور اجتماعی ایشان داشتم از رویکرد اخیر خیلی متعجب شدم که امیدواریم  اشتباهی صورت گرفته و فقط نام دیر از قلم افتاده باشد.

حسینی عنوان کرد: خود وزیر نفت چند نوبت در سخنانشان نام دیر هم بردند و رئیس جمهور هم در آخرین سفر به استان ما باز هم گفتند باید به این شهرستان‌ها از جمله دیر خدمات داده شود.

وی تأکید کرد: من در این خطبه حمل بر صحت می‌کنم و می گویم نام “دیر” از قلم افتاده و فعلا خیلی تند نمی‌رویم و آرزو می‌کنیم دکتر طالبیان این مصوبه را اصلاح کنند و شهرستان دیر ما را هم همچون عسلویه، جم و کنگان تحت شمول مسؤولیت‌های اجتماعی نفت قرار بدهند.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر اینکه اگر شهرستان‌های همجوار ما از حق آلایندگی برخوردارند باید این حق به ما هم برسد، افزود: اگر دریا آلوده شد چیزی نیست که بگوییم این قسمتش آلوده است اما قسمت دیر آلوده نمی‌شود، مگر اینکه آقایان نفتی عصای حضرت موسی در اختیار داشته باشند و معجزه می‌کنند.

وی یادآور شد: نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری نیز پیگیر این مسئله هستند و امیدواریم این نگرانی ما هرچه زودتر برطرف شود.

حسینی درباره خودسوزی “سحر خدایاری” خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها این موضوع را  سوژه‌ای قرار دادند برای کوبیدن قوه قضاییه از یک سو و پیش بردن هدفی که دارند یعنی خانم‌ها را بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم به ورزشگاه بفرستند.

وی با تسلیت به خانواده “خدایاری”، ادامه داد: خانمی که اشک تمساح برای این دختر خانم می‌ریزد، موقعی که میترا استاد توسط یکی از هم حزبی‌های این‌ها کشته شد، چرا آن موقع از حقوق زنان دفاع نکردند، نه تنها از حقوق آن زن مقتوله دفاع نکردند بلکه سعی کردند از قاتل دفاع کنند و انواع و اقسام برچسب‌ها و تهمت‌ها را به خانم “استاد” زدند تا رفیقشان را تبرئه کنند.

امام جمعه دیر گفت: در موقعیتی که رئیس قوه قضاییه با اقدامات انقلابی خود مایه امیدواری مردم شده و به اعتراف دوست و دشمن اعتماد مردم به قوه قضاییه تقویت می‌شود این‌ها در راستای تخریب رئیس قوه قضاییه و هدفی که دارند تا خانم‌ها را بکشانند به ورزشگاه‌ها این را با حرف‌های نسجیده را دست مایه قرار دادند.

وی با اشاره به سخنان  “پروانه سلحشوری” در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آیا مصونیت نمایندگان تا این حد است که اعلام شورش کنند و نظام اسلامی را به شورش تهدید کنند.

حسینی با بیان اینکه عده‌ای آگاهانه و برخی بدون تحقیق به این موضوع دامن زدند، ابراز کرد: این گناه بزرگ و ظلم به نظام اسلامی و حرکت در زمین دشمن است و ما نباید به دشمن کمک کنیم. ما از شبکه  استعمار پیر انگلیس بی‌بی‌سی توقعی نداریم اما چرا دوستان انقلاب و کسانی که طرفدار این انقلاب هستند تحت تأثیر این القائات قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.