• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
20
پیگیری یک سوژه+تصاویر

نخل های تنگ حنا ایستاده مُردند/ سدی که بلای جان باغ ها شد!/ منابع آب: شکایت کردیم!/فرماندار: آتش مهار شد

  • کد خبر : 12737
  • 26 تیر 1399 - 12:25
قرار است در کمیسیونی در جهاد کشاورزی موضوع مورد بررسی قرار گیرد اما از نظر منابع آب، احداث این سد خلاف قانون است و اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرده ایم.

روز گذشته، چهارشنبه، برای چندمین بار آتش به جان جم افتاد؛ اینبار منطقه بکر و تفریحی تنگ حنا در ۳۰ کیلومتری شهر جم طعمه حریق شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی ساعاتی پس از شروع آتش سوزی از مهار آتش خبر داد و گفت: آتش سوزی از حدود ساعت ۱۴ آغاز شد و با ورود آتش نشانی های شرکت پالایش گاز فجر جم، نار و کنگان و نیروهای مردمی پس از ۴ ساعت مهار شد.

هر چند آتش سوزی مهار شده اما تصاویر دریافتی حاکی از این است که بسیاری از باغ های نخل این منطقه در آتش سوخته است.

یکی از باغداران تنگ حنا در گفتگو با آوای بوشهر گفت: متاسفانه هر سال در تابستان شاهد وقوع آتش سوزی در این منطقه هستیم که هر بار بخش وسیعی از باغ های اهالی را به کام آتش می کشد.

وی با بیان اینکه مسیر دسترسی به باغ ها به علت احداث سد خاکی توسط یکی از متمولین جم و انتقال آب از بین رفته و به همین خاطر، خودروهای امدادی امکان نزدیک شدن به محل آتش سوزی را ندارند.

این باغدار اضافه کرد: بارها به احداث این سد اعتراض کرده ایم چرا که هم رودخانه را خشک کرده و هم دسترسی به باغ هایی را مسدود کرده که تنها دارایی برخی خانواده های بی بضاعت منطقه است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته و با ادامه این وضعیت، دیگر باغی باقی نخواهد ماند و این طبیعت بکر نابود می شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم در گفتگو با آوای بوشهر با تایید احداث سد خاکی و مشکلات ایجاد شده اظهار داشت: این سد خاکی توسط یکی از مالکان احداث شده و مذاکراتی با مالک انجام شده که قرار بود تا هفته گذشته سد برداشته شود اما تاکنون اقدامی انجام نداده است.

حسین طهماسبی با بیان اینکه متولی امور اراضی زراعی و باغ ها جهاد کشاورزی است و باید به این موضوع رسیدگی کنند افزود: قرار است در کمیسیونی در جهاد کشاورزی موضوع مورد بررسی قرار گیرد اما از نظر منابع آب، احداث این سد خلاف قانون است و اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرده ایم.

آنچه مشخص است یکی از چالش های شهرستان جم برای مقابله با آتش سوزی ها، صعب العبور بودن مسیر دسترسی است و تنگ حنا هم با همین بحران مواجه است که اگر جلوی اقدامات آسیب زا گرفته نشود در آینده نه چندان دور، از این منطقه زیبا چیزی باقی نخواهد ماند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.