• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

نشست مذهبی پیرامون زندگانی فاطمه زهرا با حضور دکتر سید محمد انور الزاکی

  • کد خبر : 2229
  • 19 فروردین 1392 - 15:03


به گزارش خبرنگار آوای جم : شهرستان جم ۱۹ فروردین ماه میزبان دکتر سید محمد انور الزاکی اهل سودان بود . کسی که به تازگی مذهب تشیعه را انتخاب نموده و با الهام گرفتن از فاطمه زهرا خود و خانواده را خادم بی بی دو عالم می داند .

نشست مذهبی پیرامون ابعاد شخصیت ام ابیها فاطمه زهرا «س» با حضور انور الزاکی و تنی چند از روحانیون معزز و مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت امروز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه در سالن شهید خاتمی برگزار گردید .

حجه الاسلام بی باک امام جمعه موقت شهرستان جم در طلیعه آغازین این مراسم عنوان نمود ، باید مراسمات و برنامه های مذهبی در خصوص معرفی و زوایای شخصیتی حضرت فاطمه بیش از این در سطح شهرستان برگزار گردد . مردم باید در این برنامه ها حضوری باشکوه داشته و همچنین برگزار کنندگان باید به شکل بسیار خوب تبلیغات مناسبی انجام بدهند و مراسمات مذهبی خاص گروه خاص و یا مکان خاص نباشد . مراسم فاطمیه باید عاشورایی گردد.

پرهیزگار روحانی اعزامی از قم و هیئت همراه دکتر انور الزاکی دراین جلسه عنوان نمود ،‌ انور الزاکی کسی که اهل سودان است و با نام زهرای مرضیه به مکتب تشیع مشرف شده ، این حرکت درس بزرگی برای ما شیعیان است . چرا که ما باید حق مطلب را ادا کرده و نام و یاد حضرت زهرا را به گوش جانیان برسانیم .

ایشان اضافه نمود اگر نام و یاد اهل بیت عصمت و طهارت بویژه زهرای مرضیه در این مملکت زنده تر شود موجب استقلال و استقرار نظام خواهد بود ،‌نام اهل بیت دوای همه دردها و بیماریهای اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی است .

دکتر سید محمد انور الزاکی ایشان اهل تسنن بوده و با استعانت از زهرای مرضیه به مذهب تشیعه مشرف شده . ایشان در این نشست مذهبی عنوان نمود : شک ندارم که در این عالم دو خط وجود دارد که با هم در ضدیت هستند ،‌یک خط الهی همان برگزیدگان الهی و دیگری خط غیر الهی . و ما میان این دو خط هستیم . اکنون باید بدانیم که خط برگزیدگان الهی همان خط پیامیران وائمه می باشد که در آن نور و روشنایی وجود دارد و آن خط غیر الهی جز ظلم و ظلمات چیزی برای انسانها ندارد که متاسفانه انسانهای زیادی به  آن روی آورده اند .

بیان داشت : وقتی پیامیر عظیم الشان اسلام مبعوث شد عده ای به ایشان گرویدند ولی بعلت ایمان ضعیف و مادیات بعد از ایشان به مخالفت با برگزیده الهی یعنی حضرت علی پرداختند . لذا اولین کینه در بحث ثقیفه بوجود آمد که می خواستند آن حضرت را کنار بگذارند و متاسفانه موفق هم شدند . اما این حق نیست و خود انها می دانند که برگزیده الهی نیستند و حتی مخالف اولیاء خداوند هستند .

دکتر الزاکی بیان داشت متاسفانه با وجود اینکه ما مسلمان بودیم ولی در هیچ جایی حرفی از ائمه عصمت و طهارت در مذاهب ما نیست . هیچ دانش آموز و یا دانشجویی از اول تا آخر دوران درس از ائمه و فاطمه زهرا به آنها چیزی گفته نمی شود و ما آنها را نمی شناختیم . در هیچ کتابی از آنها اسمی برده نشده و آنها نمی خواهند که کسی از ائمه و برگزیدگان الهی اسمی ببرد و حتی شناخته و معرفی شوند .

اما آنچه مرا وا داشت تا مذهب شیعه را انتخاب کنم همان تفاوت بین برگزیدگان الهی است و با مطالعه و جستجو به عظمت و برحق بودن شیعه پی بردم و خود و خانواده ام را با نام زهرای مرضیه متبرک نموده ام .

شیعه در طول ۱۴۰۰ سال با برگزاری و زنده نگه داشتن عاشورا مذهب شیعه و اسلام را نگه داشته و امروز باید با وجود هجمه های فراوان باید با برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار کردن مراسمات فاطمیه عاشورایی دیگر رقم بزنیم . دشمنان از این حرکت واهمه دارند ،‌پس باید تلاش کنیم تا با ارج نهادن و برگزاری مراسمات مذهبی ایام فاطمیه همانند عاشورا در خیابانها ،‌مساجد و حسینیه ها مذهب تشیعه را به جانیان ثابت کنیم .

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2229

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.