• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
بسته خبری کوتاه و جذاب آوای بوشهر

نماینده ای که شانس بیشتری برای تکرار شدن دارد!/ اتاق شیشه ای که به قلعه تاریک تبدیل شد/زیارت عتبات با وام/اختلاف و استعفای معاون فرماندار!/ پارس همچنان بر محور حاشیه و …

  • کد خبر : 9397
  • 29 تیر 1398 - 14:59

آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری کوتاه و جذاب به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم: اول: با نزدیک شدن به فصل داغ انتخابات، بازار نظر سنجی های کشوری برای بررسی وضعیت کاندیداهای احتمالی هم داغتر شده است. نظر سنجی به شیوه های مختلف از طریق […]

آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری کوتاه و جذاب به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم:

اول: با نزدیک شدن به فصل داغ انتخابات، بازار نظر سنجی های کشوری برای بررسی وضعیت کاندیداهای احتمالی هم داغتر شده است.
نظر سنجی به شیوه های مختلف از طریق موسسات افکار سنجی معتبر کشوری به سفارش نهادها و سازمان های گوناگون و حتی خود کاندیداهای مجلس انجام می شود تا بر اساس آن، راهبرد چند ماهه کاندیداها تا انتخابات و نیز موضع جناح ها برای حمایت مشخص شود.
طبق شنیده ها، بر اساس اخرین نظر سنجی صورت گرفته در اواخر سال ۹۷ از وضعیت ۴ نماینده بوشهر، شانس سکینه الماسی نماینده حوزه جنوب استان بوشهر برای انتخاب مجدد بیشتر بوده است.

دوم: اتاق شیشه ای شورای شهر جم به قلعه تاریک تبدیل شد!

با وجود اینکه در ایام انتخابات، اکثریت اعضای شورای شهر از تبدیل شورا به اتاق شیشه ای برای ارائه شفاف اقدامات خبر می دادند اما با گذشت بیش از دو سال، شورای شهر جم حتی به سوالات رسانه ها در مورد سفرهای خارجی هم پاسخگو نیست. این در حالی است که علاوه بر شورای شهر بوشهر، برخی شهرهای کوچک استان هم جلسات شان را با حضور خبرنگاران برگزار می کنند!

سوم: کشاورزان جنوب استان سرشان بی کلاه می ماند!
کشاورزان جنوب استان می گویند به دلیل استقرار شرکت پخش فراورده های نفتی در دیر، درخواست سوخت کشاورزان سایر شهرستان ها باید به تایید جهاد کشاورزی دیر برسد که متاسفانه این تاییدها یا انجام نمی شود یا با تاخیر انجام می شود و کشاورزان برای دریافت سوخت دچار مشکل می شوند.
استقرار نمایندگی شرکت پخش در سایر شهرستان ها یا هماهنگی بیشتر جهاد کشاورزی دیر با ادارات جهادکشاورزی سایر شهرستان ها می تواند این گره را باز کند.

چهارم: ثبت نام کربلا به همراه پرداخت وام بانکی!
برخی شرکت های خدمات زیارتی در استان، در اطلاعیه های جدید خود از اعزام کاروان های زیارتی با اعطای وام خبر می دهند.
این وام ها در اقساط ۱۲ تا ۳۶ ماهه به متقاضیان سفر عتبات از طریق برخی بانک ها پرداخت می شود.

پنجم: شاهین صمدپور مستند ساز معروف کشور، به موضوع قتل پارمین توسط پدرش پرداخته و زوایای دیگری از این قتل را رسانه ای کرده است. صمدپور در حال تلاش برای مصاحبه تصویری با خانواده پارمین است تا بتواند این موضوع را از نزدیک واکاوی کند.

ششم: در هفته گذشته از برداشت مبالغی از حساب یکی از مشتریان بانک ملت خبر دادیم. با بررسی انجام شده مشخص شد این اتفاق به علت سوء استفاده اینترنتی از کارت بانکی این مشتری صورت گرفته و موضوع در دست پیگیری است.

 

هفتم: تیم پارس جنوبی جم همچنان پر حاشیه و جنجالی!
از اردوی پارسی ها خبرهای خوبی به گوش نمی رسد و گویا ماجرای عزل بهرام رضائیان مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی توسط مدیر عامل منطقه ویژه به صحنه درگیری موافقان و مخالفان تبدیل شده است.
به نظر می رسد حامیان بهرام رضائیان با جنجال سازی در فضای مجازی سعی دارند شرایط ابقای او را فراهم کنند و مدیر عامل منطقه ویژه هم در حال رایزنی برای انتخاب مدیر عامل جدید است تا به وضعیت بی سر و سامان و آشفته باشگاه سامان دهد.
برخی ها بزرگترین ضعف بهرام رضاییان را عدم مدیریت هزینه و درآمد باشگاه و تیم پارس جنوبی جم می دانند و یکی از نشانه های آن را هزینه دو برابری حضور این تیم در تورنمنت چهار جانبه شیراز در مقایسه با تیم شاهین شهرداری بوشهر می دانند!

 

هشتم: مزایای اقماری کاران عسلویه حذف شد تجمع کردند
کارکنان شاغل در منطقه ویژه پارس جنوبی در اعتراض به بخشنامه وزارت نفت درباره اجباری شدن طرح اسکان و حذف مزایای اقماری در ساختمان منطقه ویژه پارس تجمع کردند. براساس بخشنامه مدیرعامل شرکت ملی نفت، آیتم اقماری کارکنان اقماری شاغل در عسلویه برای تیرماه حذف شد، پیش از آن هم هزینه ایاب و ذهاب حذف گردیده بود. براین اساس، مقرر شده کارکنان با خانواده‌ها در عسلویه و شهرهای پیرامون آن ساکن شوند.
وزارت نفت برای رفع برخی از بحران های اجتماعی و خانوادگی و نیز کاهش هزینه های سرسام آور اقماری کاری، طرح اسکان اقماری کاران عسلویه را اغاز کرده که با مخالفت هایی از سوی بخشی از نیروها مواجه شده است.
برخی کارشناسان معتقدند این طرح علاوه بر کاهش هزینه های وزارت نفت، اهتمام بیشتر مدیران نفتی برای توسعه و عمران مناطق میزبان را هم به همراه خواهد داشت.

نهم: وعده جدید برای تکمیل پروژه آبرسانی جم؛ پایان ۹۸!
روح الله طاهریان پور مدیر عامل آبفا روستایی استان بوشهر گفته: «پروژه آبرسانی جم تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۳۰ میلیارد تومان هم برای آن هزینه شده که بخشی از آب برنامه ریزی شده تا پایان سال به شهر جم و ۴۶ روستای بخش مرکزی می رسد.»
وی همچنین از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای اجرای آب شیرین کن ۲۸ هزار مترمکعبی پروژه خبر داده است.

دهم: گرانی اجاره بهای مسکن و احتکار منازل داد امام جمعه جم را هم درآورد!/ اهل جنجال و انتقاد غیر سازنده نیستم
حجت الاسلام محمدی امام جمعه جم گفته:
«بنده ایمان به تعامل موثر با مسئولین وساختار مدیریتی اجرایی و قضایی و نظامی این شهرستان دارم وهیچوقت جنجال و انتقاد غیر سازنده در این تریبون از بنده نخواهید شنید.
یکی از مسائل مهم اجاره بهای مسکن است که در شهر جم چندان مطلوب نیست و قیمت ها خیلی بالاست. مسکن های خالی واحتکار شده تعیین تکلیف شوند تا دغدغه جوانان و نیازمندان رفع شود. توجه به مالیات یکی از راهکارهایی است که میتوان آن را عملیاتی کرد.»
به نظر می رسد تاکید امام جمعه جدید جم بر پرهیز از جنجال و انتقاد غیر سازنده در واکنش به انتقادات از تریبون نماز جمعه در دوران امام جمعه سابق است که گاها به سخنرانی های جنجالی و غیر سازنده منجر می شد!

یازدهم: فرستنده دیجیتال شهرستان جم مطابق معمول مشکل دارد!/ ارتباط تنگاتنگ صدا و سیما در جم با گرما و سرما!
چند مدتی است فرستنده های دیجیتال شهرستان جم دچار مشکل است و بررسی ها نشان می دهد کولرهای محل فرستنده ها مشکل دارد و گرمای اتاقک باعث اختلال در دریافت و ارسال سیگنال است!
این مشکل البته در زمستان هم رخ می دهد و مشخص نیست کی قرار است این معضل سالیان رفع شود. برخی روستاهای جم هم از سیگنال های دیجیتال محروم اند و ترجیح داده اند از تجهیزات ماهواره ای استفاده کنند!

دوازدهم: هزینه اجرای پروژه سد باغان، ۸۰۰ میلیارد تومان شده/ خط انتقال سد به آخر سال می رسد؟!
سرپرست شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفته: «برآورد اعتباری پروژه سد باغان در قبل از نوسانات اقتصادی کشور، ۲۷۰ میلیارد تومان بود که این رقم الان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. خط انتقال سد باغان هم با کندی اجرا می شود در حالی که تخصیص اعتبار خوبی از محل شرکت فجر جم دارد. اجرای تصفیه خانه سد هم ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که محل تامین آن مشخص نیست!»
پیش از این فرماندار جم از اتمام خط انتقال سد باغان و پلمپ چاه های شرکت فجر جم تا سال آینده خبر داده بود که احتمالا با این شرایط، این وعده محقق نشود.

سیزدهم: برخی محلات شهر جم، ۱۰ روز است آب ندارند/برخی روستاها؛ هر دو روز یک ساعت!
وضعیت آب جم با وجود تدابیر انجام شده برای فصل تابستان همچنان بحرانی است. از ابتدای تابستان تعداد زیادی از روستاها با جیره بندی شدید مواجه اند و هر ۴۸ ساعت فقط یک ساعت آب دارند.
در بخشی از محله ولیعصر شهر جم هم طبق اعلام اهالی، ۱۰ روز است که خدمات رسانی از طریق تانکر انجام می شود!

چهاردهم: برخی خبرها حکایت از استعفای معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری گناوه دارد.

حسام منصوری که به دلیل برخی اختلافات با فرماندار، مدتی از حضور در محل کار خودداری کرده‌بود، استعفا کرده است. علت اختلاف منصوری با فرماندار، عدم هماهنگی با وی در تخصیص و جابجایی اعتبارات عمرانی عنوان شده است!

و دست آخر اینکه؛ سارقی که در لباس فروشنده حساب شهروندان جمی را خالی کرده دستگیر شد!
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفته: فردی به عنوان فروشنده جمعه بازار در جم، با استفاده از رمز دوم کارت بانکی مشتریانش، ۱۲۵ میلیون تومان از حساب شان برداشت کرده و حالا دستگیر شده
سارق اهل استان های همجوار است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.