• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11
به بهانه روز جهانی هلال احمر

نمایندگی ای که خوش درخشیده اما گرفتار کمبودهاست/ هلال احمر جم را دریابید

  • کد خبر : 12008
  • 19 اردیبهشت 1399 - 11:59
ارتقای نمایندگی هلال احمر جم به اداره، یکی از نیازهای جدی شهرستان جم است تا هم از لحاظ تامین اعتبار و هم تکمیل چارت نیروی انسانی، وضعیت بهبود یابد.

رضا رئیسی

نوزدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است. روحیه نوع دوستی ایرانیان که از دوران گذشته زبانزد بود، پس از انقلاب اسلامی و با درآمیختن با مفاهیم مقدسی، چون جهاد، در قالب جمعیت هلال احمر، تبلور ویژه‌ای یافت.

هلال احمر نهادی با روحیه کمک و خدمت خالصانه به مردم و شهروندان است و در شهرستان جم نیز مردم، تلاش ها و خدمات این نهاد را به عینه مشاهده کرده اند و می توان گفت عملکرد موفق هلال احمر با مدیریت جوان بومی شهرستان زبانزد عام و خاص است.

نمایندگی هلال احمر شهرستان جم، اوایل شهریورماه سال ٩۵ افتتاح شد و حالا با گذشت بیش از چهار سال، خدمات قابل قبولی علی رغم همه کمبودها به مردم ارائه شده و در بحران های اخیر، نقش این مجموعه برای ارائه خدمات به شهروندان و اهالی روستاها بسیار پر رنگ تر از سایر ادارات و نهادهاست.

جمعیت هلال احمر شهرستان جم با وجود اینکه اداره ای نوپا بود اما طی این سال ها افتخارات بزرگ و ارزشمندی در سطح کشور کسب کرد و در بین شعب جمعیت هلال احمر کشور نیز به مقام نخست رسید که اگر همراهی و پشتکار، تلاش و انگیزه و روحیه خدمت خالصانه در بین کادر این نهاد نبود هرگز چنین موفقیت هایی کسب نمی شد.

کسب ٣٢ عنوان قهرمانی در سطح استان بوشهر و کشور نشان می دهد جمعیت هلال احمر در جم، فراتر از یک اداره فعالیت و برنامه دارد و تلاش و انگیزه بالا آن ها مضاعف تر از سایر ادارات وجود دارد و در بحران ها و شرایط حساس نیز قطعا مسؤولان ارشد شهرستان حساب ویژه ای به روی این اداره باز کرده اند.

ارتقای نمایندگی هلال احمر جم به اداره، یکی از نیازهای جدی شهرستان جم است تا هم از لحاظ تامین اعتبار و هم تکمیل چارت نیروی انسانی، وضعیت بهبود یابد.

اما هلال احمر شهرستان جم علی رغم همه موفقیت ها، با کمبودهای جدی روبرو است و برخی از این کمبودها کار امدادرسانی را دشوار و سخت می کند. این اداره در خصوص خودروهای امداد و نجات با مشکلات جدی روبرو است و با توجه به کوهستانی بودن شهرستان، نیازمند خودروی کمک دار مخصوص کوهستان است.

هلال احمر جم همچنین فاقد اورژانس و پایگاه امداد و نجات است و تجهیزاتی ضروری مانند بسکت نجات و سه پایه نجات نیز در اختیار ندارد.

سوله امدادی هلال احمر در ورودی شهر جم پیشرفتی ٩۵ درصدی دارد و هنوز افتتاح نشده و تجهیز این سوله نیازمند همراهی مسؤولان است. جمعیت هلال احمر نیازمند ساختمانی مستقل است و در حال حاضر مثل تعدادی از ادارات شهرستان در خانه ای اجاره ای فعالیت می کند.

متاسفانه اعتبار ۲۴۰ میلیون تومانی مصوب شهرستان برای تکمیل و تجهیز سوله امدادی هم در سال ۹۸ تخصیص پیدا نکرده که لازم است در این زمینه پیگیری بیشتری صورت گیرد.

هزینه و تقویت هلال احمر یعنی نجات جان شهروندان و افتخار آفرینی بیشتر در سطح کشور برای جم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر باید توجه ویژه ای به شهرستان جم کند و مشکلات و کمبودهای این اداره را که ارتباط مستقیمی با جان مردم و نجات جان شهروندان دارد رفع کند.

شهرستان جم ورودی استان بوشهر از سمت استان فارس است و با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد این مطالبه گری وجود دارد که نیروهای مدیریت بحران و به خصوص هلال احمر، با تجهیزات و امکانات مطلوب تری در بحران ها به کمک مردم بیایند. خواسته ای به حق که امیدواریم محقق شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.