• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

زنگ سلامت و هفته بهداشت مدارس در دبیرستان دخترانه عترت جم

  • کد خبر : 2237
  • 21 فروردین 1392 - 5:19

به گزارش سرویس خبری سلامت آوای جم، زنگ سلامت و هفته بهداشت مدارس در دبیرستان دخترانه عترت خواجه احمدی شهرستان جم برگزار شد.

در این مراسم که در گرامیداشت هفته سلامت و بهداشت مدارس در تاریخ ۱۸ فروردین ماه سال جاری و با حضور تنی چند از مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، قاسمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان جم در خصوص موضوع امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان پرفشاری خون سخنانی ایراد کرد.

وی عنوان داشت بسیاری از بیماریهای قرن حاضر که عمدتا غیرواگیر هستند، به نوع تغذیه و شیوه زندگی  افراد برمی گردد و شیوع مصرف فست فود ها و غذاهای آماده و فرآوری شده یکی از عوامل خطر مهم این بیماریها می باشد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اعتقاد به اصل پیشگیری گفت: در بحث بیماریها من جمله شیوع فشارخون بالا در زمان حال، بهترین راهکار انجام اقدامات پیشگیرانه است تا به درمان و یا بازتوانی و از کارافتادگی در فاز بیماری نیازی نباشد و لذا پیشگیری در همه حال مقدم بر درمان است.

وی در ادامه افزود به ازای هر ۱۰۰۰نفر در استان بوشهر ۴۷ نفر مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند که این آمار در بخش روستایی شهرستان جم، ۳۰ در ۱۰۰۰ نفر جمعیت موجود می باشد.

در ادامه دکتر عیسی نظر پزشک مرکز بهداشت امیرالمومنین(ع) جم، ضمن ایراد سخنرانی علمی، از فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد کرده و وعوامل مستعد کننده فشار خون بالا ازجمله سن بالا،ژنتیک،نژاد و سایر عوامل محیطی موثر را تشریح کرد.

در خاتمه فشار خون کارکنان این واحد آموزشی مورد اندازه گیری قرار گرفته و توصیه های آموزشی مورد نیاز به ایشان ارائه گردید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2237

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.