• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
رییس شبکه بهداشت و درمان جم:

نیمی از جمعیت ۳۰ سال به بالای شهرستان جم چاق یا دارای اضافه وزن می باشند

  • کد خبر : 10268
  • 05 آذر 1398 - 22:12

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: نیمی از جمعیت ۳۰ سال به بالای مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان جم چاق یا دارای اضافه‌وزن هستند.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم احمد قاسمی اظهار داشت: برنامه پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در افراد بالاى ۳۰ سال به صورت رایگان در کلیه مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان جم در حال اجرا است که هدف از اجرای این برنامه، شناسایی و آموزش افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی_عروقی، فشارخون، دیابت و … است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: بیماری دیابت یا قند خون ‌بالا یکی ‌از مهم‌ترین بیماری‌های غیر واگیر بوده که روزانه هزینه‌های زیادی را بر دوش افرادی که به این بیماری مبتلا هستند می‌گذارد.

وی اظهار داشت: از هر ۱۰۰ نفر مراجعه‌کننده بالای ۳۰ سال به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان تعداد چهار نفر مبتلا به قند خون بالا هستند.

قاسمی افزود: با در نظر گرفتن این مهم که بسیاری از افراد از بیماری خود بی‌اطلاع هستند و تنها راه شناسایی این بیماری آزمایش قند خون است، می‌بایست افراد با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی به صورت رایگان این آزمایش را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دیابت شامل انواع مختلفی بوده که دیابت نوع دو شایع‌ترین شکل این بیماری است اظهار داشت: عدم فعالیت بدنی ناکافی و چاقی و اضافه‌وزن از مهم‌ترین عواملی است که زمینه‌ساز ابتلای فرد به بیماری دیابت شده و همچنین مرگ، قطع عضو (مخصوصاً پا)، مشکلات چشمی و کلیوی از جمله عوارض ابتلا به بیماری دیابت نوع دو است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم تأکید کرد: متأسفانه ۵۰/۳ درصد از جمعیت شهرستان جم چاق یا دارای اضافه‌وزن بوده و ۶/۲۱ درصد از آنان نیز فعالیت بدنی مطلوبی ندارند که نیاز است در سبک زندگی مردم تغییراتی ایجاد شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: کاهش وزن، انجام فعالیت بدنی مناسب (حداقل سه روز در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه)، انجام آزمایش سالانه قند خون، تغذیه مناسب، مصرف به‌موقع داروهای تجویزشده ازجمله اقداماتی است که می‌توان بیماری دیابت را کنترل و خطر ابتلا به آن را نیز کاهش داد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.