• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

هر دم از این باغ بری می رسد/ در شهرستان جم چه خبر است؟!

  • کد خبر : 5631
  • 31 مرداد 1397 - 9:59

✍?حسن رمضانی عضو شورای اسلامی شهرستان جم و نایب رئیس شورای استان بار دیگر خبرهای ضد و نقیضی از انتصاب قریب الوقوع جانشین رفیعی پور معاون سیاسی فرماندار جم، به نقل محافل سیاسی- اجتماعی این شهرستان تبدیل شده است..گزینه احتمالی که گویا فرماندار سابق شهرستان و برخی دیگر از مجموعه استانداری در تلاشند تا بر […]

✍?حسن رمضانی
عضو شورای اسلامی شهرستان جم و نایب رئیس شورای استان
بار دیگر خبرهای ضد و نقیضی از انتصاب قریب الوقوع جانشین رفیعی پور معاون سیاسی فرماندار جم، به نقل محافل سیاسی- اجتماعی این شهرستان تبدیل شده است..گزینه احتمالی که گویا فرماندار سابق شهرستان و برخی دیگر از مجموعه استانداری در تلاشند تا بر کرسی این پست مهم فرمانداری بنشیند، ناصر ابراهیمی، بخشدار فعلی ریز است.
این تصمیم در حالی در شرف شکل گیری است که واکنش های منفی زیادی در سطوح مختلف شهرستان از سوی مردم،شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالین اجتماعی ، سیاسی و رسانه ای به دنبال داشته است.
بدون شک  این نگرانی ها نشات گرفته از عملکرد چند ساله  ی ابراهیمی در سمت بخشداری ریز می باشد که برغم انتقادات و  گلایه های مستمر مردم و غالب شوراهای اسلامی، هیچ کدام از فرمانداران و استانداران اسبق و فعلی،توجهی به این خواسته بحق مردم نکردند تا همچنان بخش ریز به عنوان یکی از مستعد ترین و باظرفیت ترین بخش های استان بوشهر  با مشکلات و بحران های اساسی در بخش های مختلف ، آب ،اشتغال،گردشگری،محیط زیست و منابع طبیعی،کشاورزی،معدن،راه ،بهداشت و درمان و…دست به گریبان باشد.
علی رغم تصوراتی که از جناب استاندار می رفت،متاسفانه طی یک سال اخیر  در عمل و تصمیمات خود پیرامون مسایل مهم نگاه مثبتی به مشورت، رضایت مندی و ظرفیت بالای شوراهای اسلامی  شهر و روستا و همچنین شوراهای فرادستی شهرستان و استان نداشته است.که آینده در  یادداشتی مفصل  به این موضوع پرداخته خواهد شد.
بنابراین از آنجایی که شوراهای اسلامی بازوان توانمند دولت در اجرای سیاست های خرد و کلان محسوب می شوند و تقریبا تمامی مباحث و مسائلی که توسط شوراهای شهرستان در این نهاد پیگیری می گردد، به مجموعه فرمانداری مرتبط می باشد، برقراری این تعامل و رضایتمندی به خصوص در انتصابات پست های کلیدی این مجموعه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.اینکه این تصمیمات در ید و اختیار استانداری است شکی نیست اما از نمایندگان عالی دولت تدبیر و امید اعتدال که شعار اصلی خود را بر پایه اعتدال بنا نهاده است انتطار می رود در اموری که  موجب ناامیدی و دلسردی مردم و نمایندگان آنان درمجموعه شورا می گردد با حساسیت بیشتر  و تدبیر بهتر ی عمل نمایند.
با پذیرش این مهم که در تحریم های ظالمانه ای که آینده می تواند شرایط اقتصادی و سیاسی سختی را بر مردم و بخش های مختلف رقم زند ، آنچه در این بین می تواند کارگشا و دشمن شکن باشد همراهی ،همدلی و اتحاد بیش از پیش مردم و مسوولان است. بنابراین در روزهای سخت ماحصل احترام به خواسته و افکار عموم مردم نجات بخش خواهد بود. مخلص کلام آینکه جناب استاندار : آنچه شرط بلاغست با تو می گویم،خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال.
در پایان لازم می دانم مختصرا  پیرامون بازتاب برخی  مباحث رسانه ای شهرستان مواردی را  بیان نمایم:
?تصمیمات شورای اسلامی شهرستان مبتنی بر خرد جمعی است و این شورا نه تنها از این تصمیم احتمالی حمایت نمی کند بلکه قویا مخالف است.
?از رئیس محترم شورای شهر جم  به عنوان یک مهره کلیدی شهرستان که تجربه ی گرانقدری در مجموعه وزارت کشور دارند  انتظار می رود ضمن حمایت قاطعانه از نیروهای مستعد بومی شهرستان، به عنوان دوست جناب استاندار، مشاوره های لازم را برای یک تصمیم مدبرانه انجام دهند.
?سکوت نماینده محترم مردم در مجلش شورای اسلامی  برای انتصاب فردی آزمون شده که رضایت چندانی از عملکرد وی در بین مردم و شوارهای اسلامی وجود ندارد، جایز نیست و موجب رنجش و نگرانی نیروهای توانمند شهرستان خواهد بود .
?مهمترین پتانسیل و ظرفیت شهرستان جم نیروی انسانی آن است و تجربه نشانن داده است هر کجا و در هر زمان در پست های کلیدی به جوانان بومی این شهرستان اعتماد شد،موجب سربلندی مسوولان امر و  جوانان این دیار گردیده است.
?فرماندار محترم به این مهم واقف باشند معاونی از دست می دهند که  ضمن توانمندی،دارای تعامل بسیاربالایی با روسای ادارات و شوراهای اسلامی بخش ریز و مرکزی  بوده است و همین اعتماد و اعتقاد سبب شده است تا بسیاری از شوراهای اسلامی خواسته های خود را از طریق ایشان دنبال نمایند و این مهم فرصت مغتنمی را برای تمرکز بهتر و بیشتر جناب فرماندار برای رسیدگی به مباحث کلان شهرستان فراهم کرده است.بنابراین برای انتصاب دست راستی قوی برای خود در این مجموعه تلاش نمایید چرا که در آینده حتی استاندار نیز قادر نخواهد بود خلا این  انتخاب تحمیلی را پر کرده و یا برعهده بگیرد.
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.