• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

همایش تجلیل و بزرگداشت شهید غلامحسین آذرپیک برگزار گردید

  • کد خبر : 1998
  • 22 دی 1391 - 7:37

به گزارش خبرنگار آوای جم : پنجشنبه شب ۲۱ دیماه همزمان با رحلت رسول اکرم ( ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع ) و در آستانه شهادت امام رضا ( ع ) مراسم تجلیل و بزرگداشت شهید غلامحسین آذرپیک با همت جوانان روستای آبگرمک با حضور فرمانده محترم سپاه پاسداران ، خانواده شهید و فرزندان آن بزرگوار و مردم عاشق ولایت و قدر دان شهداء در جوار مرقد مطهر شهید آذرپیک برگزار شد .

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت دعای کمیل توسط یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آغاز شد . جوانان عاشق شهداء و امام شهداء با تدارک برنامه هایی بسیار متناسب با شخصیت این شهید والا مقام فضای مسجد روستا را مزین نمودند . همچنین یاد و خاطره شهدا ء همسو شد با مصیبت رحلت پیامبر اکرم ( ص) ، امام حسن مجتبی ( ع) و قطرات اشک حاضرین در سوگ امام رضا( ع) با یادو خاطره شهداء عجین گشت و فضای معطری در جوار آرامگاه این شهید بوجود امد که حال و هوای خاصی به این مراسم داد .

عناوین برنامه های یادواره شهید غلامحسین آذرپیک : نماز جماعت مغرب و عشاء – دعای پرفیض کمیل – کلیپ شهداء و عکسهای یادگاری رزمندگان و همرزمان شهید – خاطره گویی توسط رزمنده هشت سال دفاع مقدس حاج بهزادی بهزادی نسب – سخنرانی حجه الاسلام هوشمند – مداحی در سوگ پیامبر اکرم ( ص) و امام حسن مجتبی ( ع) .

زندگی نامه شهید :

غلامحسین آذرپیک

نام پدر: کهیار

تاریخ تولد: ۱۳۳۰

تاریخ شهادت: ۲۱/۱۰/۶۵

محل شهادت: شلمچه

نام عملیات: کربلای پنج

زندگی نامه

 

شهید غلامحسین آذرپیک در سال ۱۳۳۰ در روستای ابگرمک از توابع شهرستان جم در خانوادهای مذهبی دیده به جهان گشود.شهید تحصیلات خود را در دبستان به پایان رساند. از افتخارات این شهید گرانقدر این است که قبل از هر چیز یک بسیجی قهرمان و مخلص بود. او شغل مقدس کشاورزی و باغبانی را از دوران کودکی در دامن خانواده تجربه کرد و استقامت و پایداری را از نخلستانهای همیشه استوار آموخت.این قهرمان به خاطر علاقه ای که به وطن و اعتقاد و ارزشهای اسلامی داشت به میدان نبرد علیه باطل شتافت . او در تاریخ ۹/۹/۶۵ به جبهه رفت و در تاریخ ۲۱/۱۰/۶۵ در مشهد شلمچه ی ایران شربت شیرین شهادت نوشید.

وصیت نامه

همسرم، به فرزندانمان نماز یاد بده  که نیک بختی جهان و آخرت در نماز است و رزندانمان را با عشق به امام خمینی بزرگ کن و آنها را با عشق به ولایت به پیروان آن آشنا کن. هرگز نگران نباشید خدا مشکلات را آسان می کند.

اینجانب غلامحسین آذر پیک فرزند کهیار که در این تاریخ وصیتنامه ی خود را می نویسم روانه ی حق علیه باطل می شوم.راهی را که انتخاب کرده ام با چشم باز و روحی گشاده است و می دانم به طرف چه کسی می روم و با عشق به الله به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک می گویم .

 

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1998

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.