• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12
بسته خبری هفتگی آوای بوشهر:

واکنش اپوزیسیون به حضور نماینده در ورزشگاه!/ هتریک باخت در امیدهای پارس/فرماندار عذرخواهی کند!/گزینه فرمانداری دشتستان/تجمع مقابل فرمانداری کنگان/ الماسی: اشتباه شده و …

  • کد خبر : 9796
  • 23 شهریور 1398 - 14:26

آوای بوشهر هر شنبه با بسته خبری هفتگی  به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم:   استان لارستان ایجاد می شود/ نگرانی مرکز نشینان استان بوشهر از همراهی جنوب با فارسی ها! نماینده لارستان و خنج استان فارس از پیگیری تشکیل استان لارستان خبر داد و گفته: این […]

آوای بوشهر هر شنبه با بسته خبری هفتگی  به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم:

 

استان لارستان ایجاد می شود/ نگرانی مرکز نشینان استان بوشهر از همراهی جنوب با فارسی ها!

نماینده لارستان و خنج استان فارس از پیگیری تشکیل استان لارستان خبر داد و گفته: این استان شامل شهرستان های جنوبی فارس و بوشهر می شود. به گفته جمشید جعفرپور این درخواست به رئیس‌جمهوری ارسال شده و رییس دفتر روحانی این درخواست را به وزارت کشور ارجاع داده است. تصویر نامه واعظی رییس دفتر رییس جمهور به وزارت کشور در زمینه تشکیل استان جدید لارستان را می بینید:

با وجود اینکه مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفته: دولت برنامه‌ای برای ایجاد استان‎های جدید ندارد هر چند تقسیمات کشوری یک امر پویا است و ممکن است در آینده با لحاظ جمعیت و بر اساس سایر شاخص‌ها تصمیم دیگری اتخاذ شود.

برخی فعالان سیاسی جنوب استان بوشهر معتقدند با توجه به اقدامات تبعیض آمیز مرکز نشینان استان طی سال های گذشته نسبت به مردم جنوب، این اقدام می تواند با استقبال نسبی شهرستان های جنوبی استان مواجه شود که زنگ خطری جدی برای یکپارچگی استان است.

 

سخنرانی و حضور کاندیداهای احتمالی مجلس در محرم حاشیه ساز شد

با شروع ایام محرم، حسینیه گردی کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی هم به اوج رسید و برخی از کاندیداها علاوه بر حضور در حسینیه و هیات های مذهبی، سخنران بعد از آخرین سخنرانی هم می شدند! موضوعی که با واکنش های انتقادی مردم مواجه شده است.

شنیده شده در یکی از حسینیه های روستایی شهرستان جم و در پی انتقاد مردم از زمان نامناسب سخنرانی کاندیدای احتمالی، سخنرانی نیمه تمام می ماند! در گناوه هم حضور خدری و استاندار در هیات عزاداری حاشیه ساز شد.

 

واکنش اپوزیسیون خارج نشین به تماشای مسابقه فوتبال توسط نماینده بانوی جنوب استان بوشهر

در هفته گذشته خبر خودسوزی و فوت سحر خدایاری مشهور به دختر آبی موجی از واکنش های دولتی و غیر دولتی را به همراه داشت. با وجود واکنش یکی از نمایندگان بانوی مجلس، سکینه الماسی نماینده بانوی جنوب استان در مجلس که تاکنون در موارد چالش برانگیز کشور به خصوص موضوع زنان، سکوت کرده، این بار هم سکوت را ترجیح داد اما تصویر منتشر شده از وی در دیدار یکی از تیم های فوتبال محلی کنگان حاشیه ساز شد.

صفحه اینستاگرام مسیح علینژاد فعال ضد نظام در پستی اینستاگرامی به نقل از دختر کنگانی، از حضور تبعیض آمیز الماسی در این مسابقه انتقاد کرد و نوشت: “اگر رفتن به استادیوم برای سحرها ممنوع است چرا باید این زن در همان استادیوم با لبخند بنشیند؟”

 

سرپرست فرمانداری دشتستان عذرخواهی کند!/ حاشیه های ادامه دار ماجرای ممنوع الورودی

جواد لقمان‌زاده سرپرست فرمانداری دشتستان در نشستی به مناسبت روز خبرنگار گفته بود فردی را به فرمانداری ممنوع‌الورود نموده است!

شنیده شده پس از گذشت یک‌ ماه از آن جلسه، حراست فرمانداری دشتستان به فرد ممنوع الورود اجازه ورود داده اما حالا وی خواستار عذرخواهی سرپرست فرمانداری شده است!

 

شورای شهرستان جم ۶ نفره می شود!/ چالش جدید به علت خلا قانونی!

با ابلاغ رسمی شهرداری بهارستان از سوی وزارت کشور، تعداد شهرهای شهرستان جم به عدد ۴ رسیده و با دو بخش مرکزی و ریز تعداد اعضای شورای شهرستان جم به ۶ نفر افزایش می یابد.

زوج بودن تعداد اعضای شورای شهرستان جم می تواند در آستانه سومین انتخابات هیات رئیسه چالش جدیدی را برای شهرستان جم ایجاد کند چرا که قانون در خصوص فرد یا زوج بودن اعضای شورای شهرستان مسکوت است و در صورت تساوی آرا مشخص نیست عامل ارجحیت یک فرد بر دیگری چیست؟!

 

عبداله نادری به دشتستان می رود/ تکذیب دخالت در انتخابات جنوب استان

طبق برخی شنیده ها موضوع انتصاب جواد لقمان زاده به فرمانداری دشتستان منتفی شده و عبداله نادری فرماندار دشتی قرار است جایگزین وی در دشتستان شود.

نادری البته پس از انتشار برخی شایعات در مورد دخالتش در انتخابات جنوب استان هم موضوع را به شدت تکذیب و تاکید کرده بود: “برخی ها از این اقدامات اهدافی دارند و من هیچ جلسه ای در خصوص انتخابات جنوب استان نداشته ام.”

وی همچنین از عدم تمایل اش برای حضور به عنوان فرماندار کنگان خبر داده بود.

 

جولان آموزش و پرورش در وزارت کشور!

شنیده شده در شرایطی که آموزش و پرورش استان از کمبود نیروی انسانی گلایه مند است، حدود ۳۳ فرهنگی در استانداری، فرمانداری و بخشداری های استان  مامور به خدمت هستند.

 

شکایت محمود فکری از شاهین رد شد!

شکایت محمود فکری از باشگاه شاهین بوشهر رد شد. کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با بررسی دادخواست محمود فکری علیه شاهین که فصل قبل سرمربیگری آن را در لیگ یک رها کرد، فسخ فکری را غیر قانونی اعلام نمود و تمام مبلغ قرارداد ۴۰۰ میلیونی او را به عنوان جریمه لحاظ کرد.

 

دیر در لیست مشمولین مسئولیت های اجتماعی نفت نیست/ الماسی: اشتباه شده!

طی هفته های گذشته، نظام نامه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت منتشر شد که در منطقه پارس، نام سه شهرستان عسلویه ، کنگان و جم مشمول مسئولیت های اجتماعی نفت ذکر شده و نام شهرستان دیر وجود ندارد. این موضوع با واکنش فعالان سیاسی و حتی ائمه جمعه دیر مواجه شده و تاکید کرده اند موضوع باید اصلاح شود.

در همین راستا شنیده شده سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان، موضوع پیش آمده را یک اشتباه دانسته و از پیگیری برای اصلاح آن خبر داده است!

 

نارضایتی ساکنین شهرک های نفت و گاز جم از خدمات حمل و نقل!

شنیده شده با ادغام برخی خدمات حمل و نقل شهرک های نفت و گاز، شرایط برای رزور بلیط اتوبوس به شدت سخت شده و بسیاری از ساکنین از دریافت خدمات محروم شده اند.

این موضوع نارضایتی شدید خانواده های ساکن شهرک ها را به همراه داشته و خواهان بازگشت شرایط خدمات دهی به روال قبل هستند.

 

وب سایت هواداری باشگاه پارس جنوبی مجوز فعالیت ندارد/ هواداران اخبار را از مبادی رسمی پیگیری کنند

بر اساس اخبار رسیده فدراسیون فوتبال، فعالیت کانون هواداران و وب سایت های هواداری خارج از مجموعه باشگاه ها را ممنوع اعلام کرده است وبر همین اساس این سایت ها باید زیر نظر باشگاه ها فعالیت کنند.

با وجود اعلام روابط عمومی باشگاه پارس جنوبی مبنی بر عدم وابستگی وب سایت هواداری پارس جنوبی به این باشگاه و لزوم پیگیری اخبار از مبادی رسمی باشگاه، این سایت همچنان به فعالیت خود ادامه داده و شنیده شده درخواست کمک مالی و همراهی با تیم پارس جم در بازی های خارج از خانه داشته که با مخالفت مسئولین باشگاه روبرو شده است.

 

تجمع اعتراضی اهالی شیرینو مقابل فرمانداری کنگان

جمعی از اهالی روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان در اعتراض به نبود دبیرستان مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

دانش آموزان و خانواده‌های آنها، تراکت‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «ما مدرسه می‌خواهیم»

دانش اموزران بندر شیرینو به دلیل کمبود مدرسه، ناچارند برای ادامه تحصیل به شهر سیراف یا روستای پرک بروند که علاوه بر تحمیل هزینه به خانواده، خطرات جانی مسیر را هم به همراه دارد.

تیم امیدهای پارس جنوبی روی دور شکست!/ هتریک باخت در سومین بازی!

تیم امیدهای پارس جنوبی جم در لیگ برتر امیدها حال و روز خوشی ندارد و با وجود انتصاب سرمربی و کادر بومی، نتایج ضعیفی را کسب کرده است. پارس جنوبی جم در هر سه بازی گذشته، بازی های خود را به حریفان واگذار کرده و در آخرین بازی هم مقابل سپاهان با نتیجه سنگین ۴ بر صفر تن به شکست داده است.

سید عظیم حسینی سرمربی تیم عدم حمایت مالی از تیم را علت شکست ها دانسته و از عدم همکاری برای استفاده از زمین چمن برای تمرینات تیم گلایه کرده است. به تازگی هم اعلام شده بود تمرین تیم امیدهای پارس جنوبی به دلیل نداشتن توپ فوتبال تعطیل شده است! باید دید با این شرایط، همچنان باشگاه پارس جنوبی با کادر فنی کنونی ادامه خواهد داد یا تغییراتی را در این تیم شاهد خواهیم بود.

 

و دست آخر اینکه؛

گلایه ها از خدمات رسانی اورژانس عسلویه افزایش یافته است. شهروندان عسلویه می گویند اورژانس با تاخیر به محل می رسد و جان بیمار یا مصدوم به خطر می افتد.

جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه هم در واکنش به این خبر، گفته: ادعا نداریم در حد ایده آل هستیم اما کار اورژانس کار تخصصی است و شهروندان در صورت داشتن اعتراض به مراجع رسمی ذیصلاح در شهرستان مراجعه و یا با تماس رایگان به سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، رسما موضوع را پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.